Activitats Alumnes Tallers Cicle Inicial

ACTIVITATS ALUMNES TALLERS CICLE INICIAL CURS 07/08

TALLER 1.-ELS SENTITS

FotosEscola0708TallersCI_Els Sentits_Grup 5

Mostra de fotografies de les activitats efectuades

FotosTallersCI0708Grups_1_

Mostra de Fotografíes dels Dossiers Efectuats pel Grup 1.-

Mostra de les conclusions estretes dels Tallers efectuats durant els trimestres.

 

Tallers: 1.-ELS SENTITS

 

Nom:                                                                                   Grup:                                        Data:                                                                                          Curs:

 

RACÓ D’EXPERIMENTS:

SESSIÓ 1 :EL GUST

 

Què hem fet? Què ha passat?

 

Hem tastat diferents coses. Els gustos eren diferents.

 

Primer la sal, que era salada . Alguns sabors ens han agradat,

 

Segona, el sucre que era dolç . altres no.

 

Tercer , la llimona que era àcida. Hem trobat els gustos a diferents

 

Quart, la tònica que era amargant. parts de la llengua.

 

Totes les coses tenen sabors diferents. Els sabors eren: Dolç, salat, àcid i

 

Probaven les coses amb la llengua. amargant.

 

També utilitzant gots i palets.

 

 

 

Al probar-ho, sentíen a quina part de la llengua ho notàvem: al fons, al mig o als costats.

 

Tallers: 1

 

Nom: Grup: Data: Curs:

 

RACÓ D’EXPERIMENTS.-SESSIÓ : 2.-EL TACTE

 

 

Què hem fet? Què ha passat?

 

Hem tocat moltes coses: una pastanaga, Els materials són molt diferents.

 

paper de vidre, culleretes plàstic,cogombre, Hi ha objectes llisos ,rasposos, tous

 

plàtan, llimona , fregall, vidre, esponja,roba, i durs .

 

sabó, bales, plastilina,ninos de peluix,llana, De vegades ens hem equivocat a

 

pedra, peces de trencaclosques i blocs lògics, l’endevinar tocant diferents objectes.

 

patates i cebes . De vegades era difícil deduir de quin

 

Hem tocat les coses amb els ulls embenats i hem tipus de material es tractava.

endevinat què era.

 

 

 

Tallers: 1

Nom: Grup: Data: Curs:

 

 

RACÓ D’EXPERIMENTS.-SESSIÓ 3: L’OLFACTE

 

 

Què hem fet? Què ha passat?

 

Hem olorat moltes coses: canyella,vinagre, Hi ha olors fortes , suaus, bones i

 

alcohol, deixalles , colònia, orenga, fonoll, dolentes.

 

all, vainilla, canyella, anís, romaní Ens hem posat colònia i feien bona

 

farigola, fruita podrida. olor.

 

Ens hem tapat els ulls i endevinaven De vegades ens hem equivocat ende

 

les diferents olors que ens passaven. vinant les olors amb ulls tapats.

 

Hem estudiat les olors i l’òrgan de l’olfacte. Totes les olors són diferents, unes

 

Hem classificat les olors agradables i altres desagradables

 

TALLERS 2 ( SEGON TRIMESTRE) GENER-FEBRER 2008.-

Sessió 1: LA CONTAMINACIÓ DE LES AIGÜES

Dia:___________________________ Sessió:__________________

 

Espai per a fer un dibuix personal sobre el Cicle de l’aigua

L’AIGUA

L’aigua és un element indispensable per tal que puguin viure els animals i les plantes. Al nostre planeta podem trobar l’aigua suficient per cobrir les nostres necessitats i les de molts animals i plantes, ja que mitjançant la pluja l’aigua cau a la terra, una part va als rius i llacs i l’altra part es filtra fins als aqüífers.

Cicle de l'aigua

De: www.xtec.es/…/socials/taller/unitat2/cicle.htm Gràcies !!!!

UTILITAT DE L’AIGUA

Les persones que vivim al planeta Terra utilitzem l’aigua per: regar les terres de conreu, per rentar matèries en moltes fàbriques i per l’ús domèstic o sigui per beure, cuinar i rentar-nos a les nostres cases.

CONTAMINACIÓ DE L’AIGUA

Per poder utilitzar l’aigua a l’agricultura, a la indústria i a casa nostra, és necessari que l’aigua estigui neta, és a dir, que no estigui contaminada. La contaminació de l’aigua es produeix quan porta residus tòxics procedents de les granges, de les clavegueres de pobles i ciutats i dels abocaments procedents de les indústries.

DEPURADORES

Les aigües, moltes vegades contaminades, per poder ser utilitzades s’han de netejar i per netejar-les els humans hem construït depuradores.

Vista d'una depuradora

De: www.grec.net/cgibin/fotcl.pgm?NUMIL=0026013&COL=7 Gràcies!!!

Les depuradores són instal·lacions on es treuen les brutícies de l’aigua mitjançant filtres que les separen de les més grosses a les més petites, per acabar afegint clor per desinfectar-la. Així l’aigua contaminada o sigui NO POTABLE que entra a les depuradores surt neta , és a dir, POTABLE i bona per veure i ser utilitzada per l’home.

Nosaltres hem de contribuir a evitar la contaminació dels rius utilitzant productes de neteja amb mesura i que no siguin contaminants (biodegradables) ; Igualment hem de llençar les deixalles als llocs assenyalats (RECICLEM!!) , ja que podrien anar a parar a les aigües dels rius i així contaminar-les.

Com funciona una depuradora?

Foto cortesia de(Gràcies!!!) : mediambient.gencat.net/…/llengua/cartells.jsp

ACTIVITATS

(Consulta les pàgines anteriors i contesta les preguntes)

1.- Explica perquè és necessària l’aigua:

_______________________________________________________________________________________

2.- L’aigua s’utilitza en tres grans grups:

a.- _______________________________________

b.- _______________________________________

c.- _______________________________________

3.- Què és la contaminació de l’aigua?

_____________________________________________________________________________________

4.- Què és una depuradora?

_____________________________________________________________________________________

5.-Explica què és:

L’aigua potable és __________________________________________

L’aigua no potable és ________________________________________

6.- De quina manera podem evitar la contaminació de l’aigua?

a.- ______________________________________________________

b.- ______________________________________________________

c.- ______________________________________________________

d.- ______________________________________________________

e.- ______________________________________________________

f.- ______________________________________________________

Deixa un comentari

Go to Top