La Fotografia com a mitjà d’expressió

Durant el curs, els alumnes de tots els cicles d’educació primària s’apropen al món de la fotografia, ja sigui a través d’activitats o a partir de pràctiques pròpies amb la càmera fotogràfica.

A Cicle Inicial, els alumnes reben una primera aproximació a les nocions bàsiques de la fotografia i les funcions bàsiques de la càmera fotogràfica. Realitzen pràctiques lliures tot fent fotografies als seus companys de classe i a l’entorn. Aquesta nova informació els serveix en la realització d’alguna activitat on s’utilitza la capacitat expressiva de la fotografia en blanc i negre.

A Cicle Mitjà, la fotografia comença a ser una eina bàsica per a la realització de determinades activitats. Els alumnes coneixen i practiquen amb la càmera fotogràfica, i utilitzen la fotografia com a recurs per a la realització de determinades activitats.

A Cicle Superior, els alumnes utilitzen la fotografia com una eina més a l’hora d’expressar-se. El fet de produir missatges mitjançant la fotografia els permet realitzar activitats més complexes, les quals requereixen algun tipus de seqüenciació o d’algun tipus de retoc amb l’ordinador.

Tot seguit hi ha un vídeo dels nostres alumnes fent ús de les càmeres fotogràfiques:

Aquest article ha estat publicat en Fotografia. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.