ALBERT CARBONELL I SAURI
(compositor)
Neix a Barcelona on inicia els seus estudis musicals al Conservatori Superior Municipal de Música de la mateixa ciutat graduant-se amb les màximes qualificacions (matrícula d’honor de percussió, premi d’honor d’harmonia, fuga, composició i instrumentació).
Ha rebut diferents premis: primer premi en el “Concurs Internacional de Composició Musical” de Monserrat (València) amb l’obra “Seqüències” per a clarinet, violí, cello i piano (2001). El primer “Premi Francesc Civil de Composició” de la ciudad de Girona al millor compositor català (2001) i el premi “Boruslav Martinu” (2004).
L’any 2002 es trasllada a la ciutat de Nova York on realitzarà estudis superiors de composició gràcies a una beca Fullbright. A Nova York estudia a la Juilliard School of Music i posteriorment al Mannes College of Music (composició i teoria musical). El 2004 serà nomenat compositor resident del “Institute and Festival for Contemporary Performance”.
El seu catàleg d’obres és variat i inclou peces per a instrument solista, música de cambra, orquestra de corda, orquestra simfònica i obres corals, a més de cançons infantils i obres pedagògiques. El seu estil es caracteritza per l’ús del contrapunt, així com també per una marcada preferència per la nova grafia, una gran influència de l’harmonia tradicional ampliada, el gust pels efectes tímbrics i una aproximació a la cançó popular catalana.
En l’actualitat resideix a la ciutat de Nova York on continua ampliant el seu catàleg tot realitzant una intensa tasca de dinamització cultural dins l’escena contemporània de la ciutat dels gratacels com a director artístic del “Ibero-American Music Festival of New York”.
MARC ROSICH
(Barcelona, 1973)
Dramaturg, director d’escena i traductor, s’ha format a l’Obrador de la Sala Beckett, és membre fundador de la productora Teatre Obligatori i forma part de l’equip d’Òpera de Butxaca i Nova Creació. Les seves darreres estrenes han estat l’adaptació del text de Marguerite Yourcenar Fuegos (Mèrida / Teatre Grec), els textos per a l’espectacle de La Fura dels Baus Verdi vs Wagner (Staatsoper Munich), la posada en escena de Dido & Aeneas de Purcell (Cor Jove de l’Orfeó, Palau de la Música) i juntament amb Llàtzer Garcia la peça Els folls de Shakespeare (Temporada Alta, Girona).
Col·laborador habitual del director de teatre Calixto Bieito: ha signat amb ell les dramatúrgies de Leonce und Lena. Dunkle Nacht der Seele a partir de Büchner (Munich), Forests a partir de Shakespeare (Birmingham/ Barbican Londres, CDN Madrid), Camino Real de T. Williams (Chicago, nominació Jeff Awards 2012), El gran teatro del mundo de Calderón (Freiburg), Voices (Copenhagen), Don Carlos de Schiller (Mannheim), Tirant lo Blanc de J. Martorell (Berlin / Frankfurt / Romea, Premi de la crítica de Barcelona a la millor dramatúrgia 2008) i Plataforma de M. Houllebecq (Edimburg / Teatro Bellas Artes / Romea).
Entre les seves obres com a escriptor teatral: cal destacar La dona vinguda del futur (TNC), Car Wash (Stuttgart), Rive Gauche (Sala Muntaner, nominada com a millor text als premis Butaca 2012), Vittoria (LOLA / Teatre Capitol), Party Line (Sala Beckett), N&N (Sala Beckett), Surabaya (Romea, finalista al premi Fundació Romea 2004) i Copi i Ocaña (Tantarantana). Per al TNC (Teatre Nacional de Catalunya), ha signat les adaptacions dramàtiques de Mequinensa (J.Moncada), Pedra de tartera (M. Barbal) i ,juntament amb Rafel Duran, Mort de dama (Ll.Villalonga), així com també són seves la dramatúrgia a partir de Shakespeare Falstaff per al CDN a Madrid o la versió de Hedda Gabler d’Ibsen per al Teatre Lliure.
Ha escrit els llibrets de les òperes Jave Suite (Parelada / La Seca / Basel), Lord Byron (Liceu / Darmstadt) i La Cuzzoni (L’Auditori / Darmstadt), totes tres amb el compositor Agustí Charles.
En el camp de la direcció escènica d’espectacles amb música clàssica, ha signat un gran número de projectes, gairebé sempre en col·laboració amb la directora musical Elisenda Carrasco. Ha participat al Festival d’Òpera de Butxaca i Nova Creació, firmant la dramatúrgia i la direcció dels espectacles lírics Alma (2007, a partir de la figura d’Alma Mahler), Últimes cançons, (2006, a partir de Lieder de Mahler), Don Giovanni (2005, adaptació de l’obra de Mozart per al titellaire Pepe Otal) i Ilgeloso Schernito de Pergolesi (2003, juntament amb Albert Tola).
Ha creat els concerts per a nens Pierrot a la lluna i Va de banda, per al servei educatiu de l’Auditori de Barcelona, així com els concerts amb escolars Jugant amb Haydn, Les faules de La Fontaine i Les quatre estacions, encàrrecs de l’Orquestra de Cambra de l’Auditori de Granollers. El 2011 va estrenar a l’Auditori Teatre de St Cugat, la cantata Míster Scrooge, amb la Coral Infantil de St. Cugat.
Deixa un comentari