L’Altra Ràdio a l’Escola, programa del dia 17 de setembre

Una de les coses que des l’equip de l’Altra ràdio a l’escola volem fer és donar veu als nois i noies que a la seva Escola o Institut fan ràdio. Quan escoltem ràdio feta per nois i noies hem de tenir sempre present que són persones que estan aprenent i que sovint no tenen les condicions tècniques que tenen a la Ràdio professional. La major part de les produccions que us portarem som de força qualitat.

Avui com a primer programa us mostrem una escola que te nom de pintor. Un pintor local que va saber obrir-se pas en moments complexes i que es va fer un lloc a nivell estatal i internacional, en Joan Abelló.

L’escola és el Joan Abelló de Mollet del Vallès. Una escola ubicada en un barri construït de nou fa uns 20 anys, amb molts pares i mares joves i amb mestres amb moltes ganes de fer coses diferents. Fan ràdio des de fa uns cinc cursos escolars , a la classe de música, a la classe d’anglès, i ara també en altres espais. No fan una radio en directe, sinó que els seus programes els posen al web o al seu bloc per que s’escoltin en el moment que es desitgi. El tall que  portem avui està extret del programa de Sant Jordi d’enguany i és una entrevista que fan els alumnes al Pintor Joan Abelló.

Tots els programes de l’Escola Joan Abelló de Mollet els trobareu a http://www.xtec.cat/ceipjoanabello-mollet

L’Anna Pérez és mestra de l’Escola Collasso i Gil de Barcelona. Ens explica un espai de treball molt interessant a l’aula: l’Eduwiki.

L‘Eduwiki és una viquipedia per a nois i noies de 6 a 16 anys. Un diccionari de classe, una enciclopèdia,…  en línia que es construeix a ritme de les classes. L’alumnat amb l’ajuda del seu professorat introsdueix conceptes, dades, fets, etc, com les encicliopèdies dels adults, amb llenguatge de joves. Un treball ferm que segur ajudarà a aprendre molt millor.

Nens i nenes poden començar per la Primerawiki, mentre que els i les joves tenen l’espai Wikijove.

Podeu escoltar L’espai de l’Altra Ràdio a l’escola:
LAR ESCOLA 17-09 by Pitu.Martinez

Ela magazine sencer el podeu trobar a “El Millor de cada Casa”