El màrqueting mix ( Preu-Producte-Promoció-Distribució)

Hi ha quatre elements controlables per l’empresa que formen el màrqueting total o màrqueting mix:

Producte, preu, promoció i distribució.

El Màrqueting és el conjunt de tècniques que amb estudis de mercat intenten aconseguir el màxim benefici en la venda d’un producte: mitjançant el màrqueting podran saber a quin tipus de públic li interessa el seu producte. La seva funció primordial és la satisfacció del client (potencial o actual) mitjançant les quals pretén dissenyar el producte, establir preus, triar els canals de distribució i les tècniques de comunicació més adequades.
El màrqueting mix són les eines que utilitza l’empresa per implantar les estratègies de Màrqueting i assolir els objectius establerts.
Actualment,circula alguna teoria que inclou una cinquena P(s).(Package),embalatge.

• Producte : Qualsevol bé, servei, idea, persona, lloc, organització o institució que s’ofereixi en un mercat per la seva adquisició, ús o consum i que satisfaci una necessitat.

La política de producte inclou l’estudi de 4 elements fonamentals:

1. La cartera de productes
2. La diferenciació de productes
3. La marca
4. La presentació

• Preu : És el valor d’intercanvi del producte, determinat per la utilitat o la satisfacció derivada de la compra i l’ús o el consum del producte.

És l’element del mix que es fixa més a curt termini i amb el qual l’empresa pot adaptar-se ràpidament segons la competència, el cost …
Es distingeix de la resta dels elements del màrqueting mix perquè és l’únic que genera ingressos, mentre que els altres elements generen costos.

Per determinar el preu, l’empresa haurà de tenir en compte el següent:
1. Els costos de producció, distribució …
2. El marge que voleu obtenir.
3. Els elements de l’entorn: principalment la competència.
4. Les estratègies de Màrqueting adoptades.
5. Els objectius establerts.

• Plaça o Distribució : Element del mix que utilitzem per aconseguir que un producte arribi satisfactòriament al client. Quatre elements configuren la política de distribució:

1. Canals de distribució. Els agents implicats en el procés de moure els productes des del proveïdor fins al consumidor.
2. Planificació de la distribució. La presa de decisions per a implantar una sistemàtica de com fer arribar els productes als consumidors i els agents que intervenen (majoristes, minoristes).
3. Distribució física. Formes de transport, nivells d’estoc, magatzems, localització de plantes i agents utilitzats.
4. Merchandising. Tècniques i accions que es duen a terme en el punt de venda. Consisteix en la disposició i la presentació del producte a l’establiment, així com de la publicitat i la promoció en el punt de venda.

• Promoció : La comunicació persegueix difondre un missatge i que aquest tingui una resposta del públic objectiu al qual va destinat. Els objectius principals de la comunicació són:

1. Comunicar les característiques del producte.
2. Comunicar els beneficis del producte.
3. Que es recordi o es compri la marca / producte.

La comunicació no és només publicitat. Els diferents instruments que configuren el mix de comunicació són els següents:
1. La publicitat.
2. Les relacions públiques.
3. La venda personal.
4. La promoció de vendes.
5. El Màrqueting directe.

• Per tal d’ampliar la informació sobre el màrqueting podeu clicar aquí

Quant a Àngels Codina

Hola em dic Àngels i actualment estic fent de professora de cicles formatius a la Salle Manlleu en la especialitat de Gestió administrativa i Administració i finances. En aquests moments porto aquest bloc: Fem Rutllat el projecte, és un bloc de suport per els alumnes d' Administració i finances de Grau superior en els Mòduls 11-13 Simulació Empresarial i Projecte d'administració i Finances. També serveix de suport als alumnes de GM i GS. d' empresa i iniciativa emprenedora i per a tots aquell/@s que us pugui servir .
Aquest article ha estat publicat en El projecte pas a pas. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a El màrqueting mix ( Preu-Producte-Promoció-Distribució)

  1. Ferran diu:

    Us adjunto el link perquè em contesteu l’enquesta tots aquells que tinguin temps disponible i vulguin donar un cop de mà! 😉
    Moltes gràcies!!

    https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dEg2UTFmam92cUUyUkZ5WmMwTDY3ZVE6MQ#gid=0

  2. skype diu:

    I do accept as true with all of the ideas you have presented for your post. They’re really convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are too short for beginners. Could you please extend them a little from next time? Thanks for the post.

  3. Àngels Codina diu:

    Good morning, If you need more information about this post you should go to the blog and search at the PDF information. The information is on the right half of the block. ( Recursos – Material didàctic)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *