RESOLEM EL PROBLEMA

A l’escola quan proposem als alumnes que trobin la solució a un problema els hi donem una plantilla que tenim on han de diferenciar diferents aspectes que els ajudaran a resoldre’l:

  • Llegim, subratllem i dibuixem.
    • Aquí l’alumne ha de llegir o escoltar el problema, segons la seva edat, i pensar quines són les dades més importants. A continuació, cal que les escrigui o les dibuixi.
  • Hipòtesis: Pensem… Què passarà?
    • Cal que l’alumne escrigui el que creu que serà un resultat aproximat; també pot indicar si creu que la quantitat serà més gran o més petita. En aquest pas, l’alumne no ha de tenir por d’equivocar-se perquè només és una hipòtesi. En això l’haurem d’ajudar a tranquilitzar-se i a no tenir por d’equivocar-se.
  • Calculem.
    • L’alumne farà els càlculs que cregui convenient per resoldre el problema proposat.
  • Repassem què hem fet i escrivim la resposta.
    • En aquest darrer pas, l’alumne ha de repassar el que ha fet i quan estigui convençut que és correcte escriure la resposta. Aquests resposta no pot ser només un número, cal que escrigui una frase. Si diu que la resposta és 6 no sabem si sap què li demanem exactament. En canvi, si diu “La nena té 6 gomes” sabem perfectament que ha entés el que li demanavem.

Aquesta plantilla és individual. Cada alumne la té plastificada i utilitza retoladors de pissarra blanca per escriure en ella i és el responsable de tenir-la sempre neta i en bones condicions. Així, també es treballen certs hàbits de responsabilitat i autonomia.

A continuació, podeu veure un exemple de com poden resoldre un problema amb aquesta plantilla.

Aquest article s'ha publicat dins de Famílies, Problemes i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *