ROBÒTICA A 4T

 

Aquest tercer trimestre, els alumnes de 4t ja estan practicant amb els robots Lego EV3 Mindstorm i els nous reptes plantejats a partir del tauler i del material del Robotseny. Pujar la rampa, recollida de cubs, transport de bidons, etc … Ho realitzem amb grups cooperatius i ja estem esperant els nous reptes que ens esperen. Aquí podeu veure tots els reptes que treballarem:

Reptes a treballar

Vídeo dels reptes

Generador de Códigos QR Codes

ESTUDI DE L’AIGUA

Un grup de treball de l’ ICE de Ciències de la URV de les Terres de l’Ebre està treballant en un projecte per conèixer el pH de les aigües de Catalunya.  I per fer-ho han demanat col·laboració.

Des de l’Aula de ciències de l’escola ens hi hem afegit perquè vam considerar que era una experiencia foça positiva i ja hem enviat els resultats.

El grup de treball de l’escola ha estat format per l’Alba, l’Aritz, l’Evelyn i el Joan de 6A. Ells van ser els encarregtas de portar mostres d’aigua de diverses zones del Vendrell i fer l’anàlisi a l’aula.

Guanyador de l’escola a l’Expo miner

Resultat d'imatges de expo miner

L’alumne de 3rA Miguel Angel Iglesias ha guanyat un concurs de dibuix organitzat per la prestigiosa mostra de minerals realitzada a Barcelona Expo Miner. El seu premi l’ha volgut compartir amb els alumnes de la seva classe que han pogut veure la fantàstica caixa de minerals que li han regalat. Gràcies al dibuix del Miguel Angel l’escola com a premi disposarà d’un microscopi per l’aula de Ciències per seguir observant el nostre entorn d’una manera més precisa.

Enhorabona Miguel Angel !!!!!!!!

PROCÈS FÍSIC O QUIMIC? (5è curs)

Hem fet diferents barreges i hem observat i anotat que passava en cada cas:

  • Aigua i sal
  • Aigua i bicarbonat
  • Vinagre i sal
  • Vinagre i bicarbonat
  • Llet i aigua
  • Llet i vinagre

A la barreja de vinagre i bicarbonat hem vist que sortien bombolletes (gas) i a la barreja de la llet amb el vinagre hem observat que es formaven uns petits grumulls ( sòlid). A  la resta no ha passat res.

Així doncs:

Els canvis físics es caracteritzen perquè no modifiquen la naturalesa de la substància i en canvi, els canvis químics sí que modifiquen la naturalesa de les substàncies de manera que se’n formen de noves amb propietats diferents.
Per exemple, els canvis d’estat de l’aigua són exemples de canvis físics ja que tant el gel, com l’aigua líquida com el vapor són la mateixa molècula d’aigua i podem tornar a l’estat inicial fàcilment (canvis reversibles). També són exemples de canvis físics les mescles, les dissolucions i la separació de substàncies en mescles o dissolucions.
En canvi, en els canvis químics desapareixen unes substàncies i se’n creen altres de noves amb propietats molt diferents. Aquest procés s’anomena reacció química: una o més substàncies, anomenades reactius, es transformen en una o més substàncies amb propietats diferents, anomenades productes. Aquest procés és difícilment reversible.