Benvingudes i benvinguts al Quadern musical!
El Quadern musical s’ha creat com a eina de suport a la tasca diària de la mestra i del mestre de música a educació infantil que, malauradament, a les escoles d’educació infantil i primària no sempre correspon a un/a mestre/a especialista en educació musical.
Tenint en compte els recursos que trobarem en aquest Quadern musical, veurem que pot ser d’utilitat per a les persones que estiguin interessades en l’educació musical amb nens i nenes, així com també a aquelles famílies que vulguin compartir moments musicals amb els seus infants.
S’insisteix en la presentació d’aquest material com a suport per a les activitats que es porten a terme a l’aula. Aquest material, sobretot el divers material auditiu que trobem a cada bloc del Quadern, no hauria de ser la primera font sonora que arriba a l’infant per conèixer una cançó o audició. El contacte de l’infant amb la veu de la persona que l’acompanya per aprendre una cançó així com l’escolta d’una gravació de qualitat per conèixer una audició són elements que hem de cuidar molt i que no podem oblidar per fer un bon treball musical. Tant amb la cançó com amb l’audició cal presentar i viure la música amb l’infant, de manera que totes les persones que comparteixen aquests moments musicals en gaudeixin al màxim, sempre amb el respecte que es mereix el procés d’ensenyament i aprenentatge de la música.
Us animo a compartir experiències i estratègies que feu servir a l’aula (o fora de l’aula!) per treballar els materials que aniré presentant en aquest Quadern musical.
Salutacions,
Neus
Moltes gràcies Neus per oferir el teu treball que em sembla excepcionalment ben organitzat i entenedor.
Una abraçada
Hola Marga,
moltes gràcies pel teu missatge!
Fins aviat,
Neus
Neus!
m’ha encantat la distribució i la selecció dels continguts!
gràcies!
Blanca,
moltes gràcies pel teu comentari!
La distribució dels continguts la faig segons els treballo a l’escola. De totes maneres, de ben segur que no a tots/es ens és útil aquesta classificació per nivells; de fet, moltes cançons no deixem de cantar-les durant tota l’etapa d’infantil i fins i tot les continuem treballant a primària (per crear acompanyaments, per aprendre aspectes del llenguatge musical…) Si més no, espero que els/les qui entrem al Quadern musical en puguem aproftar alguna coseta! Moltes gràcies!
Fins aviat,
Neus