L’aula de ciències tampoc s’atura en el confinament, i grà cies a la curiositat i ganes d’experimentar i descobrir dels nostres alumnes.
Aquesta vegada els ha tocat el torn als alumnes de 6è, que han indagat, observat i experimentat al voltant de les MÀQUINES SIMPLES.
Encara que sovint se’ns passi per alt, estem contÃnuament utilitzant mà quines en el nostre dia a dia. Cada cop que fem servir un ascensor, obrim una porta, tallem un paper,.. utilitzem diferents elements que units entre si formen el que anomenem mà quina.
Aquesta setmana ens hem fixat només amb les maquines simples, que sovint funcionen amb l’energia muscular i per mitjà de mecanismes molt senzills: la palanca, el pla inclinat, el tascó, el cargol, la roda, el torn i la politja.
Aixà doncs, ens hem adonat que una mà quina és un aparell que ens permet fer diverses feines de manera més eficient: amb menys esforç, amb més rapidesa… Hi ha mà quines tan senzilles que ni pensem que ho són; però el seu invent van suposar una revolució i van facilitar alguna tasca, això es del que s’encarrega la tecnologia. I es clar com tota ciència aquesta no s’atura, i continua evolucionant per perfeccionar o millorar els invents ja existents o aplicar-los en nous usos i contextos.  També ens hem adonat que amb una mica d’enginy també en podem crear nosaltres per facilitar les tasques: palanques, politges, plans inclinats….
A la fotografia teniu una mostra d’algunes de les mà quines simples trobades a casa dels nostres alumnes més observadors, d’altres mes enginyers han preferit crear-se ells una mà quina simple, d’altres amb més amb esperit de fÃsics que han mesurat la diferencia en temps i esforç de fer amb o sense mà quina una mateixa acció, altres més tecnòlegs i/o amb habilitats comunicatives que han preferit aprofundir en la teoria i fer un bon recull d’aquestes mà quines en un PowerPoint. Felicitats noies i nois! A continuar, que segueixi l’esperit cientÃfic de l’aula també des de casa.