Ambients de treball: La ciutat

La tècnica dels ambients de treball és clau –en la meva opinió- perquè respecta la diversitat a l’aula, permet fer un treball globalitzat, significatiu, manipulatiu, creatiu i alhora motivador amb el nostre alumnat a qualsevol edat. És un clar exponent en defensa i optimització de les intel•ligències múltiples.
En un estat molt primari he muntat l’ambient de la ciutat com una progressió dels racons de joc simbòlic. Hi acudirem una tarda a la setmana durant els dos propers mesos.
Els nens i nenes de P3 al respondre Què hi ha a les ciutats? Què hi aneu a fer vosaltres a la ciutat? han anat dibuixant el nostre espai i així hem creat la perruqueria, la botiga, el restaurant, el taller del mecànic i el metge.
Junts hem pensat què hi hauria d’haver a cada estació, què hi podem fer, quins oficis hi actuen i hem parlat dels rols a desenvolupar-hi. En aquest espai treballarem totes les àrees del currículum gairebé sense adonar-nos-en:

-Perruqueria: diferents pentinats, color de cabell, llarg i curt, rètols, carta de preus, estris específics…
-Supermercat: hem fabricat les monedes, comptem quant hem de pagar, quin canvi hem de tornar, rètols…
-Restaurant: Hem creat la carta de menús amb els plats que més ens agraden a tots, hem parlat de l’ordre dels plats (primer, segon, postres, beure), elements que hem de posar a la taula, la cuina del restaurant, prenem nota del que volen, procés a seguir per poder servir…
-Mecànic: Feines a fer, nom de les eines i peces, muntatges diversos…
-Metge: Conversa especialitzada, estris i productes a utilitzar i el seu nom, vestuari…

Serà un treball molt de conversa oral, contextualitzada, responent al rol que ocupen i s’aniran introduint continguts a treballar en funció dels interessos que vagin despertant els autèntics protagonistes, els nens i nenes!
Es dóna força al desenvolupament de l’autonomia personal, ja que ells són els responsables de muntar i desmuntar els diferents espais, ocuparan el rol que decideixin en consens amb els companys, dirigeixen l’activitat i esdevindrà un autèntic treball cooperatiu.

Aquest article s'ha publicat dins de Activitats de classe i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *