INFO_TALLERS C.I.
-JULIOL 2008.-VALIDA’T.–Per a poder escriure i participar, en aquest BLOC o en qualsevol altre de la XTEC, cal que facis la VALIDACIÓ, els passos a seguir són els següents :
1.-Vés a : http://blocs.xtec.cat.-
2.-Clica “ENTRA” a l’angle superior dret.-
3.-Fés la “VALIDACIÓ”: per VALIDAR-TE,utilitza el nom d’usuari/ària i la contrasenya de la XTEC o de l’EDU365. La validació, es fa una sola vegada, i llestos!!.- A partir d’aquell moment, ja pots escriure i participar.-
Prèviament, hauràs d’iniciar sessió.-
Per a més informació: http://blocs.xtec.cat.-
Participa!!
.-Avui,divendres 13/06/08, puntualment, al Migdia s’ha penjat a la WEB original de ,el vídeo en Real_player,que emet els veredictes dels Jurats dels diferents apartats de Concurs: Fotografia, Ràdio i Vídeo..Les nostres innombrables hores de feina no han sigut premiadesBUAAAAAAAAA!!!BUAAAAAAAAAA!!!.La Deessa Fortuna no ens ha somrigut.-És igual!!Ningú ens treurà mai, el bé que ens ho hem passat fent-ho i el que hem aprés i gaudit.-Sempre ens quedarà el fet, de que l’Honorable Conseller del Departament d’Educació ,Sr.Ernest Maragall, ens hagi agraït en directe!! la nostra participació i el nostre Treball!!!.Des d’aquí vull agraïr a tots els alumnes de 5è.- i 6è.- de l’Escola Fontmartina, la seva feina ,saber fer i implicació en aquest Projecte !!!.També , agraïr, la feina de les diferents Personalitats del JURAT de ,que a bén segur, no ho han tingut fàcil per decidir 16 premis d’entre les més de 600 aportacions, i més de 230 CEIP’s i IES’s concursants a l’apartat de Fotografía en el que participàvem. Felicitar també als companys/es de les diferents Escoles i Instituts que han sigut premiats; especialment al CEIP MATAGALLS , de la nostra localitat de Sta.Maria de Palautordera, que ha sigut guardonat a l’apartat de RÀDIO . FELICITATS!!!! de tot cor!!.-
A continuació enllaço el vídeo que emet els noms de les Escoles i Instituts guardonats, als diferents apartats de participació:
[kml_rm movie="http://phobos.xtec.net/audiovisuals/lamostra/008/mostra008-original.rm" width="480" height="380"/]
Per poder visualitzar necessiteu el reproductor Real Player.-Font:.-Gràcies!!
FELICITATS A TOTS ELS PREMIATSSSS!!!
Per a celebrar-ho , aquesta cançó memorable del GRUP:AMÉRICA (SURVIVAL!!)
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/VDHLdtANl00" width="325" height="260" wmode="transparent" /]
Font: Youtube.- THANK’S!!
I AQUESTA ALTRA:CATCH THAT TRAIN, de l’Àlbum: “ALIBI” del 1980 (Catch that Train!!)
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/1lO_DV9fIgk" width="325" height="260" wmode="transparent" /]
Font: Youtube.-THANK’S!!
En aquest una altra tema: “Tin Man” de l’album de 1973, “America in Concert”
[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/mXH1cB9iy9I" width="325" height="260" wmode="transparent" /]
Font: Youtube.–THANK’S!!
AVUI 4/5/08.-PARTICIPEM A LA MOSTRA_008 D’ENGUANY, AMB UN TREBALL SOBRE AUDIOVISUALS (FOTOGRAFÍA) EFECTUAT PELS ALUMNES DE CINQUÈ I SISÈ .-
Avui, DIMARTS 1/04/08.-AVÍS IMPORTANT!!.-AVISO IMPORTANTE!!. IMPORTANT NOTICE!!.AVERTISSEMENT IMPORTANT!!.NACHRICHT BEDEUTEN
Aquest Bloc té el seu codi optimitzat i implementat per a veure’s amb el navegador Mozilla Firefox , és possible que si aquesta web s’obre amb el navegador Internet Explorer , molts dels seus aplicatius i informacions es vegin distorsionats ; per la qual cosa aconsello utilitzar el Firefox , per a visionar-la. Us ho podeu descarregar, gratuitament (en Català), aquí!! .-En Castellano,aquí!!.- In English, here!!.- En Français, ici!!.- Davon Deutsch, da!!.
En un altre ordre de coses, al treballar les TIC/TAC amb els alumnes preferentment desde aquest BLOC, donat que em suposa un estalvi de temps i de feina a l’hora d’efectuar les diferents activitats amb els diferents Grups desde Pàrvuls 4 anys fins a Quart d’E.P. i pertant m’evito el treballar en “local” a cada ordinador (són grups d’uns 12 a 15 alumnes de media).M’he adonat de que tot i que he estat programant el codi i implementant-lo per un visionat correcte en pantalles TFT de 20″/22″i monitors “standard” de 15″ a 19″, em trobava que a l’obrir la web els alumnes en monitors de 14″ a 17″ i amb ordinadors que són “antics”(4 a 5 anys,d’aquests tenim uns quants i suposo que deu ser problema de targetes gràfiques o similars) al visionar diferents aplicatius(activitats) de les diferents pàgines es veien massa amples i no es podia treballar amb ells (invadien els “widgets” laterals drets del Bloc).Ha sigut una “feinada” trobar les dimensions de l’amplada i alçada correctes de cada aplicatiu perque es pugui visionar bé i treballar les diferents activitats programades.
També, m’he trobat amb que, (i tot per aprofitar millor el temps i ser més operatiu a la feina i que els alumnes aprofitin millor les sessions de 45 ‘ de les que tinc unes quantes i també les d’hora sencera), les activitats JCLIC que les tinc”incrustades” directament a la pàgina del Bloc i així les activitats ja està preparades perque els alumnes les treballin directament, sense pèrdua de temps.En quant tinc actives més de 5 activitats JCLIC en una mateixa pàgina i n’hi han algunes que tenes més de 10, em trobo amb que la navegació es “ralentitza” molt , els aplicatius no funcionen bé (no sé si és per que no tenim suficient ampli de banda ADSL o per altres causes), el fet és que m’he adonat que no guanyo el temps que deuria (en benefici dels alumnes, que així poden aprofitar millor la sessió) . No passa el mateix amb els aplicatius fets en “Flash”.Per la qual cosa, he optat en programar les mateixes activitats amb una imatge de l’aplicatiu JCLIC, que porti “incrustat” l’enllaç de codi, programat perquè s’obri en una altra finestra.És més feina de programació, però a canvi hem trobo amb que els aplicatius funcionen millor i a més, la velocitat del navegador no es “ralentitza”. Exposo això per si altres companys/es que també treballen les TIC/TAC utilitzant el seu BLOC s’han trobat amb el mateix problema. Aquesta és la solució que he trobat fins ara.Si algú/na s’ha trobat amb el mateix problema , m’agradaria m’ho comentés, per a veure com ho ha solucionat!. Gràcies!!.Que passeu un feliç dia!! .
Avui 30/03/08.-Una série de frases per a meditar.
[kml_flashembed movie="http://www.genmagic.org/frases.swf" width="325" height="70"/]
Font:Genmagic.Estan en castellà però tenen la mateixa validesa.Gràcies Genmàgic!!!
Cada dia una cançó: El bloc del Joan
Ja hi tornem! S’han acabat les vacances!
Del Bloc d’una amiga “bloguera”, la Montse, he extret aquest article, per tal d’alegrar-nos una mica la tornada.Us animo a que visiteu el Bloc del Joan.Està molt bé, perquè cada dia posa una cançó diferent. a més la presenta amb un vídeo i a sota hi posa la lletra.
He vist les cançons que tria i m’agraden (anys 80 i 90), m’ha semblat divertit i pràctic incorporar-lo en aquest bloc. A més, em servirà per practicar el meu anglès mentres sona la cançó.Es pot fer “Karaoke”!!
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/JIVaUcE4kAM" width="420" height="320"wmode="transparent" /]
Us poso la cançó que ha triat avui: Phil Collins – You’ll be in my heart [1999].
A més el comentari que ha posat és divertit:”Per al dia de la Mona que millor que una de monos. I qui més mono que l’home mono?”,je,je,je. Que la GAUDIU!!
Gràcies a la Marta i en Joan , en Phil Collins i Youtube, Thank’s!!
ACTIVITATS ALUMNES TALLERS CICLE INICIAL CURS 07/08
TALLER 1.-ELS SENTITS
FotosEscola0708TallersCI_Els Sentits_Grup 5 |
Mostra de fotografies de les activitats efectuades
FotosTallersCI0708Grups_1_ |
Mostra de Fotografíes dels Dossiers Efectuats pel Grup 1.-
Mostra de les conclusions extretes dels Tallers efectuats durant els trimestres.
Tallers: 1.-ELS SENTITS
Nom: Grup: Data: Curs:
RACÓ D’EXPERIMENTS:
SESSIÓ 1 :EL GUST
Què hem fet? Què ha passat?
Hem tastat diferents coses. Els gustos eren diferents.
Primer la sal, que era salada . Alguns sabors ens han agradat,
Segona, el sucre que era dolç . altres no.
Tercer , la llimona que era àcida. Hem trobat els gustos a diferents
Quart, la tònica que era amargant. parts de la llengua.
Totes les coses tenen sabors diferents. Els sabors eren: Dolç, salat, àcid i
Probaven les coses amb la llengua. amargant.
També utilitzant gots i palets.
Al probar-ho, sentíen a quina part de la llengua ho notàvem: al fons, al mig o als costats.
Tallers: 1
Nom: Grup: Data: Curs:
RACÓ D’EXPERIMENTS.-SESSIÓ : 2.-EL TACTE
Què hem fet? Què ha passat?
Hem tocat moltes coses: una pastanaga, Els materials són molt diferents.
paper de vidre, culleretes plàstic,cogombre, Hi ha objectes llisos ,rasposos, tous
plàtan, llimona , fregall, vidre, esponja,roba, i durs .
sabó, bales, plastilina,ninos de peluix,llana, De vegades ens hem equivocat a
pedra, peces de trencaclosques i blocs lògics, l’endevinar tocant diferents objectes.
patates i cebes . De vegades era difícil deduir de quin
Hem tocat les coses amb els ulls embenats i hem tipus de material es tractava.endevinat què era.
Tallers: 1
Nom: Grup: Data: Curs:
RACÓ D’EXPERIMENTS.-SESSIÓ 3: L’OLFACTE
Què hem fet? Què ha passat?
Hem olorat moltes coses: canyella,vinagre, Hi ha olors fortes , suaus, bones i
alcohol, deixalles , colònia, orenga, fonoll, dolentes.
all, vainilla, canyella, anís, romaní, Ens hem posat colònia i feien bona
farigola, fruita podrida. olor.
Ens hem tapat els ulls i endevinaven De vegades ens hem equivocat ende
les diferents olors que ens passaven. vinant les olors amb ulls tapats.
Hem estudiat les olors i l’òrgan de l’olfacte. Totes les olors són diferents, unes
Hem classificat les olors. agradables i altres desagradables
Reportatge Fotogràfic General FINAL TALLERS 1 i INICI TALLERS 2.-Grups: 1 , 3 , 5 i 7 .-
BubbleShare: Share photos – Play some Online Games.
Tria la teva imatge i descarrega-la!!!Gràcies !! MANY THANK’S to BUBLESHARE .
TALLERS 2.- SEGON TRIMESTRE /08.-
Reportatge Fotogràfic General TALLERS 2.
Reportatge Fotogràfic General TALLERS 2.
Sessió 1: LA CONTAMINACIÓ DE LES AIGÜES
Dia:___________________________ Sessió:__________________
Espai per a fer un dibuix personal sobre el Cicle de l’aigua
L’AIGUA
L’aigua és un element indispensable per tal que puguin viure els animals i les plantes. Al nostre planeta podem trobar l’aigua suficient per cobrir les nostres necessitats i les de molts animals i plantes, ja que mitjançant la pluja l’aigua cau a la terra, una part va als rius i llacs i l’altra part es filtra fins als aqüífers.
De: www.xtec.cat/…/socials/taller/unitat2/cicle.htmGràcies !!!!
UTILITAT DE L’AIGUA
Les persones que vivim al planeta Terra utilitzem l’aigua per: regar les terres de conreu, per rentar matèries en moltes fàbriques i per l’ús domèstic o sigui per beure, cuinar i rentar-nos a les nostres cases.
CONTAMINACIÓ DE L’AIGUA
Per poder utilitzar l’aigua a l’agricultura, a la indústria i a casa nostra, és necessari que l’aigua estigui neta, és a dir, que no estigui contaminada. La contaminació de l’aigua es produeix quan porta residus tòxics procedents de les granges, de les clavegueres de pobles i ciutats i dels abocaments procedents de les indústries.
DEPURADORES
Les aigües, moltes vegades contaminades, per poder ser utilitzades s’han de netejar i per netejar-les els humans hem construït depuradores.
De: www.grec.net/cgibin/fotcl.pgm?NUMIL=0026013&COL=7 Gràcies!!!
Les depuradores són instal·lacions on es treuen les brutícies de l’aigua mitjançant filtres que les separen de les més grosses a les més petites, per acabar afegint clor per desinfectar-la. Així l’aigua contaminada o sigui NO POTABLE que entra a les depuradores surt neta , és a dir, POTABLE i bona per veure i ser utilitzada per l’home.
Nosaltres hem de contribuir a evitar la contaminació dels rius utilitzant productes de neteja amb mesura i que no siguin contaminants (biodegradables) ; Igualment hem de llençar les deixalles als llocs assenyalats (RECICLEM!!) , ja que podrien anar a parar a les aigües dels rius i així contaminar-les.
Foto cortesia de(Gràcies!!!) : mediambient.gencat.net/…/llengua/cartells.jsp
ACTIVITATS
(Consulta les pàgines anteriors i contesta les preguntes)
1.- Explica perquè és necessària l’aigua:
_______________________________________________________________________________________
2.- L’aigua s’utilitza en tres grans grups:
a.- _______________________________________
b.- _______________________________________
c.- _______________________________________
3.- Què és la contaminació de l’aigua?
_____________________________________________________________________________________
4.- Què és una depuradora?
_____________________________________________________________________________________
5.-Explica què és:
L’aigua potable és __________________________________________
L’aigua no potable és ________________________________________
6.- De quina manera podem evitar la contaminació de l’aigua?
a.- ______________________________________________________
b.- ______________________________________________________
c.- ______________________________________________________
d.- ______________________________________________________
e.- ______________________________________________________
f.- ______________________________________________________
TALLERS 2.- SEGON TRIMESTRE /08.-
Sessións 2 i 3: MESCLAR/BARREJAR/DISSOLDRE
Si no funciona bé l’aplicatiu doneu-li a l’enllaç de sota (Agraïment)
Font:Gràcies a:http://www.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/science/activities/reversible_irreversible.shtml– Thank’s!!
ESCALFEM EL GEL !! QUÈ PASSA?(EN ANGLÈS)
Si no funciona bé l’aplicatiu doneu-li a l’enllaç de sota (Agraïment)
Font:Gràcies a:http://www.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/science/activities/changing_state.shtml– Thank’s!!
SURA O NO SURA? (THAS IS DE QUESTION!! )(EN ANGLÈS)
Si no funciona bé l’aplicatiu doneu-li a l’enllaç de sota (Agraïment)
Font:Gràcies a:http://www.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/science/activities/rocks_soils.shtml– Thank’s!!
SÓLIDS I LÌQUIDS!!PROPIETATS.-(EN ANGLÈS)
Si no funciona bé l’aplicatiu doneu-li a l’enllaç de sota (Agraïment)
Font:Gràcies a:http://www.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/science/activities/solids_liquids.shtml.-Thank’s!!
COMPROBEM LES CARACTERÍSTIQUES DELS DIFERENTS MATERIALS ,DE QUE ESTAN FETES LES COSES!!(EN ANGLÈS)
Si no funciona bé l’aplicatiu doneu-li a l’enllaç de sota (Agraïment)
Font:Gràcies a:http://www.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/science/activities/materials.shtml– Thank’s!!
CLASSIFICA ELS MATERIALS EN SÓLIDS, LÌQUIDS I GASOS.-(EN ANGLÈS)
Si no funciona bé l’aplicatiu doneu-li a l’enllaç de sota (Agraïment)
Font:Gràcies a:http://www.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/science/activities/gases.shtml– Thank’s!!
EXPLORA I ANOTA ELS CANVIS DELS DIFERENTS MATERIALS QUAN ELS ESCALFES.-(EN ANGLÈS)
Si no funciona bé l’aplicatiu doneu-li a l’enllaç de sota (Agraïment)
Font:Gràcies a:http://www.bbc.co.uk/schools/ks2bitesize/science/activities/keeping_warm.shtml– Thank’s!!
FOTOS TALLERS 2.- SESSIONS 2 i 3.-MESCLES , BARREGES, DISSOLUCIONS
FOTOS TALLERS 2.- SESSIONS 2 i 3.-MESCLES , BARREGES, DISSOLUCIONS.-
TALLERS 2.- Sessió 4.-“És Màgia?: NO!!!.-És Física!!!”
Podem fer passar un ou dur sense closca, per la boca d’una ampolla de vidre, sense tocar-ho, ni fer cap força sobre ell?
Condicions:
.-No el podem tocar
.-No podem fer cap força sobre ell, soplar, empènyer amb altre objecte… etc
.-No es pot trossejar, ha d’entrar sencer i així s’ha de veure a dins de l’ampolla:SENCER! , (a poder ser)
Penseu!! Penseu!! Quina és la solució?
Algú dirà: “És impossible!!.
Però no!!.Es pot fer!!
Heu pensat gaire?. No trobeu la solució?. Tranquils!!!, la veureu al vídeo següent:
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/TCC8y_uUuSc" width="325" height="260" wmode="transparent" /]
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.