El bon ambient i companyonia, el més valorat pels espanyols en un lloc de treball

RRHH Digital. Experts, la plataforma professional d’alt nivell, ha analitzat les últimes tendències en el mercat laboral. Per això ha elaborat una enquesta exclusiva per als seus candidats, en què s’ha preguntat als directius i managers espanyols sobre qüestions relacionades amb els seus objectius, experiències i inquietuds professionals.

Què és el que més valorem en una empresa?

Sense tenir en compte aspectes relacionats amb el propi lloc de treball (sou, funcions, etc.), Els enquestats es posicionen clarament: el que més valora en una empresa el 51% dels consultats és el bon ambient laboral, la companyonia i la possibilitat de poder treballar en equip de forma còmoda. El fet de treballar en una empresa reeixida i / o innovadora (21%) es posiciona com la segona característica més valorada en una empresa. Curiosament, la tan demandada conciliació familiar i laboral, no obté més que un 16,5% dels vots, situant-se per sota dels abans esmentats. La possibilitat d’ascendir (11% dels vots), tanca la llista dels aspectes més valorat en una empresa.

Diferents edats, diferents preferències laborals

Menors de 29 anys: per a aquests, el bon ambient i companyonia sembla ser el més important (70%), seguit molt de lluny per la possibilitat d’ascendir (13,5%). L’èxit de l’empresa (6,7%) o la conciliació (10%) es posicionen com a aspectes secundaris.

29-39 anys: en aquesta franja d’edat augmenta la importància que se li dóna a la conciliació laboral (20%), però la companyonia i bon ambient segueixen sent els aspectes més valorat (50%).

40-49 anys: tot i la importància atorgada a l’atmosfera i companyonia (50%), l’èxit de l’empresa i el fet que aquesta sigui innovadora en el seu sector, adquireix una importància creixent per a aquest grup d’edat (25% ).

50-59 anys: els enquestats sènior atorguen una gran importància a l’èxit de l’empresa, ja que el 37% admet que és un dels aspectes que més valoraria a l’hora d’acceptar una feina. La conciliació (10%) o la possibilitat d’ascendir (3%), es queden a la cua de les opcions.

Està associat el rendiment a un major nombre d’hores treballades?

Preguntats sobre el tan controvertit tòpic, el 91,5% dels enquestats ho té clar: no rendeix més el treballador que passa més hores a l’oficina, sinó aquell que aconsegueix organitzar millor el seu temps i els seus recursos. Destaca especialment l’opinió dels menors de 29 anys, que, amb gran diferència respecte a la resta de grups d’edat, opinen, amb gairebé un 17%, que el que més rendeix és aquell que entra abans o surt més tard de l’oficina.

A.Codina

Quant a Àngels Codina

Hola em dic Àngels i actualment estic fent de professora de cicles formatius a la Salle Manlleu en la especialitat de Gestió administrativa i Administració i finances. En aquests moments porto aquest bloc: Fem Rutllat el projecte, és un bloc de suport per els alumnes d' Administració i finances de Grau superior en els Mòduls 11-13 Simulació Empresarial i Projecte d'administració i Finances. També serveix de suport als alumnes de GM i GS. d' empresa i iniciativa emprenedora i per a tots aquell/@s que us pugui servir .
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *