El pla de màrqueting permet a l’empresa dissenyar una estratègia d’introducció del seu producte en el mercat després d’haver estudiat i analitzat l’oferta (la competència) i la demanda (els consumidors).
El màrqueting són el conjunt d’activitats que desenvolupa una empresa encaminades a satisfer les necessitats i desitjos del consumidor, per tal d’aconseguir un benefici.
L’entorn, en termes de màrqueting, és el lloc on l’empresa comença la recerca d’oportunitats i amenaces. Està format per tots aquells actors i forces que afecten a l’habilitat de l’empresa per a realitzar les transaccions amb el seu mercat de forma efectiva. Es pot distingir alhora entre el microentorn i el macroentorn de l’empresa.
El microentorn de l’empresa està format pels actors del seu entorn immediat que afecten a la capacitat de servir als seus mercats: concretament, la pròpia empresa, els proveïdors, els intermediaris, la competència i els grups d’interès.
Macroentorn de l’empresa, tractarem els factors externs a l’empresa que pugui ser rellevant pel nostre projecte. Ha de ser informació que contribueixi a reproduir el marc o l’escenari on es desenvoluparà la nostra empresa i l’activitat de la mateixa. La nostra empresa estarà regulada per lleis, disposicions, ordenaments, normes. També es veurà afectada per la situació econòmica, els recursos naturals, la població, la cultura, la ciència i la tecnologia. 
Els elements del màrqueting són : El producte el preu la promoció i la distribució.







Trobu que es molt interessant aquest petit resum del pla de marqueting, de que es indispensable conèixer l’entorn, ja que si volem que el nostre projecte tingui èxit hem d’estudiar totes les variables que influeixen. Tot ens afectarà, l’entorn que tenim més a prop, com l’entorn econòmic a nivell mundial, per això es imprescindible tenir un bon estudi d’aquestes variables.