ESCRIVIM ELS NOMS A L’ORDINADOR

Com a continuació del treball del propi nom i de manera simultània, amb el treball d’escriure el nom al paper i confegir-lo (utilitzar lletres per formar el nom), els nens i nenes de la classe dels peixos van escriure el seu nom a  l’ordinador.  En un primer moment escrivien el nom tot buscant les seves lletres al teclat de l’ordinador, després comparaven el nom que havien escrit amb el seu nom imprés. En el cas d’observar alguna diferència el tornaven a escriure correctament. Aquest és el resultat: 

EL RACÓ DELS PEIXOS

Des que vam començar el curs que hem estat observant, manipulant,jugant i aprenent amb tot el material que els vostres fills han anat portant a la classe en relació al projecte dels peixos. Han anat sortint moltes preguntes, però també moltes respostes, variades i que ens fan ballar el cap, del tipus: on poden viure? què poden menjar? com i perquè poden respirar i nedar dins l´aigua? Neixen dels ous o de la panxa de la mare? les balenes són peixos? i els taurons? i les meduses? quants tipus de peixos hi ha?.. També hem estat pensant on buscar aquesta informació i per això demanem la vostra col.laboració. Seria bo els poguéssiu ajudar a trobar les respostes perquè després ho puguin aclarir a la resta, millor si portessin el material corresponent.Moltíssimes gràcies.

Per començar a aclarir idees la Mari ens va portar un material. Estava embolicat i dins una bossa. La vam anar passant i amb els sentits de la vista, el tacte i l´oïde vam endevinar què era: un peix que havia comprat al mercat. El vam obrir i vam continuar experimentant i descobrint com és per dins i per fora. A Alguns ens va fer una mica de fàstic!!!

LA DANSA

El passat dimarts van anar a l’auditori de les Corts a veure un espectacle de dansa.

Hem vist els vestidors dels ballarins, hem estat a sobre de l’escenari i hem après coses interessants com ara que hi ha un senyor que s’encarrega de les llums mentre els ballarins ballen a l’escenari. En acabar hem ballat una mica tot fent algunes de les parts que prèviament havien vist a l’escenari.

Tot plegat, ha estat una experiència molt interessant. 

 

LA CASTANYADA

  El dia se´ns va presentar ben plujós, però igualment vam celebrar la castanyada. Ho havíem de fer dins l´escola així és que vam començar menjant-nos els panellets a la classe. Més tard ens van maquillar de gatets i vam sortir al vestibul per a cantar cançons, una d´elles la del Marrameu torra castanyes.I a la tarda…unes castanyeres van trucar a la porta, deien que venien de la muntanya i que portaven castanyes ben torrades. S´hi van quedar amb nosaltres i ens van ajudar a pelar-les. Un grup de nens i nenes de 6è ens van representar una obra que ells mateixos s´havien inventat. Nosatres els hi vam correspondre representant El Cargol i l´herbeta de poliol.

FEM PANELLETS

                       

                        RECEPTA:

                    – Ametlla picada

                    – 1 patata bullida

                    – fideus de xocolata

                    – farina

L´ANEGUET LLEIG

EXPLIQUEM CONTES:Aquests són alguns dels contes que hem treballat al llarg del trimestre. Per parelles hem anat al racó de l´ordinador i hem intentat reexplicar-los, gairebé sense cap ajut. Mentrestant la mestra els ha anat reescrivint a l´ordinador.