Què vols treballar?

ÀREES I RECURSOS:

...:: L'aula de P-3 ::...   El període d'adaptació a l'escolaHàbits d'autonomia, de sociabilitat i de treball.Intercomunicació i llenguatges.Descoberta d'un mateix.Descoberta de l'entorn natural i social.Racons de treball i de joc.Psicomotricitat.Treballs sobre paper.Ús de l'ordinador a l'aula.

MOTS ENCREUATS A TRAVÉS DE LES TIC

Des del seu bloc “Recursos Web” Emilia Alcaraz ens presenta un material elaborat per ella mateixa: uns mots encreuats en català i resoldre a través de l’ordinador. Recordeu que cal escriure les paraules en majúscules i fer ús dels accents. Podeu accedir-hi clicant sobre la següent imatge:

DOMINI DEL RATOLÍ I ESTIMULACIÓ PRIMERENCA

Un bloc fantàstic des d’on es pot accedir a tot tipus de jocs i activitats interactives per treballar el domini del ratolí i, al mateix temps, adquirir aprenentatges bàsics d’estimulació primerenca a l’estapa d’Educació Infantil. Hi trobareu més de 70 enllaços diferents. Un gran recopil·latori que ens facilita moltíssim la feina de buscar recursos i activitats per adquirir i reforçar aprenentatges a través de les TIC a l’etapa d’Educació Infantil i/o per treballar amb alumnes amb dificultats d’aprenentatge.

Hi podeu accedir clicant sobre la imatge (captura de pantalla d’una part de la pàgina principal d’aquest bloc):

JOCS MATEMÀTICS PER EDUCACIÓ INFANTIL

A continuació us presento un enllaç a un seguit de jocs que desenvolupen estratègies matemàtiques útils per treballar amb alumnes d’Educació Infantil però també amb alumnes amb dificultats d’aprenentatge o que, en un moment concret, necessitin treballar aquests continguts matemàtics.

Es treballen 3 tipus d’habilitats a través de 3 nivells de dificultat: pintar un dibuix seguint una consigna numèrica, aconseguir formar un dibuix seguint l’ordre de la sèrie numèrica i muntar trencaclosques a partir de la forma de les seves peces.

És un material molt atractiu que incorpora so com una forma de motivar l’alumne a tornar-ho a intentar si s’ha equivocat o mostrar-li que ho ha fet molt bé si realment ho ha encertat. També permet escollir entre diferents idiomes entre els quals hi trobem el català.

Podeu accedir-hi clicant sobre la següent imatge (pàgina principal des d’on accedir a les diferents activitats):

JOCS DE MEMÒRIA VISUAL

Joc interactiu amb 10 nivells de dificultat on l’objectiu és recordar una sèrie d’objectes que apareixen a la pantalla dins d’un gran conjunt d’imatges diferents. Una bona manera de treballar l’agilitat mental, la memòria i la rapidesa; habilitats molt lligades a la bona eficàcia lectora i a l’ortografia.

Per accedir podeu clicar sobre la imatge de l’esquerra.

COMPRENSIÓ ORAL I ESCRITA AMB CONTES INTERACTIUS

Pàgina des d’on es poden visualitzar diferents contes de temàtiques diverses però molt properes als nens i nenes. Cada història permet realitzar un treball a nivell oral i/o a nivell escrit depenent de l’opció que escollim; abans de passar a la pantalla següent l’alumne pot respondre preguntes de comprensió sobre la part del conte que ha sentit o llegit. Tot es realitza a través de l’ordinador per tal de generar més motivació i atenció per part dels alumnes amb més dificultats.

Una nova manera interactiva de treballar la lectura.

Els contes es poden escollir en diverses llengües entre les quals es troba el català, el castellà i l’anglès. Cliqueu sobre la imatge per accedir-hi:

contes4

TREBALL DE LES EMOCIONS AMB L’ORDINADOR

Aplicació molt divertida que permet treballar les emocions i els sentiments a través de 4 personatges. A la primera pantalla es pot escollir el personatge i si es vol treballar amb el ratolí o amb el polsador. Seguidament apareixen diverses pantalles on es pot escollir una emoció i, seguidament, el personatge mourà la seva cara reflectint a l’expressió escollida. El programa es troba en anglès però és molt visual i intuïtiu de manera que resulta fàcil de jugar-hi sense necessitat de saber llegir les paraules.

Si es vol, es poden imprimir les imatges fent una captura de pantalla i crear diferents jocs per gestionar les emocions: jocs de memòria, dòminos, targetes de vocabulari…

Un joc molt interessant per treballar els valors i els sentiments amb nens i nenes amb dificultat en aquest àmbit.

Podeu accedir-hi clicant sobre les imatges:

contenta emfadat

 

Atenció ! LES IMATGES DE LES EMOCIONS que apareixen en aquest joc interactiu les podeu trobar a la pàgina MATERIALS d’aquest mateix bloc. Des d’allà les podreu descarregar i/o imprimir per preparar material divers.

TOTES LES UNITATS DIDÀCTIQUES DE L’EDU 365: CATALÀ

Vols treballar un contingut de llengua catalana i no saps si dins de l’Edu365 hi trobaràs una unitat didàctica que permeti treballar amb les TIC el tema que vols treballar?

Ho tens fàcil accedint a la pàgina on pots trobar totes les MUDS (Mini Unitats didàctiques) de llengua catalana classificades per temes i nivell educatiu. Cada unitat permet realitzar exercicis de reforç i d’avaluació fent que els alumnes aprenguin a aprendre, és a dir, siguin ells els que marquin el ritme de treball avaluant-se el seu propi progrés. Els protagonistes són els alumnes. Hi pots accedir clicant sobre la imatge:

muds-llengua

LES VOCALS ES DIVERTEIXEN

Treball de consciència i ruta fonològica on l’alumne ha de descobrir quina vocal falta al nom de diversos animals. Primer cal escollir l’animal i, seguidament, la lletra que li falta. Molt útil per utilitzar també amb la PDI. Permet configurar l’idioma català/castellà

vocabulari-animals

ESCRIURE UNA POSTAL

Material que ofereix suport visual i també oral per a treballar la tipologia textual: LA POSTAL. Les activitats que proposa suposen una dificultat creixent. Primer s’explica el procés a seguir i, finalment, l’alumne acaba escrivint una postal. Es pot utilitzar com a activitat prèvia a l’escriptura d’una postal real:

postal

LABERINTS DE LLETRES I DE FRASES

Els alumnes treballen la CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA de discriminació de sons i separació correcta de paraules. Cal col·locar les lletres en ordre seguint els laberints de colors per tal que surti una paraula, en la primera aplicació, o bé una frase, en el cas de la segona. El fet de seguir els camins amb la vista fa que es treballi també l’entrenament visual. Els dos exercicis permeten L’AUTOCORRECCIÓ per part del propi alumne. Permet triar l’idioma català/castellà. També es pot utilitzar amb la PDI.

Laberint de lletres Laberint de frases
laberint laberint-frases

TREBALL SISTEMÀTIC D’ORTOGRAFIA A DIFERENTS NIVELLS

Diferents propostes per treballar l’ortografia amb la possibilitat de triar el treball en funció de les necessitats de l’alumnat.

1. Treball sistemàtic dels augmentatius i diminutius: primer els alumnes podran activar els seus coneixements previs i repassar la norma ortogràfica amb exemples concrets que incorporen el reforç de la imatge. Podeu accedir a cada aplicatiu clicant sobre la imatge corresponent:

Augmentatius Diminutius
augmentatius2 diminutius

2. Treball de les normes ortogràfiques segons el nivell de cada alumne de manera que els alumnes poden estar treballant el mateix contingut però amb diferents nivells dificultat. En la primera aplicació (normes ortogràfiques a Cicle inicial) els alumnes disposen de més suport visual.

Normes ortogràfiques a Cicle Inicial Normes ortogràfiques amb diferents nivells de dificultat
ortografia-ci ortografia

ESCOLTAR, LLEGIR I CREAR CONTES

contes2 Pàgina on es poden escoltar, llegir i crear contes i narracions amb diferents idiomes (català, castellà, portugès, anglès i francès) escollint la llengua a la part superior dreta. La part de creació de contes és molt visual i interactiva. Permet crear contes per capítols i crear-hi la imatge corresponent (objectes, personatges, escenaris…). Un cop creats els contes es poden imprimir o guardar dins d’una base de dades del mateix programa la qual cosa permet que altres usuaris els puguin veure i escoltar creant una part de motivació important entre els alumnes. Cliqueu sobre la imatge de l’esquerra per accedir-hi.

COMPRENSIÓ ORAL I ESCRITA: M’ENDEVINES?

Algunes vegades els alumnes amb necessitats educatives especials poden tenir dificultats per entendre el sentit figurat, les endevinalles, les frases fetes, els acudits… M’endevines és un bon programa per treballar comprensió escrita de les endevinalles amb diferent nivell de dificultat podent adaptar-les als ritmes de cada nen/a. Els alumnes poden tenir el recurs d’escoltar l’endevinalla i treballar així la comprensió oral. També hi ha l’opció de canviar el tipus de lletra (majúscula o impremta). Hi podeu accedir clicant sobre la imatge:

endevines

Si voleu disposar de les mateixes endevinalles del programa en format paper les podeu trobar a la pàgina “Materials“.

SEQÜÈNCIES AMB DIFERENT NIVELL DE DIFICULTAT

Programa que permet treballar les seqüències temporals a través de l’ordinador. La pàgina principal és la imatge d’un tren amb diferents nombres: del 2 al 8 que permet escollir la quantitat d’imatges de la seqüència. Facilita el treball amb alumnes de diferents estils i ritmes d’aprenentatge ja que cada nen/a pot treballar la mateixa activitat segons el seu nivell. A més a més totes les activitats permeten l’autocorreció immediata. El més fantàstic de tot és que es pot imprimir el treball.

(Triga una mica a carregar-se però val la pena esperar)

Per accedir-hi podeu clicar sobre les imatges:

sequencies
sequencies1

EL GAT “FÍODOR”

Divertides activitats de concentració, memòria, numeració… a través de les aventures d’en Fíodor, un gat que podem passejar per dins d’un castell (abans, però, cal que es posi l’armadura). A cada porta del castell trobarà una activitat per resoldre relacionada amb la seqüència numèrica o les lletres de l’abecedari. Cal conduïr-lo al lloc adequat i, per tant, també permet treballar l’orientació espaial. Ho voleu intentar?

fiodor fiodor11

Activitat extreta del bloc de C. Galobar “TIC, llapis i paper“.

POSA-LES BÉ: LES LLETRES DE L’ABECEDARI

posabe Aplicació web que permet realitzar trencaclosques amb les lletres de l’abecedari amb peces grans. Quan es construeix una lletra apareixen quatre paraules que tenen com a so inicial la lletra treballada. Es pot utilitzar amb l’ordinador o bé amb la Pissarra Dinàmica ja que permet treballar la consciència fonològica de manera individual i/o en petit grup. Ideal per a Cicle Inicial o alumnes amb dificultats específiques en lectoescriptura. Cliqueu sobre la imatge.

TREBALLEM L’ATENCIÓ BUSCANT DIFERÈNCIES

diferencies1 Activitat molt divertida i motivadora on els alumnes han de buscar les diferències entre dues imatges. Només quan es troben totes apareix la següent pantalla amb dos dibuixos més. Es pot jugar per Internet però es poden imprimir els dibuixos i utilitzar-los com a racó de treball. Per accedir-hi podeu clicar sobre una de les dues imatges. diferencies

HABILITATS BÀSIQUES A EDUCACIÓ INFANTIL

jocs-ei HABILITATS BÀSIQUES I DOMINI DEL RATOLÍ O DEL PULSADOR (PER ALUMNES AMB DISCAPACITAT MOTRIU) 

Una pàgina amb jocs molt divertits i educatius per aprendre habilitats bàsiques i dominar el ratolí o el polsador. Està en anglès però els jocs són molt intuïtius. Permeten treballar l’agilitat mental i els reflexes així com d’altres habilitats d’orientació espaial i memòria a través de propostes motivadores i originals. Escollint l’opció “Early years” es poden trobar jocs pels més petits on només cal clicar el botó esquerre del ratolí o prémer el pulsador.

 

 

Recomano el JOC DELS PALLASSOS: quan el pallasso entra dins d’un cercle cal clicar amb el ratolí i… SORPRESA!!! Ja ho descobrireu a la secció “games“.Especialment indicat per ensenyar a dominar la impulsivitat i configurar la rapidesa de resposta.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES AMB PROGRAMARI LLIURE

childsplay Childsplay: és un conjunt de 14 jocs i activitats educatives per nens i nenes d’entre 2 i 8 anys. Memory de dibuixos i sons, menjalletres, trencaclosques, buscar lletres al teclat, laberints de lletres…El programa s’instal•la amb l’idioma del sistema (castellà, català…). En el moment de la instal•lació també permet escollir l’idioma. Es pot treballar l’orientació espaial i la consciència fonològica (discriminació de sons, reconeixement de sons i grafies, l’ordre de les grafies dins d’una paraula…)
minisebran Minisebran: programa que permet treballar les lletres, els nombres i la discriminació visual amb nenes d’entre 2 i 6 anys al mateix temps que aprenen a dominar el ratolí. Fins a set grups d’activitats més senzilles i prèvies a la pràctica amb el programa sebran. Disponible en diferents idiomes (català, castellà, anglès…). Molt visual i intuïtiu. El punter del ratolí està augmentat per afavorir el treball amb nens i nenes que encara no dominen massa l’ordinador.
sebran Sebran: conjunt de 12 jocs per nens i nenes d’entre 4 i 9 anys amb els que poden practicar els nombres i les operacions, la lectura i la memòria. A l’instal•lar-se es pot escollir l’idioma (inclou el català) o modificar-lo amb el menú “Language”. La pluja d’operacions és molt útil per treballar el càlcul mental ràpid. El joc del penjat és molt visual i divertit!

Els tres programes es poden instal•lar directament a l’ordinador i permeten que els nens i nenes puguin treballar-hi sense necessitat de connexió a Internet. Funcionen correctament tant amb sistema operatiu Windows com amb Linux. Recomano especialment el joc del “Comecocos” del programa Chilsplay, l’element diferent del Minisebran i la pluja d’operacions i el penjat del Sebran.

SOPES DE LLETRES

Sopes de lletres per realitzar online que, al mateix temps que treballen la consciència fonològica permeten ampliar i treballar vocabulari referent a diferents camps semàntics: fruites, mamífers, futbol, etc. Activitats en JClic. Cal clicar sobre la imatge i escollir l’opció “Run” o “Executar“:

sopesjpg

Per descarregarse el JClic podeu clicar sobre la icona: logoclic

HISTÒRIES ANIMADES SENSE DIÀLEG

curt-animacioA la web de “Pescant Idees“, un bloc de recursos per a infants d’entre 0 i 6 anys hi ha pàgina molt interessant. Es tracta d’un seguit enllaços a una sèrie de curts d’animació sense diàleg per treballar l’expressió oral entre els infants. Aquesta activitat convida a interpretar allò que veiem al mateix temps que els nens i nenes aprenen a escoltar les aportacions dels altres. Permet treballar treballar les hipòtesis i les prediccions.

CONTES DIGITALS (PER ESCOLTAR O LLEGIR)

contes

Es tracta d’un seguit de contes digitals que podem escollir per títol i que es poden escoltar, veure i llegir a través de l’ordinador o el projector. Es troben dins de les activitats que ofereix Childtopia. Als laterals de la pantalla hi apareix publicitat ja que, si es vol prescindir d’ella i veure-ho a pantalla completa cal pagar-ne la llicència. Tot i així els contes són molt útils per treballar tant la lectura com la comprensió. Per accedir-hi cliqueu sobre la imatge.

motxilla

El CEIP Diputació de Barcelona ha fet un gran treball i ha recopil•lat i classificat recursos que corren actualment per la xarxa. Els ha classificat, primer, per edats (de P4 a 2n, de 3r a 6è i un d’especial d’anglès). Dins de cada apartat també els ha classificat per edats i àrees.

jugar1 EDUCACIÓ INFANTIL: VOLS JUGAR?. Jocs i activitats per treballar els continguts propis d’EDUCACIÓ INFANTIL classificats pels tres nivells de l’etapa: P3,P4 i P5. Molt interessant l’opció “ESCRIC” del curs de P5.

nino-ordenador

RECURSOS PER NECESSITATS EDUCATIVES Accés a recursos organitzats en diferents categories:

Jocs d’autonomia personal, colors, construcció, estimulació, moviments del ratolí, jocs amb el teclat, jocs educatius, professions i jocs de lògica.

Cada categoria conté diferents jocs online que es poden instal•lar a l’ordinador o treballar-hi des de la seva web oficial.

quaderns_llevant_31 MATERIALS PER A L’APRENENTATGE DE LA LECTOESCRIPTURA: QUADERNS DE TREBALL I ACTIVITATS JCLIC LLEVANT.Proposta de treball del CEE Llevant per reforçar l’aprenentatge de la lectura en els seus inicis. Consisteix en 11 quaderns per imprimir i 6 paquets d’activitats informàtiques JClic que segueixen la mateixa seqüenciació i estan pensats per complementar-se. Un cop dins de la pàgina, clicant sobre el disquet es poden descarregar els materials en .pdf o bé fer les activitats JClic clicant sobre la corresponent icona.
clic PROGRAMA “CLIC I DIC”: SEQÜÈNCIES DE LECTURA

Programa molt estructurat amb exercicis seqüenciats elaborats amb el programa Power Point. Les sèries de lectura no es visualitzen en versions anteriors del PowerPoint 2003 i, en aquests casos, cal instal•lar-se un visor que es pot descarregar des de la mateixa pàgina.

paraules1 EL RACÓ DE LES PARAULES Pàgina amb una gran quantitat de recursos per treballar on-line o bé per imprimir. Molt útils per treballar amb alumnes amb dificultats de lectoescriptura i llenguatge. La majoria d’activitats es poden descarregar en format .pdf i baixar-les al mateix ordinador. És una mina de recursos!
jocs-de-llengua JOCS DE LLENGUAPàgina molt interessants amb enllaços a un gran nombre de jocs per treballar la llengua i, més concretament, el vocabulari i la consciència fonològica. A més a més també podem trobar les activitats i els enllaços classificats per diferents cicles. ESTÀ EN CATALÀ.
textos RECURSOS PER ESCRIURE TEXTOSPàgina web que orienta als alumnes sobre com escriure diferents tipologies textuals des de la planificació fins al redactat final. Ofereix models i plantilles.
mira-els-meus-cucs MIRA.ELS.MEUS.CUCS (2010). Vesió renovada d’un programa digital basat en les instel•ligències múltiples. Permet treballar habilitats de lectura, escriptura, consciència fonològica, atenció, discriminació visual…Des de la web de l’autor (Bernat Orellana) es pot descarregar el programa i veure i imprimir la guia en català o castellà així com també descarregar imatges útils per treballar amb el programa.Gràcies Bernat per compartir aquest fantàstic material; segur que serà molt útil en el nostre dia a dia a les aules.
genmagic1 PÀGINA AMB RECURSOS TIC INTERESSANTS Accés a la pàgina PDI d’aquest mateix bloc. Hi ha activitats molt interessants per treballar cada matèria a través de la Pantalla Digital o bé a través de l’ordinador. Molt útil amb alumnes amb NEE ja que treballa bàsicament les competències bàsiques. Hi ha activitats que permet triar l’idioma (català o castellà). MOLT INTERESSANT!
toomates RECURSOS MATEMÀTICSPàgina amb diferents recursos relacionats amb l’àrea de matemàtiques on es poden descarregar directament les fitxes i imprimir-les en format word o pdf. També permet generar activitats pròpies. És un espai phobos que es nodreix de les aportacions de diferents professionals de l’educació.

LA DESCRIPCIÓ DE PERSONES

De la pàgina http://www.mundopocoyo.com ens arriba aquesta activitat interactiva on es pot crear un personatge escollint la forma de cara, els ulls, els cabells, la camisa, els pantallons, els complements…anomenada “POCOYIZATE“.

És un programa ideal per treballar la descripció tant a nivell oral com a nivell escrit ja que, un cop creat el personatge, permet guardar-lo dins de l’ordinador i, per tant, imprimir-lo o inserir-lo en un altre document. També permet treballar el vocabulari del cos i la roba.

Per accedir-hi podeu clicar sobre la captura de pantalla del programa:

pocoyo

TROBAR LA FIGURA DIFERENT

Activitat TIC que permet treballar els conceptes igual/diferent a partir d’imatges i so.

La dificultat de l’exercici és creixent de manera que el joc comença amb tres imatges i acaba amb quatre de les quals una és la que és diferent.

Prement la tecla “Esc” del teclat apareixen les diferents opcions d’accés a part del ratolí com, per exemple, l’ús de posadors. La fletxa del ratolí, per defecte, és molt gran i permet facilitar la selecció dels objectes als alumnes amb més dificultats visuals i/o motrius. La selecció d’un objecte s’indica mitjançant un contorn vermell.

La resposta és immediata i molt atractiva ja que, quan es selecciona l’objecte correcte, aquest apareix en gran ocupant tota la pantalla acompanyat de so, llums i colors. Hi podeu accedir clicant sobre les imatges del programa:

diferent diferents1

TREBALL DE MEMÒRIA

Tradicional Joc del Memory amb diverses opcions: números, lletres, sumes i imatges. Cada opció presenta un tauler de 20 caselles on cal trobar les parelles iguals. Possibilitat de treure o posar-hi so.

memory

ATENCIÓ, CONCENTRACIÓ I RAPIDESA

Joc ideal per treballar amb nens i nenes amb dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat ja que cal estar pendents de la pantalla i, quan aparegui el dibuix d’un ou, cal clicar amb el botó del ratolí o el polsador el més aviat possible.

Es pot augmentar o disminuir temps en què l’ou es manté a la pantalla: 1 segon, 2 segons… Si al cap d’aquest temps l’alumne no ha realitzat cap acció l’ou desapareix i n’apareix un de nou, en canvi, si l’alumne ha realitzat l’acció correcta l’ou es trenca i apareix una sorpresa. Així doncs, permet captar l’atenció al mateix temps que es controla la resposta i, per tant, els impulsos.

Reomanat per nens i nenes d’Educació Infantil.

ou

HABILITATS AMB EL RATOLÍ: Activitats diverses i divertides on l’alumne ha d’utilitzar i dominar el ratolí.

Permet treballar el desplaçament i classificació correcta d’objectes i alguns conceptes matemàtics.

Clicant sobre diferents parts del dibuix de la pantalla principal (el que apareix a continuació) s’accedeix a diferents activitats. Dins del taller mecànic o el de construcció es poden realitzar trencaclosques amb 3D molt interessants.

Molt recomanable per Educació Infantil i Cicle Inicial.

habilitats-ratoli

MUDS DE MOTS: TREBALL DE LÈXIC

mudsDiferents activitats TIC per treballar vocabulari bàsic en català, la comprensió lectora i la lectoescriptura. Hi ha diferents nivells dificultat: inicial, intermedi, avançat o expert.

A cada nivell podem escollir diverses activitats relacionades amb el lèxic i la competència lingüística en llengua catalana.

Aquesta activitat la podem trobar dins de l’Edu365. Hi podeu accedir clicant sobre la imatge de l’esquerra.

PRACTIQUEM LA MEMÒRIA VISUAL

Conjunt d’activitats interactives per treballar la memòria visual. Apareix un dibuix amb objectes i l’alumne ha de parar atenció, fixar-s’hi bé, memoritzar els objectes i, quan aquests desapareguin, descobrir quins objectes hi havia al dibuix. Fins a 6 nivells de dificultat.

Activitats molt útils per treballar les prèvies necessàries per un bon treball de lectura i ortografia ja que exercita la memòria visual. També pot ser una activitat útil per treballar amb la PDI.

Accés al programa (cal escollir el nivell de dificultat)

memoria-visual

COLLAGE DE TARDOR

Una bona manera de treballar el vocabulari de la tardor, l’orientació espaial i altres conceptes relacionats amb aquesta estació és a través de les TIC i la plàstica. Un preciós i original programa que permet treballar tots aquests conceptes és el que us presento a continuació: l’elaboració d’un mosaic o petit collage amb elements de tardor. Podeu jugar i aprendre amb diferents tipus de fulles, fruits i branquetes que ens ajudaran a crear un fantàstic collage.

Podeu accedir-hi clicant sobre la següent imatge:

mosaic

Font: Bloc Tic, Llapis i Paper.

MEMORITZEM LES TAULES DE MULTIPLICAR

L’Eva, de Sta. Coloma de Gramanet, a través d’un comentari ens recomana un recurs molt útil per treballar les taules de multiplicar. Es tracta d’un programa en castellà “EL TANQUE“. Moltíssimes gràcies Eva per la teva aportació. Per accedir-hi cliqueu sobre la següent imatge:

tanque

RECURSOS DIGITALS PER MESTRES I ALUMNES

MIREA VILARDAGA FORNELL m’ha fet arribar un enllaç a la pàgina web de la ZER L’ERAL DE LLEIDA. Es tracta d’un gran portal pedagògic on els alumnes i els mestres hi poden trobar diferents RECURSOS DIGITALS per alumnes i mestres classificats per diferents nivells (Infantil, Inicial, Mitjà, Superior i Generals) i àrees (català, castellà, anglès, medi, matemàtiques….).
A destacar també la quantitat de recursos per al professorat per aplicar amb les PDI (Pissarres Digitals Interactives)

Podeu accedir-hi clicant sobre la imatge (captura de pantalla del portal educatiu):

pagina3

PAUTES PER OPERACIONS I CÒPIA

pautes En aquesta pàgina els mestres trobarem unes bones pautes per realitzar operacions (sumes, restes i multiplicaciones) i diversos exercicis de còpia. Només caldrà omplir un senzill formulari i apareixerà un full en format .pdf que després podrem imprimir i així disposar d’una bona fitxa pels alumnes. Els exercicis de còpia permeten triar pauta Montesori, línia simpla o quadrícula. (per accedir-hi, cliqueu sobre el dibuix)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *