Els emprenedors que volen posar en marxa una empresa necessiten establir relacions amb una sèries d’organismes públics:
Ajuntament: És l’administració pública més pròxima al ciutadà exerceix una triple funció: Controlar que l’obertura de l’empresa s’ajusti a la llei i sigui respectuosa amb la seguretat i el medi ambient.
Posar a disposició de l’empresa la infraestructura de la ciutat i donar suport als emprenedors amb diferents ajudes i subvencions. Grava a les empreses amb diferents impostos de titularitat municipal, és a dir,que també compleix una funció fiscal.
Agència Tributària: Li correspon el control de les empreses des d’un punt de vista fiscal, ja que gestiona tots els impostos que graven l’activitat empresarial i no són de titularitat municipal. L’empresari comunica l’inici de la seva activitat a l’Agència tributària per formar part del cens fiscal.
Ministeri de treball i Assumptes Socials: té una triple funció: Controlar la inscripció en el sistema de la Seguretat Social tant de l’empresari com dels treballadors i a través de la Inspecció de Treball i Seguretat Social vigilar el compliment de la normativa laboral. Prestar suport formatiu i informatiu als emprenedors mitjançant l’instituí Nacional d’ocupació. A Catalunya, el Servei d’ocupació de Catalunya (SOC). Registres específics obligatoris per a les societats d’economia social.
Comunitats Autònomes: Aquestes administracions solen prestar assessorament als emprenedors a través de les seves agències públiques d’ocupació. També col·laboren en el desenvolupament de vivers d’empreses i solen aportar ajudes i subvencions als emprenedors.
Registre mercantil:
és una oficina pública on s’ha de registrar la constitució de l’empresa. Així com la seva denominació. També és l’organisme encarregat de legalitzar els llibres de comptabilitat obligatoris segons la forma jurídica que adopti l’empresa.
Cambres de comerç: Són institucions de dret públic que agrupen els empresaris amb l’objectiu de protegir els seus interessos i millorar les seves activitats comercials. Entre les seves línies d’actuació n’existeix una de dedicada a la informació i a la formació emprenedors per a la creació de noves empreses.
Notaria: Oficina que dona fe d’acords privats. És necessària la seva participació en la constitució de societats.Tràmits per la posada en marxa d’una empresa. La posada en marxa de l’empresa requereix una sèrie de tràmits jurídics i administratius que es poden dividir en dos tipus:
Tràmits per a l’ adopció de la persona jurídica:
Són els que s’han de realitzar perquè l’empresa es configuri com una persona jurídica. Per tant, en el cas dels empresaris individuals o persones físiques, aquests tràmits ni són necessaris.
Els tràmits necessaris per a la creació de tot tipus de societats són els següents:
a) Certificació negativa del nom.
b) Escriptura pública de constitució.
c) Liquidació de l’impost de transmissions patrimonials i actes jurídics
d) Sol·licitud del codi d’identificació fiscal.
e) Inscripció en el registre corresponent.






Hola, si teniu problemes amb l’assegurança del vostra local, la pàgina de Santa Lucia et deixa fer el pressupost online, gràcies, de res, adeu!!!!!