Dijous 28 de maig vam rebre als nois i noies de 5è i 6è de l’escola Comtes de Torregrossa d’Alcarràs. Al moment culminant vam ser al voltant de 100 persones.
Els objectes celestes que vam ensenyar van ser: Venus, Júpiter, Saturn i la Lluna.
Entre les constel·lacions vam observar: Ossa gran, Ossa petita, Drac, Lleó, Auriga, Bootes, Hercules, Lira, Cigne.
I les estrelles Artur, Vega, Deneb,
Aquest curs 2014-15 el centre ha iniciat la construcció de l’observatori astronòmic.
Aquesta obra serà finançada per l’Institut d’Alcarràs (Generalitat de Catalunya), el Departament d’Educació (Generalitat de Catalunya), l’Ajuntament d’Alcarràs, l’Ajuntament de Torres de Segre, l’AMPA de l’institut d’Alcarràs, l’empresa de material astronòmic IMVO de Lleida, ECOESTUDI de Lleida i les activitats promogudes per G.A.I.A. Aquestes activitats també han comptat amb la col·laboració de PC Coste de Lleida, Gràfiques Sport d’Alcarràs, Fusteria Albert Herbera d’Alcarràs i Cal Grabat de Torres de Segre.
El nostre agraïment a tots ells.
Grup d’Astronomia de l’INS Alcarràs.
Amb les obres quasi enllestides, aviat us podrem informar sobre la inauguració del nostre observatori.
Fins llavors, podeu trobar-nos a la nostra web anterior:
http://www.xtec.cat/~jperez17/gaia50/inici2.htm