CONCERT DE MÚSICA DE FINAL DE CURS

Aquest dilluns 15 hem celebrat el dia de la música!!!. Tot i que no és el dia oficial nosaltres ho hem fet avui.

Cada classe ens ha fet una petita mostra d’alguna cosa que ha treballat i ho ha compartit amb un altre curs. Ha estat un concert molt proper i ens ha agradat molt!

P5 I 5è A

6è, P3 i 1r A

6è, P3 i 1r B

P5 I 5è B

P4 i 3r A

P4 i 3r B

2n B i 4t A

2n A i 4t B

“EL TRENCANOUS” DANSA DE LA FADA DE SUCRE

Escoltarem la música de l’intèrpret  Piotr Ilich Txaikovsky, “Dansa de la fada de sucre” del Ballet “El Trencanous”.

Clica el següent enllaç per tenir tota la informació:

http://www.xtec.cat/~csoler9/index1.htm

Si vols també pots veure la película “El principe cascanueces”.

És una pel·lícula del 1990 basada en la història del “trencanous i el rei dels ratolins” del escriptor E.T.A. HOFFMANN. La banda sonora va ser composada per peces del ballet del compositor Pior Ilich Txaikovsky.

[y

Segueix el musicograma de la dansa de la fada de sucre:

http://youtu.be/Y8LwTzLNxoc

Escolta el conte i la seva música:

 

 

 

 

 

 

 

“SOMNIS ENDRAPATS”

Durant aquestes setmanes estem ecoltant a l’entrada de l’escola la música d’un espectacle teatral “L’Endrapasomnis”. És La darrera producció de Teatre al detalI, inspirada en un conte de Michael Ende, escrita per Jordi Palet i dirigida per Joan Mª Segura. La música i les cançons de l’espectacle estan composades i interpretades en directe per La Tresca i la Verdesca.

Si teniu la oportunitat de poder-la veure us animo a fer-ho, val molt la pena!

Sinopsis: Al País de la Bona Son la princesa Dormissona no pot dormir perquè té malsons. Els seus pares, els reis, ho consulten amb el coixí i demanen consells a metges, herbolàries i xarlatans però no troben cap remei que guareixi el mal de la petita princesa. Potser l’Endrapassomis serà la solució… Una història onírica i màgica que ens parla de la por i del valor terapèutic dels contes amb tendresa, música i humor per tota la família.

 

 

 

CONCERT DEL DIA DE LA MÚSICA

Hem acabat el curs i com sempre ens acomiadem amb música!

La música forma part de nosaltres i és un mitjà d’expressió fantàstic! Amb la música gaudim, deixem la ment en blanc per no pensar en res més que amb allò que sentim!
Visca la música però sobretot visca els meus nens del Santa Anna!!!
Bon estiu a tothom!

CANTEM “MIRALL DE PAU” A SANTA ANNA!

Aquí teniu el vídeo de la cançó de Mirall de Pau!

Sou uns artistes!!!

 El nostre manifest:

Volem explicar a tothom que tots nosaltres estimem la música, que és indispensable pel nostre dia a dia, que ens acompanya en molts moments importants del la vida i volem que continuï sent indispensable en la nostra educació.

Avui en dia, queda demostrat que la música és de vital importància, fins i tot, en el món de la medicina, amb resultats molt positius. Per tot això, volem recordar que la música és una eina fonamental per a pares i educadors en general, ja que és el millor vehicle per transmetre qualsevol tipus d’aprenentatge de forma lúdica.

Apropar la música als nostres infants hauria de ser un compromís cultural i social.

La música pot influir avantatjosament en la intel·ligència, la creativitat, la memòria, el llenguatge, l’autodisciplina, la concentració… És cabdal que no deixem passar per alt tots aquests beneficis

I tot i així com és que ens volen retallar cada vegada més la música a les escoles?

Hauríem de fer-ne cada dia!!!!!

I per tot això ens reivindiquem donant la nota amb Mirall de Pau !

Mirall de Pau

 

DÓNA LA NOTA

Des de l´àrea de música i conscients de la seva importància en el desenvolupament global del nen i element importantíssim i bàsic per l’educació dels  nostres alumnes, ens volem afegir a aquest acte reivindicatiu.

Ompliu de música els vostres patis, aules, carrers, places … el proper dia 6 de juny de 2014  a les 11 del matí.

MIRALL DE PAU

En aquesta pàgina es pot trobar la lletra, la partitura, la base instrumental… per treballar la cançó.

RECURSOS PER TREBALLAR MIRALL DE PAU

MANIFEST DÓNA LA NOTA

La música: l’únic llenguatge realment universal, l’idioma que traspassa fronteres, creences i
races, el màgic alè que ens arriba directe al cor, que ens fa somiar, estimar, riure, plorar,
ballar, sentir… Ens dóna esperança i il·lusió, ens dibuixa un somriure, ens fa pensar, ens
ajuda a revoltar-nos contra les injustícies i a aixecar la veu per tal que ens escoltin, ens
alleuja els mals moments, ens endolceix l’oïda… Una de les millors coses que ha pogut fer
l’ésser humà és crear aquesta cadència màgica que, fins i tot, fa que les plantes creixin millor
o que els animals més feréstecs s’amanseixin. Plató ja va dir fa milers d’anys que la música
era per a l’ànima allò que la gimnàstica era per al cos. Cap parla del nostre món no serà mai
tan universal, no ens agermanarà tant com ho fan aquestes set notes d’infinites possibilitats,
de sonoritats diverses, de cadències diferents per a cada racó de l’esperit… En cada instant
de la nostra vida hi ha una música que el reforça, que l’evoca, que és capaç de lliurar-se del
temps que avança inexorablement enterrant moments, records, triomfs i enyors… L’art ha
estat, és i cal que continuï sent una part indestriable de la nostra educació. Les aules no
poden quedar orfes de la literatura, de les belles arts, de les humanitats, de la filosofia, del
teatre o de la música… Des de molts sectors, al llarg de la història, s’ha intentat acabar amb
qualsevol expressió artística, i sempre comencen pel seu ensenyament a les escoles. Llocs
fràgils, on hi creix el futur de qualsevol societat, el demà de tot el nostre món. Ens cal
reivindicar que la Humanitat ha de ser alguna cosa més que un grup d’individus programats
per ser competitius, tecnològicament insuperables, idiomàticament uniformitzats i socialment
mesells. Ens cal defensar el món que volem: un món on les capacitats artístiques dels nostres
infants puguin ser potenciades i incentivades. No hem de permetre un esdevenidor marcat
per la tristesa del silenci, estripat, només, pels tristos tecleigs dels ordinadors. La música
forma part de l’aprenentatge: ens fa entendre les diferències i sentir-nos més propers. Si ens
coneixem, si ballem junts, si plorem amb les mateixes cançons, si dansem plegats homes i
dones dels cinc continents, ens estimarem, perquè tots tenim els mateixos sentiments. Ens
comprendrem, perquè no veurem el color o la classe social, sinó el cor i l’anima. I podrem
conviure en pau. I una de les eines per fer-ho s’amaga en cada instrument, en cada veu, en
cada melodia… No hi renunciarem. No poden prendre’ns-la. No pot desaparèixer de
l’educació. No aconseguiran trencar aquest mirall que ens fa més humans… És la clau d’un
món de pau… !
Visca la música! !
Gibert d’Ar+e (juny de 2014)

 

 

AUDICIONS ENTRADA A L’ESCOLA

Aquí podreu escoltar algunes de les audicions que hem treballat durant l’any a l’entrar a l’escola.

 

“LES QUATRE ESTACIONS. LA TARDOR.” VIVALDI.  (1678-1741)


27 Les quatre estacions (Tardor- la

“DUET CÒMIC DELS DOS GATS” ROSSINI  (1792 – 1868)

ROSSINI

Mira el vídeo: DUET COMIC DELS DOS GATS

“CONCERT DE TROMPETES”.  DELALANDE (1657 – 1726)

idelala001p1

CONCERT TROMPETES MP4

“LA MARCHA DE LOS ELEFANTES”  RICHARD SHERMAN (1928)

Mira el fragment de la pel·lícula del “Llibre de la Selva” on surt la música escrita per Sherman: http://youtu.be/-Y7QDAflDm8

03 Marcha De Los Elefantes (online-audio-converter.com) – Còpia

“DAYBREAK EXPRESS” DUKE ELLINGTON: (1899 – 1974)

http://vimeo.com/16674798

Daybreak Express (online-audio-converter.com) – Còpia

“LA MÀQUINA D’ESCRIURE”  L. ANDERSON (1908 – 1975)

Mira aquesta animació:

http://www.youtube.com/watch?v=wk6v1mt9CzA

17 La màquina d’escriure (online-audio-converter.com)

“LA PANTERA ROSA” H. MANCINI (1924 – 1994)

Mira aquest vídeo:

http://www.youtube.com/watch?v=g66iFhxsF8s

 

“LES INDES GALANTES: LES SAUVAGES” RAMEAU (1683 – 1764)

Mira aquest fragment de vídeo de l´òpera – ballet:

http://www.youtube.com/watch?v=3zegtH-acXE