La imatge a l’aula

Avui en dia la imatge és fonamental. Els nens estan acostumats a fer tot a partir d’ella, tant a nivell d’estudi com d’oci; és per això que l’escola s’ha d’adaptar als nous temps i començar a integrar-la dins l’aula. La imatge s’ha de convertir en el suport de la paraula, si no és al revés, la paraula com a suport de l’element principal: la imatge. Això ens ho reflexa clarament la publicitat, una imatge ben gran i poca paraula. A l’escola, la imatge és la que provoca una motivació per l’escriptura, pel debat, per l’observació, la classificació i l’anàlisi. La podem treballar de manera individual o grupal, per tractar temes concrets com els sentiments, problemes socials, actualitat, temes pedagògics…

La fotografia digital ha contribuit a que els nens, des de ben petits, facin fotografies ben encuadrades i amb sentit, gràcies a la rapidesa amb que es poden veure i anar aprenent mitjançant l’assaig i l’error. Quan són més grans, podem aprofundir en com fer diferents tipus d’imatges en funció de l’efecte que volguem aconseguir. El gran banc d’imatges que ens proporciona internet també ajuda moltíssim, així com el desenvolupament de programes pel tractament d’aquestes, tant de fotografia com de video.

Ultimament, com he explicat a l’anterior article del bloc, estic observant que els nens estan molt motivats per l’ús del teclat a l’aula de música; crec que quan aconsegueixi gravar-los, que es vegin a la pantalla, o que els seus pares i avis els puguin veure per la pàgina web, aquesta motivació augmentarà moltíssim.

A l’escola es fan moltes coses, però avui en dia, el que no es veu, no existeix.