EL 14 DE FEBRER SÍ A L’ESCOLA PÚBLICA I DE QUALITAT.

Això és còpia d’un article que vaig editar en un altre BLOC , pel dia 14 de Febrer del 2008, amb circumstància de la VAGA enfront l’Esborrany de la Lleid’Educació

Escola Pública: SÍ (7% del PIB inversió
Des d’aquí em faig ressò de la situació que ha generat el nostre estimat Departament d’Educació amb la publicació de l’Esborrany de la Llei que porta el seu nom (una Llei de País, com diu el nostre Insigne Conseller d’Educació Sr.Maragall).Tot i que sigui un document informatiu , de debat o com es vulgui anomenar, s’ha fet i publicat sense la participació dels diferents Estaments implicats en el FET EDUCATIU, que cada dia efectuem a les Escoles on ens guanyem el pà. Desde fa més de 30 anys que, a totes les movilitzacions del nostre col·lectiu a les que he participat he defensat el mateix postulat: ELS DINERS PÚBLICS ,PER A LES ESCOLES PÚBLIQUES, PER UNA ESCOLA PÚBLICA I DE QUALITAT!!!. i el continuo defensant. Sembla mentida que desprès de més de 30 anys, quan cridaven això, davant del “Ministerio de Educación de las Españas” en temps del Dictador Franco, de triste memòria, encara a l’actualitat el tinguem que tornar a esmentar, cridar i recordar.Per que, el Govern del País, al que el Sr.Maragall representa i vol “modernitzar” en l’apartat Educatiu amb aquesta Llei, tot i que ha fet considerables esforços econòmics en millorar la Xarxa Educativa Pública amb la incorporació de més professionals via Oposicions que supleixin el dèficit de Personal endèmic que els anteriors Governs havíen deixat en herència, encara sembla que no té clares les seves prioritats. Quin millor lloc, per a invertir els diners públics necessaris que, L’ESCOLA PÚBLICA.Un País que es preciï de ser-ho i que no té clara aquesta premissa básica, de que hi ha que invertir el que calgui en la Formació Integral com a Persones i Éssers Humans dels que d’aquí a uns anys seran el motor Económic i Social de la nostra comunitat plural i diversa ,penso que, no té el dret d’anomenar-se així. A l’Escola Pública, estimat Sr.Maragall, Il·lustre Conseller d’Educació, formem PERSONES i ÉSSERS HUMANS amb les grandeses i petiteses que això comporta, i no cargols metàl·lics del cinc. Cada “LOCO/A BAJITO/A” (com deia en Serrat) del nostre País és una PERSONA ÚNICA i ÉSSER HUMÀ, vingui d’on vingui,tingui els antecedents familiars i socials de procedència que tingui i com a tal l’intentem FORMAR de manera INTEGRAL, ja que aquesta és la tasca que se’ns ha encomanat. Els ENSENYEM: la realitat de cada día , a aceptar les seves pròpies limitacions, a acceptar i respectar a l’altra com a diferent, però amb els seus valors i característiques personals que el fan un el·lement valuós per a la nostra pròpia evolució com a PERSONES HUMANES; a acceptarse a sí mateix com el que és, una PERSONA amb LIMITACIONS; a saber posar-se a la pell de l’altre a les situacions problemàtiques que es presentin i a arreglar les”coses” parlant com a persones civilitzades i no donant mastegots com si de Neeardhentals es tractéssim. A més, els ensenyem matemàtiques ,Llengües, ciències de la natura i la societat, història, a parlar amb propietat, en el moment adient, de manera clara, expresiva i correcta. A ser positius, animosos ; a no deixar-se enfonsar per les adversitats, a continuar endavant amb pas ferm i amb alegria. A confiar en sí mateixos i a ser creatius en la solucions de les situacions problemàtiques que se’ls presentaran a la vida.Digui’m Sr., si tot això es pot aplicar a un cargol metàl·lic del cinc, perquè sembla ser que amb la Llei a la mà, es vol “modernitzar” l’Estructura Educativa actual convertint l’Escola en una Empresa “Industrial” on primin la productivitat i els “resultats”, quan més “cargols lluents i millor acabats” faci una determinada Escola se la “premiarà” amb més fons econòmics.Però diguim Sr. amb quin “motllo” vol que fem els “cargols”?, d’això no parla la Llei. Aquest model, que vol imposar, que ja funciona desde fa anys a diferents països de l’entorn, tot i que en un principi donés millors resultats, sobretot econòmics, s’ha quedat obsolet i actualment genera més problemes dels que ja n’hi havia abans, si vol parli amb el seu homòleg anglès que l’informarà. En el fons el “problema” és de diners, volen estalviar-se calés donant la direcció d’Escoles Públiques a Equips d’Economistes, que les facin més “productives” i que generin menys despeses?.La Patronal Privada , amb els buits definitoris i competencials que deixa la Llei ja s’estan fregant les mans per “aterrar” amb els seus “Equips” a les escoles públiques i concertar-les (és a dir privatitzar-les) i a guanyar calés ,entre el que cobraràn i el que tindran subvencionat. Això es vol convertir en sistema Americà?però allà, les grans empreses i fortunes inverteixen milers de mil·lions a les diferents Fundacions de les Universitats, tant Públiques com Privades.Quan s’ha vist aquí a Catalunya o a Espanya que passi el mateix? i perquè ho fan? pequè saben que a MÉS INVERSIÓ, MILLOR FORMACIÓ i això redundarà en beneficis per a les seves empreses que seràn les que contractaran. No hi ha que anar tan lluny , aquí al costat a l’Aragó, a Astúries , Cantàbria, Extremadura i Andalusia s’està invertint més del doble del PIB en Educació del que inverteixen Vostès,i estàn obtenint resultats i més que obtindràn a llarg plaç a les seves comunitats, sabent-hi que encara fan curt, i que per anar bé haurien d’arribar a un 8% mínim. Aquí en lloc d’INVERTIR MÉS anem a la contra , a ESTALVIAR DINERS. Vosté creu que un “pool” d’Economistes tancats als despatxos de Via Augusta, faran que l’Educació doni diners a curt o llarg plaç?.L’Educació mai serà productiva, entesa en termes de diners, ni a curt ni a llarg plaç, perque l’EDUCACIÓ NO DÓNA DINERS, FORMA PERSONES I ÉSSERS HUMANS.Però a la llarga també DÓNA EMPENTA ECONÒMICA I MILLORA SOCIAL, sinò pregunti al seu homònim Noruec o Suec que fa anys que això ho tenen super-clar, i a més fan menys hores d’Escola els seus alumnes i paguen doblement millor als seus Professionals QUE ESTAN MILLOR CONSIDERATS SOCIALMENT.I això ho comencen a veure, també, a la França del costat, que ja no troben nadius que facin de mestres i els tenen que importar d’algèria o de les ex-colònies.Aquí a Catalunya aviat els tindrem que importar d’altres Comunitats de l’Estat, que per cert dubto que vinguin per que a les seves Comunitats estan molt millor que aquí o sigui que hauran de venir de l’América Llatina ,Marroc, Camerún. la Xina etc. perquè ningú voldrà fer de mestre tal com s’estan posant les condicions de feina i més amb el que preveu aquest esborrany de Llei,

Tornant al tema crematístic, què faran, liberalitzar el estament funcionarial, o suprimir-lo d’un plomàs per pagar menys als nous contractats i així estalviar “costos”i tenir-los més hores treballant com fan a la Privada o a les Fàbriques de la Xina??.

Si us plau, abandonin els despatxos i deixint-se d’elucubracions economicistes , vinguin amb nosaltres a les “trinxeres” de cada dia, prenguin contacte amb la realitat, perquè tinc la sensació de que al Departament viuen en un núvol desarrelat de la cotidianitat a la que estem inmersos els docents, a la que hem de respondre fent de Psicòlegs, Assitents Socials, Mitjancers Familiars i Interculturals, Terapeutes Personals i Emocionals,Psiquiatres,Metges Assistentsi Policíes… i tantes coses més a banda de DOCENTS i solament cobrem un sou,que a més el tenim congelat desde fa més de 7 anys, mira que sortim barats!!!

Atentament.

Un Mestre que farà vaga demà.

ENS VISITEN


counter