Fase 1: Inici

Informació i presentació a la Comunitat Educativa de l’Escola Barnola del projecte de pati.

  • En el curs 2015/2016, s’explica al claustre i al Consell Escolar la intenció de transformar l’espai exterior de l’escola mitjançant el següent power point:

http://www.slideshare.net/secret/aerLMnk2GBdtEZ

  • Explicació del projecte a l’Ajuntament i altres membres de la comunitat educativa.
  • A l’inici del curs 2016/2017 es porta a terme una dinàmica per explicar als membres de l’AMPA el projecte:

Dinàmica amb l’AMPA (novembre 2016):

La Secretària i el Director de l’escola preparem un divendres a les 21h una sessió d’informació i presentació a l’AMPA del projecte de pati. En 3 aules diferents preparem 3 tipus de continguts:

. Aula d’informàtica: Enregistrament de la vídeo – trucada amb en Lluís Sabadell Artigas, autor del llibre “Guia pràctica per co-crear a l’escola. Ell s’encarrega d’explicar la participació i organització de l’AMPA en un projecte d’aquest tipus.

Responsable de l’aula: Quim

. Aula de 1r: Gaudir de les imatges que ens ofereix el power point Escola Fluvià, cedit per la Carme Cols i el Pitu Fernández. A partir d’aquí generar debat sobre la qüestió.

Responsable: Amanda

. Aula de música: Explicació verbal del projecte a partir del power point que nosaltres mateixos vam elaborar (Pati escolar). Justificació del projecte, patis inspiradors, normativa…

Responsable: Ricard

Els diferents membres de l’AMPA es distribueixen entre aquestes 3 aules. A partir d’aquí cadascun obtindrà una informació diferent que posteriorment compartiran . La intencionalitat de la dinàmica era encetar el tema i a partir d’aquí generar la curiositat sobre el projecte.

  • Creació de les diferents comissions (alumnes, mestres, famílies i Ajuntament).

. 6 mestres voluntaris dels 15 que formen el claustre.

. 2 – 3 alumnes de cada grup –classe presentats voluntàriament o per votació. Els infants també participen activament d’aquest procés. Tot allò que és possible es fa amb la seva col·laboració, fent-los partícips i afavorint que visquin encara més aquest espai com a seu. En un primer moment, aquest grup d’alumnes voluntaris són els encarregats d’observar i analitzar el que succeeix al pati i, a partir d’aquí transmetre la informació als companys/es i desenvolupar un treball conjunt.

. Famílies voluntàries.

. Representant de l’Ajuntament.

. Col·laboració i assessorament de la Carme Cols i el Pitu Fernández, mestres responsables del projecte el Safareig, sobre el disseny i ús educatiu dels espais exteriors de l’escola.

. Col·laboració de Lluís Sabadell Artiga, autor del llibre “Guia pràctica per co-crear a l’escola” i responsable del projecte de co-creació  del nou pati castellum (Sant Julià de Ramis, Girona).

. Col·laboració de l’artista local, Quim Moya.

butlleta-participacio-pati-families