Bones pràctiques empresarials (VII)

Vendre a qualsevol preu no és rendible.
Moltes empreses encara que es guien per la xifra de vendes i paguen comissions als seus venedors. En aquests moments, quan la gran batalla són els marges i els cobraments, una venda ha de deixar sempre el marge brut adequat.

Quant a grigol

El meu nom és Guillem Rigol i treballo a La Salle Manlleu com a professor de cicles formatius al Grau de tècnic superior d'administració de sistemes informàtics en xarxa i de tècnic de sistemes microinformàtics i xarxes. Més info sobre el meu currículum a www.linkedin.com/in/guillemrigol
Aquest article ha estat publicat en Bones pràctiques empresarials. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Bones pràctiques empresarials (VII)

  1. A. Codina diu:

    Evidentment, vendre més no vol dir necessàriament obtenir més guanys.Recordeu que en el crèdit 1 de gestió d’aprovisionament, ven treballar l’aprovisionament/compres .La importància de les compres en l’empresa ;saber comprar (matèries primeres, productes elaborats,serveis), és vital per al funcionament d’un negoci.
    Hem de partir de la base que tota empresa té uns costos directes o proporcionals , que són els necessaris, per produir el producte o servei (matèria primera, ma d’obra…) i costos indirectes (llum, taxes, amortitzacions , aquells costos que també es donen però que no repercuteixen directament en el producte/servei ofert, però que els hem de tenir en compte alhora de calcular el preu de venda .

    Si venen a un cost inferior al de cost, l’empresa no podrà mantenir aquesta situació durant gaire temps i haurà de tancar es produirà una situació de fallida.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *