Observació del 9 de maig de 2024.

Avui estrenem equip. Toni, el nostre tècnic, ens ha mecanitzat un parell de cargols d’ascensió recta i declinació de la muntura equatorial alemanya Meade LX75, on tindrem un telescopi refractor William Optics de 8cm de diàmetre a f6. Aquest equip funcionarà de forma manual i serà un gran complement del Newton de 8″ en muntura Dobson.

Hem començat amb una curta observació del Sol. Està molt actiu, però no podem arribar a dibuixar tot el que observem. Hi ha un grup de taques enorme, amb més de 10 taques, i el sol està massa baix. Hem començat tard.

Després Dylan ens ha avisat que es podia observar la lluna. Ha estat el moment d’explicar com funciona la muntura i observar la lluna amb el refractor. Després de l’entrepà els dos telescopis estaven treballant. Quin goig!

Per finalitzar hem fet un repàs de les constel·lacions i estrelles que fa uns dies haviem treballat amb vídeos de l’allsky de José Manuel: carro gran (Dubeh i Merak), carro petit (Polar), drac, cotxer (Artur), verge (Espica), lleó (Regulus i Denebola), bessons (Castor i Pollux), gos petit (Procyon).

La setmana vinent tindrem la visita de professorat francès, a veure si estem inspirats!

Ah, ens oblidàvem. Ja tenim el cartell amb el nostre codi MPC penjat a l’entrada de l’institut. A això pot quedar per sempre.

Al març, el diari Segre va fer un petit article sobre la feina que fa l’alumnat d’astronomia i l’obtenció del codi MPC D23, petitet, potser aquests nois i noies es mereixen un article una mica més llarg. Fan molta feina!

Aquest article s'ha publicat dins de General, Quadern d'observacions i etiquetat amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *