Donar oportunitats d’èxit a tots els alumnes és clau per fomentar el seu compromís amb l’aprenentatge. Els alumnes que presenten dificultats d’aprenentatge no acostumen a tenir oportunitats per ser protagonistes, per aquest motiu és important posar èmfasi en la creació d’aquests moments de reconeixement.
Per aquest motiu l’Anna Fontelles, logopeda del CREDA de Lleida, i en Pere Pifarré, tutor de 2n de primària de l’escola Maristes Montserrat de Lleida, es van posar d’acord per planificar i desenvolupar un projecte que donés oportunitats d’èxit a una alumna en concret. L’alumna en qüestió presentava dificultats en el llenguatge i en les sessions individuals amb la logopeda es treballaven els grups consonàntics en els quals tenia més dificultat aquesta alumna. En Pere i l’Anna, es van proposar traslladar tot aquest treball a l’aula. Per això, van proposar un projecte en el qual els alumnes treballaven els grups consonantics a través del “Poble de les lletres”.
Primer de tot es va demanar als alumnes que en petits grups ajudessin a reconstruir els castells que havia destruit la bruixa malvada, i per fer-ho havien de trobar lletres del grup consonàntic que els havia tocat (bl, br, pr…). En aquesta tasca l’alumna amb dificultats de llenguatge tenia avantatge ja que havia treballat aquests grups prèviament en les sessions individuals. D’aquesta manera va ser ella qui podia ajudar als companys. Veieu l’alegria que va tenir quan va reconèixer els continguts que anaven a treballar:
A continuació havien de pronunciar les paraules i es feia una avalauació entre iguals sobre la correcció de cada pronunciació.
El següent pas va ser crear contes amb les paraules dels castells i finalment aquests contes es van gravar amb l’app Book Creator. Els alumnes podien gravar els contes diverses vegades i al final es van quedar amb la versió que més els va agradar.
Veieu en els següents vídeos com van valorar l’activitat:
Podeu consultar tambè la presentació on s’explica més detalladament aquesta experiència:
App utilitzada
Deixa un comentari