SETMANA DE LA CIÈNCIA 2017

cartellinicialEstem preparant la Setmana de la ciència 2017.  El fil conductor de l’edició d’enguany és el turisme sostenible, amb motiu de la celebració de l’Any Internacional del Turisme Sostenible per al Desenvolupament, promogut per Nacions Unides, que aspira a sensibilitzar els responsables de prendre decisions i el públic en general de la contribució del turisme sostenible al desenvolupament.

Com a cada edició, hi haurà una xerrada per als alumnes de sisè, introducció al treball de camp per a cinquè i la fira de Ciència per a tota la comunitat educativa, i que enguany tindrà una sorpresa musical a la sessió dedicada a les famílies.

Quan tinguem el programa, us al farem arribar, però… reserveu  el dia 14 que és la data de la FIRA.

QUIN “GUIX” ESTÀ FET DE GUIX? 5è curs

El primer tema que treballem a 5è és el de ROQUES I MINERALS. Avui hem el mestre ens ha portat dos tipus de guixos i havíem d’esbrinar quin dels dos estava fet realment de guix i quin no.

Els hem posat en una càpsula de petri i hem tirat a sobre dels guixos unes gotetes d’un àcid. Hem observat que un feia bombolletes i l’altre no. Això ens ha fet pensar que un d’ells estava format de calç i no de guix, perquè un altre dia vam aprendre que les roques que tenen calç, reaccionen amb els àcids i per això a les cuines es fa sevir granit en lloc de marbre.

Per tant doncs, malgrat en diem “guix” al que fem servir a la classe, realment no està fet d’aquesta roca.

roques1roques2roques3roques4roques5