La publicitat

Missatges audiovisuals: la publicitat

Els nostres alumnes es troben immersos en un món de sensacions, de missatges i d’idees que els arriben per mitjà dels sentits. Gran part d’aquest impacte mediàtic el formen el conjunt de missatges publicitaris destinats al públic infantil, ja sigui a la televisió, al carrer, a revistes i diaris, per internet,…

El fet de rebre aquesta informació, aquest missatges audiovisuals, crea implícitament una necessitat als nostres alumnes: la necessitat de comprendre aquest missatges, de ser crítics amb els continguts, de veure i analitzar els elements que els formen, d’entendre el seu procès de creació, en definitiva, la necessitat d’entendre la nova i constant informació que reben.

A la nostra escola hem volgut que els nostres alumnes s’acostin al món de la publicitat. Les activitats proposades pel centre intenten aproximar els nens i nenes al procès de creació de diferents formats publicitaris i , a diferents nivells, analitzar i ser crítics a l’hora d’entendre el missatges audiovisuals que es troben al seu entorn.

La publicitat estàtica: cartells publicitaris

Un dels grans formats publicitaris, degut a la seva gran presència a l’entorn dels infants, són els cartells publicitaris. D’aquests en troben al carrer, a l’escola, a casa a revistes i diaris, a internet, a les carreteres, als autobusos… de fet, miri on miri l’infant, troba missatges audiovisuals amb aquest format: els cartells publicitaris.

L’elevat volum de publicitat en aquest format crea implícitament una necessitat d’analitzar i compendre, de forma ràpida i visual, els continguts d’aquest missatges. Així, els nostres infants poden copsar aquella informació i fer-la seva, de manera que ells mateixos decideixen si és del seu interès o no.

De la mateixa manera, a partir del coneixement i comprensió d’aquest missatges audiovisuals, els nostres alumnes comencen a desenvolupar una certa capacitat crítica, la qual els porta a ser més crítics amb els continguts d’aquests missatges publicitaris que omplen el seu entorn.

A la nostra escola hem volgut treballar aquests conceptes i capacitats a partir de la creació de cartells publicitaris per part dels nostres alumnes. Com a eina principals s’ha emprat la fotografia i la seva capacitat expressiva, ja sigui en blanc i negre (C. Inicial) com en color (C. Mitjà).

Tot seguit trobareu un recull de les activitats i produccions que han realitzat els nostres alumnes:

Activitat dels alumnes de 1r de Cicle Inicial:

Produccions dels alumnes de 1r de Cicle Inicial:

Activitat dels alumnes de 2n de Cicle Inicial:

Produccions dels alumnes de 2n de Cicle Inicial:

Activitat dels alumnes de 1r de Cicle Mitjà:

Produccions dels alumnes de 1r de Cicle Mitjà:

Activitat dels alumnes de 2n de Cicle Mitjà:

Produccions dels alumnes de 2n de Cicle Mitjà:

La publicitat en moviment: fotografia en acció

Un altre gran format publicitari que troben els nostres alumnes en la seva vida diària son els anuncis a partir d’un grup d’imatges, les quals intenten fer arribar al consumidor una idea a partir d’una seqüenciació de fotografies. Aquest nova forma de fer publicitat és molt emergent avui en dia degut a la incorporació de les noves tecnologies a l’entorn de l’infant: publicitat a pàgines web, publicitat rotativa, publicitat als telèfons, determinats espots publicitaris a televisió…

El grup d’alumnes de 1r de Cicle Superior han treballat la publicitat en aquest format. La eina fonamental per a aquesta activitat ha estat la fotografia, però buscant una certa seqüenciació entre les imatges, de manera que es crea una certa sensació de moviment i acció. Tot i així, els nostres alumnes també han fet servir l’ordinador, i el retòc fotogràfic a un nivell molt bàsic, per complementar aquesta sensació de moviment.

Activitat dels alumnes de 1r de Cicle Superior:

Produccions dels alumnes de 1r de Cicle Superior:

La publicitat en moviment: anuncis de televisió

El format publicitari més consumit pels alumnes de la nostra escola són els espots televisius. Aquest gran grup de missatges audiovisuals són presents en la vida normal i diària dels infants degut a l’elevat consum televisiu que en fan. Molts dels productes que conèixen els alumnes de la nostra escola els arriben mitjançant la televisió.

A la nostra escola, hem plantejat el repte de crear espots publicitaris als alumnes de 2n de Cicle Superior. Per fer-ho, primer han analitzat aquest format universal de publicitat a partir de la visualització de diversos espots publicitaris i, per grups, han intentat crear anuncis per a televisió. Per a la realització d’aquest projecte, les eines principals han estat la videocàmera i l’ordinador, per a la posterior edició de les seqüències dels diversos espots.

La metodologia de treball i la concepció d’activitats de producció de publicitat televisiva posa molt més l’accent en el procés que en el resultat final. És a dir, es tracta d’introduir els alumnes en una activitat dinàmica, on ells i les seves formes d’expressió esdevenen els autèntics protagonistes. La idea és que utilitzin la televisió com un mitjà de comunicació real entre ells mateixos, i també amb el professorat, els familiars dels alumnes i l’entorn. En definitiva, la intenció és convèncer-los de la seva capacitat com a productors de missatges audiovisuals independents i originals. Al mateix temps, també es busca comprometre’ls de manera activa i responsable en projectes i empreses que es duguin a terme en grup.

Activitat dels alumnes de 2n de Cicle Superior:

Produccions dels alumnes de 2n de Cicle Superior:

Anunci colonia Eternity

Anunci PSP del Futur

Anunci goma Stanlay

Anunci Super Rellotge

Aquest article ha estat publicat en La Publicitat. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *