La nit del 3 al 4 de març de 2007 va tenir lloc un eclipsi de Lluna visible des de tot el país.
El profe, com era dissabte, va observar-lo, junt amb el seu gran amic Juli Vallory, des dels observatoris que té l’Agrupagió Astronòmica de Sabadell a Àger.
Però uns quants nois i noies de l’institut van fer un gran treball des de diversos punts del poble. Tots són alumnes de 4t d’ESO.
La comunicació mitjançant el telèfon va funcionar i aquí us presentem algunes de les fotografies que van realitzar.
Així ho van veure Sandra Serra, Esther Cabases i Joana Guirado des de prop del cementiri. Només tenien una càmara digital compacta.
Des de la plaça de l’institut Alba Martínez, Sandra Lafita i Gerard Casals van fer una sèrie de fotografies molt interesant.
Van utiltzar un telescopi refractor Blue Star de 102 mm de diàmetre i 500 mm de focal. La càmara digital compacta la van acoplar darrera l’ocular mitjançant un sistema digiscoping.