Missatges audiovisuals: la publicitat
Els nostres alumnes es troben immersos en un món de sensacions, de missatges i d’idees que els arriben per mitjà dels sentits. Gran part d’aquest impacte mediàtic el formen el conjunt de missatges publicitaris destinats al públic infantil, ja sigui a la televisió, al carrer, a revistes i diaris, per internet,…
El fet de rebre aquesta informació, aquest missatges audiovisuals, crea implícitament una necessitat als nostres alumnes: la necessitat de comprendre aquest missatges, de ser crítics amb els continguts, de veure i analitzar els elements que els formen, d’entendre el seu procès de creació, en definitiva, la necessitat d’entendre la nova i constant informació que reben.
A la nostra escola hem volgut que els nostres alumnes s’acostin al món de la publicitat. Les activitats proposades pel centre intenten aproximar els nens i nenes al procès de creació de diferents formats publicitaris i , a diferents nivells, analitzar i ser crítics a l’hora d’entendre el missatges audiovisuals que es troben al seu entorn.
La publicitat estàtica: cartells publicitaris
L’elevat volum de publicitat en aquest format crea implícitament una necessitat d’analitzar i compendre, de forma ràpida i visual, els continguts d’aquest missatges. Així, els nostres infants poden copsar aquella informació i fer-la seva, de manera que ells mateixos decideixen si és del seu interès o no.
De la mateixa manera, a partir del coneixement i comprensió d’aquest missatges audiovisuals, els nostres alumnes comencen a desenvolupar una certa capacitat crítica, la qual els porta a ser més crítics amb els continguts d’aquests missatges publicitaris que omplen el seu entorn.
A la nostra escola hem volgut treballar aquests conceptes i capacitats a partir de la creació de cartells publicitaris per part dels nostres alumnes. Com a eina principals s’ha emprat la fotografia i la seva capacitat expressiva, ja sigui en blanc i negre (C. Inicial) com en color (C. Mitjà).
Tot seguit trobareu un recull de les activitats i produccions que han realitzat els nostres alumnes:
Activitat dels alumnes de 1r de Cicle Inicial:
Produccions dels alumnes de 1r de Cicle Inicial:
Activitat dels alumnes de 2n de Cicle Inicial:
Produccions dels alumnes de 2n de Cicle Inicial:
Activitat dels alumnes de 1r de Cicle Mitjà:
Produccions dels alumnes de 1r de Cicle Mitjà:
Activitat dels alumnes de 2n de Cicle Mitjà:
Produccions dels alumnes de 2n de Cicle Mitjà:
La publicitat en moviment: fotografia en acció
Activitat dels alumnes de 1r de Cicle Superior:
Produccions dels alumnes de 1r de Cicle Superior:
La publicitat en moviment: anuncis de televisió
A la nostra escola, hem plantejat el repte de crear espots publicitaris als alumnes de 2n de Cicle Superior. Per fer-ho, primer han analitzat aquest format universal de publicitat a partir de la visualització de diversos espots publicitaris i, per grups, han intentat crear anuncis per a televisió. Per a la realització d’aquest projecte, les eines principals han estat la videocàmera i l’ordinador, per a la posterior edició de les seqüències dels diversos espots.
La metodologia de treball i la concepció d’activitats de producció de publicitat televisiva posa molt més l’accent en el procés que en el resultat final. És a dir, es tracta d’introduir els alumnes en una activitat dinàmica, on ells i les seves formes d’expressió esdevenen els autèntics protagonistes. La idea és que utilitzin la televisió com un mitjà de comunicació real entre ells mateixos, i també amb el professorat, els familiars dels alumnes i l’entorn. En definitiva, la intenció és convèncer-los de la seva capacitat com a productors de missatges audiovisuals independents i originals. Al mateix temps, també es busca comprometre’ls de manera activa i responsable en projectes i empreses que es duguin a terme en grup.
Activitat dels alumnes de 2n de Cicle Superior:
Produccions dels alumnes de 2n de Cicle Superior:
Anunci colonia Eternity
Anunci PSP del Futur
Anunci goma Stanlay
Anunci Super Rellotge