Què us sembla aquest conte del Sol i la lluna?
És d’una mà de contes. Xulíssim.
http://www.super3.cat/unamadecontes/demo/show_video/22
Què us sembla aquest conte del Sol i la lluna?
És d’una mà de contes. Xulíssim.
http://www.super3.cat/unamadecontes/demo/show_video/22
Donem espai a la creativitat!
Un rotlle de paper ben llarg i col·locat en posició vertical dóna peu a moltes oportunitats: espai molt ampli per a l’expressió, fugir de l’habitual treball en horitzontal i llibertat!
Una activitat senzilla que els va agradar molt!
![]() |
pintura de grans dimensions |
Comencem el projecte del cel parlant del nostre planeta.
A continuació un video que ens ho ilustra molt bé:
Autoretrat amb els ulls tapats.
T’atreveixes a dibuixar-te amb els ulls tapats?
1, 2, 3. Cinta als ulls, pinzell amb pintura negra i un caballet. Dibuixa’t tant bé com sàpigues.
I quan obres els ulls… trobes davant teu un monstre horrible!!!
Aquesta activitat la vam treballar relacionada amb el conte En Pere sense por amb l’embolcall: “les coses que ens fan por, sovint no són com imaginem. La por forma part de la imaginació.
Una activitat senzilla per potenciar la creativitat entre els infants, el treball cooperatiu, l’educació emocional…
Ens posem tots al voltant d’una taula llarga, folrada amb paper kraf. Ens disposem a fer un quadre entre tots! Haurem de fer-ho tant bé com puguem, parlant-ho amb els amics, escoltant les opinions dels altres, respectant les diverses aportacions.
Els dono diferents materials naturals, un a un. Quan han esgotat el primer els dono el segon, mica en mica, sense córrer, respectant els ritmes de treball.
Per a fer aquesta activitat i en aquest ordre hem utilitzat els següents elements naturals: pedres de pissarra de mida gran, recollides al riu; pedres de pissarra de mida petita, recollides al riu; pinyes grans, pinyes molt petites, petxines, fòssils i pedres volcàniques. És clar que la llista de materials és oberta i cadascú farà servir els que cregui més adequats o tingui a disposició.
Estem treballant el conte “La filla del sol i la lluna”. L’hem explicat vàries vegades en diferents formats i n’hem fet treballs escrits. L’activitat d’avui és una mica diferent de les anteriors: Hauran de crear els protagonistes de la història amb el material que puguem tenir a l’aula. Us presentem el sol, la lluna, la filla d’ambdós i el rei, dissenyats i creats per nens de P4 i P5 a l’estil d’una mà de contes. L’activitat ha sortit molt reeixida; els nens i les nenes han mostrat molta predisposició a la creativitat i el treball en equip. Vegeu-ne l’exemple:
En aquest enllaç teniu la versió d’una mà de contes:
Per què n’hi ha que massa sovint diuen NO quan es pot dir d’altres maneres?
Llegiu el següent article.Una lliçó d’assertivitat amb els nens i nenes.
http://coachingpersonal.cat/2011/04/20/un-bon-rei/
Un dels tallers de plàstica a educació infantil enguany ha estat el de crear amb taps de plàstic.
Els nens i nenes porten taps de plàstic de casa que durant la setmana van classificant a les safates de color. El dilluns els utilitzarem per a les nostres creacions.
Sobre base de cartró, pintat amb pintura plàstica i enganxant-ho amb cola blanca o silicona calenta hem anat ornamentant flors, serps, cargols, peixos… de molts colorins.
Una idea senzilla, vistosa i creativa.
(Aquest taller ha estat possible gràcies als coneixements que em van transmetre l’Arian Morera i la Teresa Riba en el taller de plàstica realitzat a l’escola de mestres).
Si en voleu saber una mica més podeu visitar:
artgrange.com/michelleworkshop.html
Els proposo que farem un treball de plàstica, sorpresa. Els nens i nenes de la clase de les crispetes (P4 i P5) estan engrescades, a l’expectativa.
Reparteixo a cada parella un paquet. Quan el destapem troben dues galetes enganxades entre elles amb nocilla, a dins hi ha un paperet. El llegim. És un poema curt, anomenat Haikú, el seu autor, Salvatore Vinyatti.
Llegim el poema, entenem el significat. En parlem.
Per parelles i amb el material que hi ha damunt la taula i sobre la base de cartolina negra hauran d’expressar amb collage la idea del poema.
Han sortit unes obres precioses!
(Aquesta activitat ha estat possible gràcies als coneixements que em van transmetre l’Arian Morera i la Teresa Riba en un curset realitzat a l’escola d’estiu del Grup de mestres de l’Anoia.)
El conte que treballem el mes de setembre és en Pere sense por.
L’hem vist a l’ordinador.
Us en passo l’enllaç per si us ve de gust tornar a mirar-lo amb els vostres fills i filles.
http://www.unamadecontes.cat/demo/show_video/19