[slideshare id=191403&doc=s2stac-119677260293658-5&w=425]
La meva recomanació
Tot i que és en castellà, per l’amplíssim banc de recursos que suposa i per servir al Coneixement del Medi, us passo aquesta direcció. (Busques el so del netejavidres d’un cotxe? hi és. El mugit d’una vaca galega?… hi és!). Hi han continguts que es poden treballar a Medi, però amb un fort component d’aprenentatge audiovisual.
– Molt interessant l’apartat professors. Banc
– Molt interessant l’apartat alumnes > Nuestra ciudad >projecte MEKOs
Us deixo una captura
Calendari SEMTAC
Hem de canviar les formes.
Segons una noticia publicada a El País el 5 de novembre passat, que portava per títol: “L’ordinador encara no pot amb el guix”, el 80% del alumnes de ESO no utilitza gairebé mai l’ordinador en l’aprenentatge de les diferents matèries.
Tot i que sembla una obvietat que l’ús de les tecnologies de la informació a l’aula té un gran nombre de avantatges reconeguts, la veritat és que a les aules de la majoria de centres, tots ho sabem, es fa patent l’afirmació que encapçala la noticia.
La majoria de docents hem realitzat formació, el Departament mitjançant diferents projectes està dotant a la majoria de centres del maquinari i de les infraestructures necessàries, sembla que tot apunta al “Canvi”, però la realitat ens demostra que hi ha mancances a l’hora de portar a la pràctica un ensenyament assistit per aquestes tecnologies.
Aquest curs s’enceten mesures, podríem dir extraordinàries. Per un costat la nova llei educativa LOE estableix l’ús d’aquestes tecnologies com a objectiu bàsic de l’ensenyament, per tant la novetat és l’imperatiu legal. I per un altre costat les instruccions de principi de curs estableixen la creació de comissions TAC a tots els centres educatius, que vetllin per l’aplicació de les tecnologies a l’aula en tots el nivells.
Tot plegat ens convida a la reflexió. Tenim els mitjans, tot i que som conscients que no són suficients ni en quantitat ni en qualitat, tenim formació a la que podem accedir… S’està treballant des de seminaris i equips de treball en diferents aspectes de cerca i creació d’activitats, fins i tot s’està elaborant una base de dades important, d’activitats i experiències ordenades per àrees. Molts usuaris estan creant blogs força interessants, que són punts de trobada i de treball cooperatiu…
I la part més important, tenim als alumnes: natius digitals, i per tant motivats i receptius a aquestes tecnologies, sovint molt més que nosaltres mateixos.
Per tant, ens cal canviar les formes. Encara es prompte per parlar de suprimir de les aules el guix i la pissarra, de substituir els llibres i els quaderns per ordinadors, però si que és cert que estem en camí. Ara ens toca a nosaltres a pujar definitivament al carro del progrés. Ja no es tracta tant sols d’una opció, és una realitat que no podem defugir.
Josep Badia Castell
CRP del Montsià
Primer seminari del curs
El 22 d’octubre vam estrenar el SEMTAC del Montsià. Seguint el guió, primer van ser les
NOTÍCIES I NOVETATS GENERALS
Instruccions Inici de Curs 2007/08
- Nova orientació dels seminaris
- Heura
- Equipaments
- Època
- WordPress: blocs.xtec.cat
- Linkat
- Edu3.tv
- Marató Viquipèdia
- Calendari
- Nou espai STAC: Camins de sirga
PRESENTACIÓ D’EXPERIÈNCIES: INTERCANVI D’IDEES ESTRATÈGIQUES I PROPOSTES
Luís Cabello va portar uns documents per posar les experiències que portem als centres.
Es produí un diàleg sobre com enfocar aquest apartat al seminari durant el curs. Van sortir diferents propostes i també es va parlar molt sobre la tasca que ha de fer el coordinador TIC al centre, es dona el cas que hi ha coordinadors que no tenen l’oportunitat d’anar a l’aula d’informàtica amb alumnes, pensem que això es preocupant. Les funcions del coordinador TIC han canviat en els documents però no als centres i aquí veiem que hi ha una feina a fer per part de l’equip directiu.
També al nostre seminari hi ha nous i noves coordinadors/es.
Un a un tots i totes vam explicar les diferents experiències que portem als centres.
Finalment vam decidir treballar al seminari un recull de recursos TAC que necessiten els mestres de cicle inicial per treballar el currículum en les diferents àrees. Per això vam iniciar aquest bloc que a més de ser una eina de comunicació entre els membres del seminari també ens servirà per publicar el nostre treball.
Vam visitar aquestes pàgines per motivar-nos:
http://www.xtec.cat/~a8977231/tema.htm
- Estratègies per al treball a l’aula amb blocs i la creació de continguts col·laboratius a partir de les característiques de cada centre. Es tracta de fer una aportació valorada de l’ùs actual dels blocs i d’explorar-ne les capacitats educatives a diversos àmbits curricularsL’entorn de blocs del Departament d’Educacióhttp://blocs.xtec.cat
- L’entorn de blocs del Departament
ESPAI PRÀCTIC D’APLICACIÓ
Creació d’aquest bloc.