ACTIVITAT modul3

Introducció:

Introducció al laboratori de Ciències, va destinat al alumnes de 4t ESO que cursen l’optativa de Fisica i Química. Dins de les unitats de Química, el treball de laboratori té un paper fonamental. I abans de realitzar experiments concrets s’ha de conèixer el funcionament, material i forma de treballar amb seguretat al laboratori.

Es plantegen dues activitats per introduir el laboratori als alumnes.


Objectius:

  1. Conèixer els espais del laboratori: taula de treball, campana extractora, armari d’utilllatge de laboratori, armari de reactius, endolls, sistemes per escalfar, espais per netejar i assecar els material, dipòsits de recollida de residus,…

  2. Conèixer nom i utilitat del material de laboratori

  3. Conèixer els pictogrames de segureta, identificar riscos i prevencions

  4. Conèixer les normes de seguretat


    Recursos:

Els alumnes disposaran d’ordinador, amb conèxió a internet, en funció de la disponibilitat es posaran com a màxim per parelles.

Els ordinadors han de tenir instal·lat els programes Flash i Java per poder veure el laboratori virtual de l’edu 365 i realitzar les activitats :

http://www.edu365.cat/eso/muds/ciencies/index.htm


Temporalització:

Dues sessions de classe.

1ª sessió – activitat 1 : explorar la informació que trobaran al laboratori virtual de l’edu 365 i realitzar les activitats jClic que trobaran al mateix enllaç

En acabar han de fer un comentari al bloc on han d’indicar quines activitats els han resultat més dificils i perquè.. També han d’indicar la puntuació obtinguda en els jClic.

2ª sessió – activitat 2: Confeccionar fitxes sobre l’utilillatge, pictogrames i aparells de mesura a partir d’una plantilla que els facilitarà el professor. Tota la informació que els ajudarà a completar les plantilles la trobaran a internet i a l’enllaç del laboratori virtual de l’edu 365.

Aquestes plantilles les hauran de penjar el seu bloc-alumne, aquest bloc ens substituïrà la llibreta i l’informe de laboratori.


Avaluació :

  • Fitxes: 60%

  • Presentació escrita i ortografia: 30%

  • Comentaris : 10%

One thought on “ACTIVITAT modul3

  1. francesc

    Hola,

    Felicitats per l’activitat. Està molt ben explicada i aquesta seria un molt bon exemple d’activitat.

    En faltaria un exemple d’activitat més senzilla, on el blog servís per plantejar un debat, un vídeo…

    Ànims!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *