Els/les alumnes de sisè hem anat a visitar la Fageda d’en Jordà, ja que diuen que l’estació més bonica per visitar-la és a la tardor, però la veritat és que qualsevol estació és bona, perquè cadascuna d’elles té un color que la fa bonica i especial.

La Fageda forma part del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, és un bosc de faigs. Es troba en un espai pla, amb turons suaus (tossols) i els arbres tenen una alçada de més de 25 metres d’alçada. Aquesta reserva natural creix sobre la colada de lava del volcà Croscat.
Ens han explicat que el volcà del Croscat és el més jove de la zona volcànica i va tenir dues erupcions: la primera i més important fa 17.000 anys, i la segona en fa 11.500. És un volcà què es caracteritza per l’emissió de laves fluïdes i l’expulsió moderadament violenta de fragments de magma, que s’anomenen piroclastos.

Sabíeu que la Fageda d’en Jordà ha estat font d’inspiració d’artistes com Joan Maragall que va escriure el poema què la va fer famosa?
Després de visitar el volcà del Croscat i la Fageda d’en Jordà hem aprofitat per dinar, ja que teníem molta gana. L’excursió se’ns ha fet curta ja que ens ho hem passat d’allò més bé cantant a l’autocar, visitant el volcà i la Fageda, i compartint l’estona de dinar amb els companys i companyes.

2 respostes a Els alumnes de 6è hem anat a la zona volcànica de la Garrotxa i a la Fageda d’en Jordà

1. LAIA diu:

Eiii, nois i noies de sisè!!! Ens ho vam passar genial!!!
    Si algun cap de setmana voleu portar a la família, recordeu que també podeu visitar la Cooperativa de Iogurts de la Fageda. Està allà mateix, dins la Fageda d’en Jordà i fan uns iogurts…. ummmmmm!!! Boníssiiiiims!!!

2. Va ser molt interesant i vam visitar el volcà croscat . Espero tornar-hi ven aviat com sigui