Fins ara hem estudiat el mercat d’interès i hem determinat quin posicionament volem ocupar en les ments dels nostres clients. El següent pas serà determinar QUANT? Quant vendrem en aquest mercat i quin posicionament tindrem ?
La PREVISIÓ DE VENDES, no tracta de tot el que ens agradaria vendre, sinó com és possible vendre en funció del mercat que volem entrar i en relació a l’estructura de la nostra empresa i recursos. En definitiva anem a determinar l’objectiu de venda pel proper any del nostre projecte.
Aquest objectiu ha de ser:
– REALISTA (ajustat a condicions del mercat i de l’empresa)
– QUE ES PUGUI ACONSEGUIR
– AMBICIÓS
– DEFINIT AMB CLAREDAT
– COMUNICAT A LES PARTS DE L’EMPRESA
La previsió de vendes hi ha moltes maneres de fixar-la, tantes com empreses, així algunes ho determinen pel històric.Nosaltres amb el projecte no ens podem remetre als històrics, ja que partim de 0.
Però l’ any passat en l’assignatura de Gestió d’aprovisionament, vàrem veure que existien també els mètodes dinàmics (demanar opinió als consumidors, les tècniques de Delphi), que són els que emprarem per el nostre pla de vendes.Algunes de les tècniques de màrqueting que hem anat treballant :anàlisi Dafo,les enquestes(opinió als clients potencials),Analitzar quina quota de mercat tenen els nostres competidors, l’anàlisi dels entorns, demana opinió als experts…
És convenient utilitzar un procés que sigui el més objectiu possible com determinar el volum total de compra del mercat i marcar la porció que lluitarem per aconseguir (ex: un poble de 5000 habitants consumeix 4.000.000 kG de “en pa a l’any, en funció a la competència i dels meus recursos puc fixar la meva previsió de vendes en 2% de quota, és a dir, 80.000.-kG “. aquesta seria la meva previsió de vendes.)
La PREVISIÓ DE VENDES s’ha de fixar en funció a:
– Volum de vendes
– Rendibilitat d’aquestes vendes
– Quota de mercat a assolir
Aquesta previsió de vendes determinarà les meves accions i estratègies comercials per aconseguir els resultats econòmics que volem obtenir , no oblidar que aquests s’aconsegueixen a través dels clients, de manera que sempre els tindrem presents. No serveix de res fixar aquest objectiu i asseure’ns a que vinguin a comprar el pa, a com a clients cal anar, hem de tenir una postura de cerca de clients i de satisfacció d’aquests.
Un cop fixada la PREVISIÓ DE VENDES, a continuació es determina la ESTACIONALITAT. això no és més que en la planificació determinar com es desenvoluparan les vendes al llarg de l’any.
Bé, ànims i endavant!
A. Codina






Bones!! Ahir vam començar a sac, la nova etapa del projecte. (Previsió de vendes) Trobo que , aquesta etapa serà molt complexa, tenin en comte, que necessitem molta informació del sector i més. però a més crec que necessitamen Imaginació i ara si pensar i casi bé afirmar que el nostre negoci, serà viable, i ara s’em m’ocudeix demanar…. ¿ Puc arribar al final del projecte, i pensar; ” el meu projecte per molt que vulgui no tindrà futur?” i llavors que passarà,, suspès el credit?? jiji,,, faré tot el que pugui perquè sigui viable, a més tinc molta fé.. de que em surtiran el números, perquè encara que no en aquests moments, la meva empresa és algo que hauria d’haver a tot arreu. Gràcies fins la propera….
Ànims Kathy, segur que et surten els números. Possiblement el més important de l’assignatura del projecte empresarial és la il·lusió i l’orgull amb la idea pròpia. Si vols pots, i estic convençut que si un busca les maneres, les troba. Mica en mica s’omple la pica i, en qualsevol projecte empresarial, el treball ha de ser de formiga, constant i precís.
Sort a tothom amb aquesta nova etapa.
Bon dia!!
Ara si que veig que de projecte res de res, només inventem les dades perquè ens surti viable!!! Especulem que si tenim aquesta quota, especulem que si els clients, especulem que…
Estaria bé si el camí a seguir estigués més ben indicat i no només un rètol cada 63 km (per dir algun número)! Però bé, haurem de fer com en Hansel i la Gretel i anar deixant bossinets de pa pels que ens venen al darrera!
Bon dia Isabel, quan arriba el pla o previsió de vendes del vostre projecte, és un esglaó que a voltes no veiem la fi.Però mai tant lluny d’això, amb el treball fet fins ara, hi ha prou eines per a l’optimisme, si més no per el realisme.
Un projecte, no deixa de ser això un projecte, Però no cal que ens desanime’m .
Inventar dades…? Jo diria que no, ja que la invenció sobre un projecte que ha de rutllar és difícil de fer-la sinó soc un expert o si la resta no coneixen la realitat del meu entorn.Però cada projecte va completat per unes dades que el justifiquen en major o menor mesura.
Les pautes donades no són les d’un projecte que rutlli per si sol.
Les pautes donades, són una possible plantilla ha seguir…
D’aquí ,que al començament donen una importància a la idea i els seus elements. Cal que quan ens dibuixem un projecte ho fem sobre allò que ens agrada però alhora pugui ser viable.
Les pautes analitzades a posteriori. Entorns, públic objectiu, competidors , i sobretot l’anàlisi de camp ( l’enquesta) estiguin ben orientades cap el què vull aconseguir. Dades quantificadors Quin és el púbic i què consumiran…?
Per altra banda El projecte no deixa de ser un somni amb grans dosis de realisme, que per a molts es converteix en la realitat de les seves vides de manera quotidiana.
Gràcies Isabel , els atzucacs ens fan millorar contínuament.
mmmm…. atzucacs??
Un atzucac no és un carrer sense sortida?? O en els escacs aquells moviments que fan afeblir la teva posició??
Bé, a classe en parlem 🙂 Això de la llengua és interessant eh!!!
Hola Isabel,
Només fer un breu comentari, respecte al concepte d’especulació, aquest terme no estaria ben utilitzat, en tot cas estimem dades, especular és molt diferent, els mercats financers especulen i els bancs, els inversors, però en un pla de vendes feras una previsió o estimació del que es pot esdevenir en el teu negoci.
Ànims i endavant que esteu fent una bona feina.
Hola Montse,
Gràcies per diferenciar més els conceptes!!!!! Doncs continuaré imaginant les possibles vendes i fent la seva previsió.
Bon cap de setmana a tots i totes!!