UN ALTRE MODEL ECONÒMIC ÉS POSSIBLE ?

Els indicadors econòmics de l’any 2009 i el que portem del 2010,donen clarament un esgotament del model de creixement vigent. Això ens ha de portar a una reflexió sobre les noves possibles orientacions de l’activitat econòmica. És en els moments de crisi que les innovacions tenen el terreny més adobat, i caldrà fer de la necessitat virtut. Tant de bo que els sectors emergents i els fruits de les iniciatives dels emprenedors que hagin sabut convertir el temps de penúries en temps d’oportunitats, ens portin cap a un model econòmic més just i equitatiu.
Si observem el dia a dia de les iniciatives empresarials i socials ens adonen que ja hi ha una construcció cap aquest nou model, amb moviments tímids i a petita escala. Cooperatives de consum, botiges de comerç just, intercanvi de temps…

A. Codina

Quant a Àngels Codina

Hola em dic Àngels i actualment estic fent de professora de cicles formatius a la Salle Manlleu en la especialitat de Gestió administrativa i Administració i finances. En aquests moments porto aquest bloc: Fem Rutllat el projecte, és un bloc de suport per els alumnes d' Administració i finances de Grau superior en els Mòduls 11-13 Simulació Empresarial i Projecte d'administració i Finances. També serveix de suport als alumnes de GM i GS. d' empresa i iniciativa emprenedora i per a tots aquell/@s que us pugui servir .
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a UN ALTRE MODEL ECONÒMIC ÉS POSSIBLE ?

  1. MARIA ANGELS CODINA TERRADELLAS diu:

    Segons hem pogut veure en els darrers anys, hem arribat a una situació límit, gràcies als polítics i banquers i al seu afany de lucre. Es evident que hem de canviar el model econòmic vigent cap a un altre molt més respectuós amb el medi ambient, solidari i sostenible, canviant els hàbits dels consumidors.
    Segurament haurem de tornar a un sistema més auster i a un canvi de valors.

    Montse Jordà

  2. grigol diu:

    Una forma d’austeritat i respecte, si més no amb les possibilitats del territòti (de les possibilitats de la seva economia i ecologia), és la de promocionar el comerç de proximitat i les empreses properes al consumidor, sensibles a les seves necessitats i les seves exigències.

    Crec que una de les causes principals d’aquesta crisi neix de la globalització i del desconeixement que ha fomentat en el consumidor i en molts empresaris crèduls. Un desconeixement que ens ha fet fràgils. Desconeixement per part de les empreses sobre allò que estan adquirint, i, alhora, desconeixement i desampara dels seus treballadors i dels consumidors.

    Primer caldrà comprendre el perquè d’aquesta crisi i després plantejar alternatives. Què us sembla el que explica Leopoldo Abadia com “La Crisi NINJA“?

    Estic d’acord amb que el canvi del model econòmic ha de passar per un canvi de la forma de consumir i de produïr. Un consum més concient, respectuós i sostenible és possible.

    Busquem exemples?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *