Com els compositors creen la seva música?

Amb els alumnes de Cicle Mitjà estem treballant “Com els compositors creen la seva música?”

MELODIA

Hem vist que molts compositors pensen que la melodia és un aspecte molt important de la música i li donen molta importància, Així que, per crear la seva música busquen una melodia que els agradi i que els hi soni bé.

Descobriu més coses de la melodia i creeu les vostres pròpies composicions clicant a aquest enllaç.

MOVIMENT PARAL·LEL

Per enriquir la melodia els compositors hi poden afegir una altra veu, una segona melodía que és igual a la primera però que s’interpreta més agut o més greu, Així les veus van en moviment paral.lel.

Escola aquesta cançó tant relaxant de “Simon and Garfunkel” on les seves veus fan aquest moviment paral.lel.

Crea les teves melodies amb aquest programa, prova de fer diferents veus que sonin alhora.

OBSTINAT

Alguns compositors per començar a cear la seva música pensen en una idea musical que es va repetint: un obstinat.

Qui no se’n recorda d’aquestes músiques?
Tothom les recordem per les seves repeticions: els obstinats.

Vídeo 1        Vídeo 2           Vídeo 3

Fes de compositor.  Aquí pots crear a partir de diferents obstinats la teva pròpia música !!!

DESFASAMENT

Steve Reich va crear una composició rítmica per interpretar picant de mans amb el mètode del DESFASAMENT.

Aquest desfasament consisteix en anar desplaçant la formula rítmica fent variar el seu ritme, i tantes vegades com sigui necessari fins a trobar la formula rítmica que teníem al principi.

VIDEO 1                  VIDEO2

CANON I FUGA

Un cànon és una idea musical que es presenta mentre la mateixa idea torna a començar, però més tard. Es tracta d’una veu que segueix una altra, cantant la mateixa cançó però desplaçad en el temps.

Una cançó de cànon es canta a dues o més entrades: tots fem la mateixa melodia, però el segon grup comença una mica més tard que el primer.

En aquest enllaç podreu veure com es va perseguint la melodia en cada entrada del cànon.

video

La fuga és una composició basada en un tema (una melodia o una idea musical breus) que va apareixent al llarg de la peça. amb algunes variacions, pot sonar en diferents registres : el podem sentir agut i després en un to més greu,etc.

 

Una curiosa fuga on el tema és la melodia d’un telèfon mòvil, segur que et sona!!

video

INDEPENDÈNCIA

La independència són melodies i ritmes que sembla que no tinguin cap relació entre sí, però prenen sentit quan es superposen i es convinen. Elements que no tenen res a veure, quan sonen alhora funcionen perfectament.

NOVES SONORITATS

Les noves sonoritats sorgeixen quan un compositor experimenta coses noves amb els seus instruments intentant trobar noves maneres de tocar-los i oferir més possibilitats. Crear peces introduint nous sons, elements quotidians o el propi cos humà com a instruments.

Mira aquest vídeo com els músics fan servir el piano per interpretar una cançó.

video

Instruments de música de 3r

A les classes de tercer hem començat a estudiar els instruments de corda i per saber com funcionen i com poden sonar ens hem inventat nosaltres mateixos els nostres instruments de corda. Han quedat tots molt i molt bé, hi ha alguns de molt originals. Mireu !! mireu aquestes fotos !!

Fins i tot sonen amb notes diferents encara que amb aquesta presentació no els pugueu sentir!!

De Instruments musicals

 

Cantània 2012

Els nenes i nenes de 5è ja hem començat a preparar la Cantata d’aquest any que cantarem a l’Auditori el dia 15 de Maig al matí.

Es titula “50 milions de segons”, i és que aquesta és l’estona que ens passem al cole des de P3 fins 6è.

Aquí us deixem la lletra de la principal cançó que dona nom a la cantata. Esperem fer-ho molt bé i ja us posarem al dia de les novetats!

 

T’hi estas sis hores cada dia,

Cinc dies per setmana

Quatre setmanes al mes.


I això durant nou mesos

Que sumen la burrada

De mil vuitanta hores

Que són seixanta-quatre mil vuit-cents minuts….

I en total fan tres milions vuit-cents vuitante-vuit mil segons… cada curs!

Tic-tac, tic-tac…

Són cinquanta milions de segons,

Passen ràpid,

Cal viure’ls a fons.

Són cinquanta milions de segons,

I els recordaràs tota la vida.

 

Es aquí on naixeran els records,

És aquí on trbaràs els amics.

I si els records…

Neixen aquí….

 

 

Més val que siguin bonics!

Diada de la Pau 2012

6è – Diada de la pau – El swing de la pau Per la diada de la Pau (30 de gener) els nens de 6è hem preparat la canço “El swing de la Pau”. Aquí teniu la lletra. La cançó la podeu escoltar al bloc de Cicle Superior. Esperem que us agradi!

Si estimes la vida, la pau, l’amistat…
aprèn a conviure amb qui tens al costat.
Davant els conflictes tu sigues valent.
No et quedis indiferent.
Poder i egoisme dominen el món
i així mor la gent a cada segon.
Les guerres perduren i la humanitat
no troba felicitat.
Construïm camins
que ens portin junts a un món millor!
Que els pobles de la terra
siguin lliures de debò!
Dibuixem un horitzó
en un mar pintat de blau…
i entonem aquest swing de la pau.
Res no és el que sembla, tot és complicat!
Hi ha massa injustícia! No es diu la veritat!
Davant les mentides, tu sigues sincer.
No fugis del que cal fer.
Envia tendresa on hi hagi dolor.
Regala esperança a qui perd la il.lusió
i la melangia en els cors marcirà,
si tots ens donem la mà.
Construïm camins…
Dibuixem un horitzó…

Hip hop de la pau

Els alumnes de sisè van preparar aquest hip hop de la pau. Va ser un treball realitzat a classe que consistia en què a partir d’una frase rítmica havien d’inventar-se una lletra relacionada amb el dia de la pau.
I aquí us deixo escrites les frases que van fer i l’àudio.

6è A

-No volem violencia pel pobres infants
i si ens ajudes podrem millorar!

-L’escola Pegaso volem “disfrutar”
no volem baralles però si amistat!

-Quan tens 6 anys no pots fer de nen soldat,
els nens no són soldats només són infants!

-La violencia és molt dolenta per tots,
la pau és la solució per a tothom!

-Necessitem la pau per solucionar
la vida de la guerra tot raonant!

-La guerra és dolenta i fa molt de mal
I la pau és una solució genial!

6e-a

6è B

-La pau és el millor que pot passar al món
pels nens que no tenen res i per tothom!

-No volem la guerra sí volem la pau!
no volem que morin els nens petitons!

-Cap nen no hauria de patir mai més!
volem la pau no la guerra per la gent!

-Per poder estimar per tornar a somiar
una nova vida podràs començar!

-A la vida necessitem ajudar
si hi ha guerra no podrem mai “disfrutar”!

-El món seria millor sense guerres
un món genial sense guerres ni morts!

6e-b

6è C

-Són petits però també han de ser soldats!
quina injustícia i quina maldat!

-Pensa que la vida està en perill
obre els ulls i pensa en la vida dels nens!

-Fugim de la guerra del nostre país
la guerra és dolenta perquè fa morir!

-Nens amb escopetes vestits de soldats
marxen a la guerra tristos i plorant!

-La guerra és dolenta volem més pau!
és desagradable perquè fa molt mal!

-Ja estic cansat de tanta guerra
volem la pau i no tanta pena yeah!

-La guerra és un fàstic la pau és millor!
viure en agonia és el pitjor!

-Volem un món de pau i no de tanta guerra!
que els nens siguin feliços per sempre més!!

6e-c