El Viatge de l’emprenedor i El talent innovador

Avui hem encetat la primera xerrada de joves emprenedors a les aules de la Salle Manlleu dins l’assignatura de Projecte empresarial. Hem tingut el plaer de gaudir de la presència de la Sílvia Valenciano, una jove dissenyadora de joies i bijuteria resident als Hostalets de Balenyà.

La Sílvia ens ha descrit la realitat del seu somni (dedicar-se al disseny i fabricació de joieria artesanal). Fa sis anys va engegar el seu propi negoci, una botiga-taller de joiera als Hostalets de Balenyà. “Recién llovido” és el nom de la botiga, amb el que ens vol transmetre la frescor dels seus dissenys.

El fet diferencial del seu negoci, se’ns mostra en l’exclusivitat dels seus dissenys. Treballa la plata, les pedres i els minerals. Decora les seves peces amb motius floral en una clara evocació a la natura i l’entorn que l’envolta, font de la seva inspiració.

També fa feines per encàrrec, treballant l’or i la plata amb uns modelatges exclusius i personalitzats. Li agrada fer la feina ben feta. Els embolcalls del seus productes estan pensats amb materials reciclats, en els que hi troba una gran versatilitat i ingeni. El seu negoci fa una aposta clara cap a la sostenibilitat i el respecte al medi ambient.

Els preus dels seus dissenys són molt competitius. En les xarxes socials i concretament en el facebook ha trobat una forma gratuïta i ràpida de fer publicitat. Disposa, a més, d’una pàgina web, que ella mateixa ha fet on hi mostra la seva línia de creacions.

El més significat del seu negoci és el seu leit motiv; “guanyar-se la vida amb el que li agrada fer”. La Sílvia ens ha mostrat, sense complexes, com un negoci vocacional pot esdevenir viable. Sempre i quan hi ha els ingredients: professionalitat, ganes i dedicació.

Tot un exemple per els nostres joves emprenedors.

Moltes gràcies Sílvia.

G.Rigol i A.Codina.

Quant a Àngels Codina

Hola em dic Àngels i actualment estic fent de professora de cicles formatius a la Salle Manlleu en la especialitat de Gestió administrativa i Administració i finances. En aquests moments porto aquest bloc: Fem Rutllat el projecte, és un bloc de suport per els alumnes d' Administració i finances de Grau superior en els Mòduls 11-13 Simulació Empresarial i Projecte d'administració i Finances. També serveix de suport als alumnes de GM i GS. d' empresa i iniciativa emprenedora i per a tots aquell/@s que us pugui servir .
Aquest article ha estat publicat en Emprenedors, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a El Viatge de l’emprenedor i El talent innovador

  1. Silvia diu:

    Hola!!!

    Mil gràcies per tractar-me tant be i per dedicar-me unes paraules tant boniques al vostre blog, SUPER EL.LABORAT!
    ..Ojalà tots els mestres posèssin les ganes i l’entusiasme en ensenyar que he vist amb vosaltres!

    Merci per compartir l’experiència amb mi,m’ha encantat!!
    Em teniu per el que necessiteu!

    Silvia*

    Pd: m’he enamorat de la “Mascota”: Projectil!
    ;)!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *