Tríplet del lleó.

triplet de leo alba invertida

Triplet del Lleó: M65, M66 i NGC3628.

Alba Varela

Dibuix realitzat a partir de fotografia durant el taller impartit per Fernando Guirado (veure cursos).

 

Publicat dins de Galàxies | Deixa un comentari

NGC3628.

ngc3628 invertida ariadna marsal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dibuix d’Ariadna Marsal, realitzat a partir de fotografia durant el taller impartit per Fernando Guirado (veure cursos).

Publicat dins de Galàxies | Deixa un comentari

Primer startrail

Primer startrail realitzat per Robert Florensa. Clica a la imatge per veure-la a 1200px.

Startrails 1200

Publicat dins de General, Startrails | Deixa un comentari

Constel·lacions d’estiu.

Veieu Sagita, el Dofí i l’Àliga?

Bé, també hi ha un sector de Pegàs.

Fotografia realitzada per Jaume Bagué a Alcarràs el 29 de juliol de 2011.

Dades de la imatge: Sony alfa, objectiu de 18mm, f/3.5, ISO1600, 10 segons d’exposició.

Tractament amb Gimp2

DSC03862-gim2

Publicat dins de Constel·lacions | Deixa un comentari

C/2011L4 Panstarrs.

visible durant el mes de març de 2013, amb magnituds entre 0,7 i 5.

Anabel Valois, 1r de batxillerat, 16 anys. Alcarràs, Sony alfa amb objectiu a 18-55 mm, sobre trespeus, 20 i 30 segons d’exposició a ISO 800.

DSC08188-petitaDSC08195-petitaRoser Viñals, 4t d’ESO, 15 anys. Alcarràs, càmera Canon 450D amb objectiu 18-55, sobre trespeus, 20 segons d’exposició a ISO 800.

IMG_8215IMG_8216

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Saturn, 24 de març de 2006.

Vam aprofitar una trobada nocturna que fem durant l’intercanvi amb uns italians per fotografiar Saturn.

Ermita de la mare de Déu de Carrassumada (Torres de Segre).

24 de març de 2006

saturn1

 

 

 

 

 

 

En aquesta imatge hem sobreexposat el planeta, però així hem aconseguit veure Tità.

Fotografia feta amb el telescopi refractor de 102 mm de diàmetre amb la càmara Nikon Colpix 4300 acoplada a l’ocular de 28 mm.saturn2

Publicat dins de General, Saturn | Deixa un comentari

Júpiter, 2011.

Fotografia realitzada per Raül Palau el curs 2010-11, això si, sense anotar ni el dia ni l’hora!!!

Però com és la primera fotografia aconseguida amb la DMK21 no podem estar-nos d’ensenyar-la.jupiter

Publicat dins de Júpiter | Deixa un comentari

Júpiter, 21 de juliol de 2009.

Júpiter i els seus satèl·lits, el 21 de juliol de 2009.

La foto, igual que la següent, la vam fer amb el Marc Guiu, amb la DSI II i el LX200 de 8″.

Aquella nit ens van acompanyar Fernando (profe de la UdL), un amic seu que no me’n recordo del nom, Anicet (professor del Guindàvols), Toni (profe de l’Escola del Treball), el Jordi Guiu i Sergi Sisó (exalumnes).

jupiter-01

Publicat dins de Júpiter | Deixa un comentari

Plató.

Aquesta és la primera fotografia realitzada amb la càmara Meade DSI II.

La vam fer Marc Guiu (1r batxillerat) i jo a l’ermita de la Mare de Déu de Carrassumada (Torres de Segre), al juliol de 2009, amb la companyia del Toni i l’Anicet.

A l’esquerra tenim el cràter Plató, de 100 km de dìàmetre. A l’esquerra els Mons Alps i quasi perpendiculars a ells els Mons Caucasus. Els dos cràters sobre els Caucasus són Aristoteles i Eudoxus, i el que trobem a la part inferior de la imatge és Aristillus.

Si consulteu el programa Virtual Moon podreu trobar molt més detalls d’aquesta foto.plato

Publicat dins de menú | Deixa un comentari

Eclipsi de Lluna, 3 de març de 2007.

La nit del 3 al 4 de març de 2007 va tenir lloc un eclipsi de Lluna visible des de tot el país.

El profe, com era dissabte, va observar-lo, junt amb el seu gran amic Juli Vallory, des dels observatoris que té l’Agrupagió Astronòmica de Sabadell a Àger.

Però uns quants nois i noies de l’institut van fer un gran treball des de diversos punts del poble. Tots són alumnes de 4t d’ESO.

La comunicació mitjançant el telèfon va funcionar i aquí us presentem algunes de les fotografies que van realitzar.

Així ho van veure Sandra Serra, Esther Cabases i Joana Guirado des de prop del cementiri. Només tenien una càmara digital compacta.eclipsi5

Des de la plaça de l’institut Alba Martínez, Sandra Lafita i Gerard Casals van fer una sèrie de fotografies molt interesant.

Van utiltzar un telescopi refractor Blue Star de 102 mm de diàmetre i 500 mm de focal. La càmara digital compacta la van acoplar darrera l’ocular mitjançant un sistema digiscoping.

eclipsi1

eclipsi2eclipsi3

Publicat dins de menú | Deixa un comentari