1r d’ESO

ACTIVITAT D’AVALUACIÓ DE CONEIXEMENTS PREVIS SOBRE ELS INSTRUMENTS

Mireu aquest vídeo tantes vegades com necessiteu i responeu les preguntes que us he donat a classe.

 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Az7JKHl4uVI[/youtube]

 

 

EL TIMBRE DELS INSTRUMENTS I LA VEU

Bé aquí teniu àudios i vídeos dels “Timbres dels instruments” que treballarem.

Però primer, important: dades i informació sobre els instruments i la veu que cal llegir i aprendre, (ho teniu en dos formats per si no us les obre l’ordinador):

Dades i informació sobre els instruments que cal llegir i aprendre.pdf

Dades i informació sobre els instruments que cal llegir i aprendre.odf

 Tipus de veus 

  FEMENINA  
  Soprano: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rxGy83aipbY[/youtube]  
  Contralt: [youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=p-svi2L03uY#![/youtube]  
  MASCULINA  
VEU Contratenor: watch?v=bzLAJh2yjRw  
  Tenor: watch?v=UyN0FKswKdE  
  Baríton: watch?v=-5_YYUR3Np4  
  Baix: watch?v=_Vokmuf49L0  

 Instruments de corda

FREGADA

Violí: watch?v=0MTsKwPlpuc

Viola: watch?v=bIWbVwIo_p8&feature=fvst

Violoncel: watch?v=sSheWcRGbF0

Contrabaix: watch?v=w–RVCKdho0&feature=related

POLSADA

Arpa: watch?v=94q4MSUz_cI&feature=related

Llaüt: watch?v=KyNXeCfPB2U&feature=related

Guitarra (clàssica): [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oEfFbuT3I6A[/youtube]

Guitarra (flamenca): watch?v=2oyhlad64-s

Clau:watch?v=gUivuRsV_8Y&feature=related

COLPEJADA

Piano: watch?v=O5raMK4Z9co

Instruments de vent

VENT-FUSTA

Flauta de bec (dolça): watch?v=qnIB_BDPU_w&feature=related

Flauta travessera: watch?v=nz5ouH8D6Fw

Flautí: watch?v=VpFIJ8WNoWI&feature=related

Flauta de pa: watch?v=K7BZur2I91k&feature=fvwrel

Gralla i tabal: 6. Gralles i tabal

Sac de gemecs: watch?v=KOFQzveztEM&feature=related

Gaita: watch?v=sWeArLjKZIY

Oboè: watch?v=jVbT8XQkJx8

Corn anglès: watch?v=-37tGpohKBQ

Fagot: watch?v=0xxN6b85Yhg&feature=related

Una curiositat: atents a aquest vídeo. L’instrument que veureu i escoltareu és un “fagottino”: watch?v=kbApFGUdK4M&feature=related

Contrafagot: watch?v=zqJKnJV6avQ&feature=related

Clarinet: watch?v=aEDq3ej7wjE

Clarinet baix: watch?v=7YXo3m4XKVc

Saxòfon soprano: watch?v=N_ZD_3jUYMM

Saxòfon alt: watch?v=4qwyQiCHrqg&feature=related

Saxòfon tenor: watch?v=AAc6MtrrDNk&feature=fvsr

Saxòfon baríton: watch?v=sEAukDqgigU

VENT-METALL

Trompeta piccolo: watch?v=WP4-_75nigI

Trompeta: watch?v=jxS7llr8x_4&feature=related

Trompa: watch?v=9ivV2chJLa4&feature=related

Trompa alpina: watch?v=Z_tfWYvp7HA&feature=related

Trombó (de vares): watch?v=EUv76QcT_5c&feature=related

Tuba: watch?v=WliG1cIm6ho&feature=related

VENT MECÀNIC

Orgue: watch?v=Qq8Bv_DstdY&feature=fvst

Acordió: watch?v=1lG_aEp1hXM

Harmònica: watch?v=IG3Z_R9wJ-w&feature=related

Instruments de percussió

AFINADA (So determinat)

Amb Pell:

Timbals: watch?v=TMG5RbasoqM&feature=related

Fusta:

Marimba: watch?v=DtzpGKadgew&feature=related

watch?v=_2ZsUrv0mcU&feature=related

Xilòfon: watch?v=iozgYI4EhuA

Metall:

Glockenspiel, carilló: watch?v=q1KOOfP9vfU&feature=related

Campanes tubulars: aquí teniu dos vídeos del mateix fragment. Es tracta de l’inici del “Dies irae” del 5è moviment de la Simfonia fantàstica d’Héctor Berlioz. En la primera versió les campanes són campanes tubulars i en la segona són campanes d’església. Moltes obres tenen fragments per campanes, però depenent del director i dels recursos es tria entre fer-ho amb tubulars o amb campanes.

watch?v=5hXFLskh9LI                     watch?v=WFDABe4cl3E

Vibràfon: watch?v=KqG0XSsDpfk

NO AFINADA (So indeterminat)

Amb pell:

Caixa (clara): watch?v=vvCPu9PJPFg

Pandero (pandereta): watch?v=blO5vYHiEKQ

Congues: watch?v=4cj-s85jYjU

Bongós: watch?v=v7YJBLfyTIg&feature=related

Fusta:

Castanyoles: watch?v=mBRHhoGaPPs&feature=related

Claus: watch?v=fOW0CQ1GDQo

Metàl·lic:

Cròtals: watch?v=dJ9_ltr8f3M

Plats: watch?v=9zayeDTtA3c

Plat suspès: watch?v=c2gZ69ubDEc

Gong: watch?v=SUWStH5xn98&feature=related

Triangle: watch?v=yHnJy-q79Rg&feature=related

Conjunt:

Bateria de jazz: watch?v=N7K6BEmklY0

Bateria de rock: watch?v=s56vW_v6q3M

Bateria llatina: watch?v=Y8M0LoDzZiE

Amb fruites:

Maraques: watch?v=9Y55oj_qh_Q

Güiro: watch?v=c3hs9tvAucg&feature=related



Instruments electrònics
 

Amb teclat:

Sintetitzador: watch?v=x0-hchl3bzk&feature=related

Amb cordes:

Guitarra electroacústica (de folk): watch?v=JEyZ6R4lO-8

Guitarra elèctrica (de pop, rock,…): watch?v=iUlY9l5m7P4

Guitarra elèctrica de Hard rock: watch?v=svZ9lm49HIE&feature=related

Baix elèctric: watch?v=3XfcfC5m1-8

Violí elèctric: watch?v=f-uNR0fK_hM&feature=fvst

Informatitzats i digitalitzats:

Capsa de ritmes: watch?v=cfXuNGCzXBc

Arpa làser: watch?v=_iq7jJ9Eo-o

Bateria elèctrica: watch?v=1WFt80fGn38

FORMACIONS INSTRUMENTALS

Per tal de repassar o estudiar les formacions instrumentals, aquí us deixo les plantilles sense noms, així podeu posar-los vosaltres.

18 respostes a 1r d’ESO

  1. arman diu:

    que dia dices la nota del exament

  2. Anònim diu:

    1.Quants homes orquestra hi apareixen? Dos homes orquestra.
    2.Quins instruments tenen cadascun d’ells?
    -Primer: trombó, clarinet, trompeta, bateria, fagot, acordió, plats, teclat.
    -Segon: gaita, violí, teclat, picarols, violes, violoncels.
    3.Saps a quina família instrumental pertanyen?
    Vent metall, percussió, vent fusta.
    4.Fes un breu resum de el curt.
    Tracta d’una nena que vol tirar una moneda a la font ,però apareix un home orquestra i es distrau i desprès apareix un altre, llavors comencen a competir i a la nena se li cau la moneda per una claveguera , li agafa una viola al segon home orquestra ,es posa a tocar li donen una bossa de diners i tira dos a la font.
    5.Digues que t’ha semblat.
    Ha estat molt divertit m’ha agradat molt.

  3. Alba Mª Rodríguez Orrego 1rC diu:

    1.Quants homes orquestra hi apareixen? Dos homes orquestra.
    2.Quins instruments tenen cadascun d’ells?
    -Primer: trombó, clarinet, trompeta, bateria, fagot, acordió, plats, teclat.
    -Segon: gaita, violí, teclat, picarols, violes, violoncels.
    3.Saps a quina família instrumental pertanyen?
    Vent metall, percussió, vent fusta.
    4.Fes un breu resum de el curt.
    Tracta d’una nena que vol tirar una moneda a la font ,però apareix un home orquestra i es distrau i desprès apareix un altre, llavors comencen a competir i a la nena se li cau la moneda per una claveguera , li agafa una viola al segon home orquestra ,es posa a tocar li donen una bossa de diners i tira dos a la font.
    5.Digues que t’ha semblat.
    Ha estat molt divertit m’ha agradat molt.

  4. UN HOME ORQUESTRA

    1. Quants homes orquestra hi apareixen?
    Apareixen dos homes orquestra.

    2. Quins instruments tenen cadascun d’ells?
    L’home orquestra mes prim toca el violí i la guitarra i l’altre home orquestra toca l’acordió, la trompeta…

    3. Saps a quina família instrumental pertanyen?
    Els instruments de l’home orquestra mes prim toca la família de corda i l’altre home orquestra toca la família de vent-metall, de percussió i de vent-fusta.

    4. Fes un breu resum de l’argument del curt.
    Un home orquestra que tocava molts instruments a l’hora es troba una nena pel carrer amb una moneda a la mà ell es a posar a tocar perquè li donés a ell la moneda però surt un altre home orquestra que toca molts instruments de corda i comencen els dos a tocar perquè els dos volien la moneda de la nena i es posen a tocar tan fort que li cau la moneda a la nena i li cau a una claveguera i desprès la nena agafa un violí de l’home orquestra i es posa a tocar perquè la gent que pasava li donés un moneda i en contes de donar-li una moneda li donen un sac ple de monedes de les quals llença dos a una font i desprès la intenten agafar els dos homes orquestra.

    5. Digues que t’ha semblat.
    M’ha semblat molt bé perquè no tenen que lluitar per una moneda perquè es poden quedar sense cap moneda.

    • El ProfesonadoR diu:

      Molt bé Andrea, altre cop no deixes la feina per l’últim moment. Ves amb compte amb les faltes d’ortografia, hi ha moltes, mira com s’han d’escriure (et poso les paraules que has escrit malament, ja corregides): més, passava, compte, dues, (tenen que no existeix en català) han de.

  5. 1.Quants homes orquestra hi apareixen?
    Dos.

    2.Quins instruments tenen cadascun d’ells?
    Trombó, acordió, trompeta, clarinet, bateria, fagot, acordió, plats, teclat, flauta /violí, teclat, picarols, violes, violoncels, guitarra.

    3.Saps a quina família instrumental pertanyen?
    Vent metall, Vent fusta, Percussió, Corda fregada i Elèctric.

    4.Fes un breu resum del curt:
    Una nena va ha tirar una moneda al pou, quan veu a un home que toca molts instruments, pero quen li va ha donar la moneda, s’hen adona de que hi ha un altre home que toca millor, i es verallen pero tenir la moneda, pero fan que se li caigui la moneda a una clavaguera, la nena demana diners, i com que no tenen, dons li donen un violí, el toca, guanya molts diners i no lis dona cap.
    5.Digues que t’ha semblat el curt:
    M’ha agradat molt i m’he divertit.

    • El ProfesonadoR diu:

      Molt bé Olivia, però no deixis més la feina per l’últim moment. Has de tenir cura de les faltes d’ortografia, hi ha moltes, mira les poso aquí ja corregides: però, se n’adona que, barallen, doncs, els hi dóna cap.

  6. Melanny Martine diu:

    1.Quants homes orquestra apareixen ? Apareixen 2 homes
    2.Quins instruments tenen cadascun d’ells ? Un te:Violí,plats,tam-tam,bombo,trombó de vares,trompeta,acordion,trompa.
    oboeè,clarinet,violí,llaut.
    3.Saps a quina instrumental partanyen?

    4.Fes un veu resum del curt?
    Es de dos homes que volen la moneda de la nena la nena primer va on un i despres on el altra i despres els dos es posen a competir i la nena no sap que fer i se le cau la moneda i es posa a triste y despres un li agafa un violí y ella es posa a tocarlo i li dan moltes monedes i ells volen pero ella les llança totes a la font.
    5.Digues que te ha semblat? Ha sigut molt divertit.

    • El ProfesonadoR diu:

      Melanny molt bé, però no deixis la feina per l’últim moment, a més a més si necessites ajuda cla que la demanes, estem per aixó, per ajudar-nos. Ara m’agradaria que llegires les paraules que has escrit amb faltes d’ortografia per tal que ho millores la pròxima vegada: té, acordió, oboè, llaüt, després, l’altre, se li cau, trist, i, tocar-lo, donen. La pregunta tres no l’has contestada.

  7. 1.Quants homes orquestra hi apareixen? Dos homes orquestra.
    2.Quins instruments tenen cadascun d’ells?
    -Primer: trombó, clarinet, trompeta, bateria, fagot, acordió, plats, teclat.
    -Segon: gaita, violí, teclat, picarols, violes, violoncels.
    3.Saps a quina família instrumental pertanyen?
    Vent metall, percussió, vent fusta.
    4.Fes un breu resum de el curt.
    Tracta d’una nena que vol tirar una moneda a la font ,però apareix un home orquestra i es distrau i desprès apareix un altre, llavors comencen a competir i a la nena se li cau la moneda per una claveguera , li agafa una viola al segon home orquestra ,es posa a tocar li donen una bossa de diners i tira dos a la font.
    5.Digues que t’ha semblat.
    Ha estat molt divertit m’ha agradat molt.

    • El ProfesonadoR diu:

      Fátima aquesta activitat l’has feta tu o l’has copiada de l’Alba Maria? deixam dubtar ja que ella l’ha penjada a les 13:51 i tu tres hores més tard. Ho sento. És exactament igual no t’has molestat en canviar cap paraula ni tan sols les faltes d’ortografia.

  8. Anònim diu:

    Aida Fernández Landauro 1r C

    1-.Quants homes orquestra hi apareixen? dos home.

    2-.Quins instruments tenen cadascun d’ells?
    Trombó, acordió, trompeta, clarinet, bateria, fagot, , plats, teclat, flauta /violí, teclat, violes, violoncels,acordió,picarols, guitarra.

    3-.Saps a quina família instrumental pertanyen?
    Vent metall,percussió, Vent fusta.

    4-.Fes un breu resum del curt. Una vegada hi havia un home que tocava un instrument per guanyar diners, quan passava una noia per allà va començar a tocar i un altre home també va comença a tocar el seu instrument, la noia no sabia a qui donar-li la moneda que tenia. Al final va decidir llençar-la a la font que hi havia allà, quan un dels homes va tocar molt fort i va fer que la moneda caigues a les cloaques i ella, va agafar un violí d\’un dels homes i va a començar a tocar i va aconseguir molts diners.

    5-Digues que ta semblat.Molt bé per que ha sigut molt gracios.

  9. Aida Fernández Landauro 1r C diu:

    1-.Quants homes orquestra hi apareixen? dos home.

    2-.Quins instruments tenen cadascun d’ells?
    Trombó, acordió, trompeta, clarinet, bateria, fagot, , plats, teclat, flauta /violí, teclat, violes, violoncels,acordió,picarols, guitarra.

    3-.Saps a quina família instrumental pertanyen?
    Vent metall,percussió, Vent fusta.

    4-.Fes un breu resum del curt. Una vegada hi havia un home que tocava un instrument per guanyar diners, quan passava una noia per allà va començar a tocar i un altre home també va comença a tocar el seu instrument, la noia no sabia a qui donar-li la moneda que tenia. Al final va decidir llençar-la a la font que hi havia allà, quan un dels homes va tocar molt fort i va fer que la moneda caigues a les cloaques i ella, va agafar un violí d\’un dels homes i va a començar a tocar i va aconseguir molts diners.

    5-Digues que ta semblat.Molt bé per que ha sigut molt gracios.

    • El ProfesonadoR diu:

      Aida has copiat les tres primeres preguntes, però almenys has fet el resum. Has de tenir compte amb els castellanismes, per això hi ha diccionaris i vocabularis, per exemple: cloaques = claveguerams o clavegueres.

  10. Eulàlia Inglès diu:

    PREGUNTES CURT:

    1.Quants homes orquestra hi apareixen?
    Dos
    2.Quins instruments tenen cadascun d’ells?
    tambor de carrer, acordió, platets, tambor de vares, clarinet, violí, llaüt, teclat
    3.Saps de quina familia instrumental pertanyen?
    percusió, vent: metall i fusta,corda
    4.Fes un breu resum del curt.
    Un home orquestra es troba una nena, veu que té una moneda i decideix convèncer-la amb la seva música per tal de guanyar la seva moneda com a recompensa, i aixi ho fa, però quan la nena es apunt de donar-li la moneda apareix un altre home orquestra amb altres instruments. Els dos homes orquestra es barallen per la moneda fins que la nena s’espanta, la moneda li cau i va a parar a la claveguera. La nena s’entristeix i demana una altre moneda, però els homes orquestra estan ben escurats fins que a la nena li acaben donant un violí d’un dels homes orquestra. Al principi intenta tocar i desafina, però despres millora moltíssim més i els homes es queden bocabadats. Finalment la nena acaba tenint un sac ple de monedes. La nena treu dues monedes del sac, però les tira d’alt d’una font i els dos homes orquestra es queden amb un pam de nas.
    5.Digues que t’ha semblat.
    M’ha semblat un curt força divertit i entretingut, la part que mes m’ha agradat ha sigut quan els homes orquestra comencaben a ferse la competencia.

    • El ProfesonadoR diu:

      Molt bé Eulalia, però no deixes la feina per l’últim moment. Ves amb compte amb les faltes d’ortografia, mira aquí et poso les paraules ja corregides: trombó de vares, percussió, així, una altra, després, més, fer-se, competència.

  11. Olivia Genova diu:

    Sixte, una cosa, hem pots passar com teniem que fer les taules dels instruments al correu electrònic? Oliviagenova@ gemail.com. Gracies! =)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà