Aquest taller es va realitzar a l’Institut Pere Fontdevila de Gironella, municipi del Berguedà. Durant la diada de Sant Jordi es van organitzar tallers al centre de diferents tipologies, els quals es destinaven a alumnat de 1r i 2n ESO.  En un dels tallers es van fer servir  tauletes. El coordinava la professora Ester Pujol.

El fet d’establir una tasca determinada i que l’alumnat  l’hagi de realitzar autònomament implica que l’alumne vagi adquirint un compromís en el propi aprenentatge. Es valorava la seva capacitat d’autoregulació, en prendre decisions sobre com organitzar la tasca i el procés a seguir.

Es va procurar que els participants disposessin d’un temps ampli, cosa que també suposa un avantatge perquè l’alumne pugui preparar bé la tasca i obtenir un bon resultat.

Per altra banda, realitzar un pòster digital per a transmetre missatges escrits augmenta la comprensió, perquè es treballa de forma creativa i dinàmica, flexibilitzant els formats de representació.

L’activitat va consistir en construir un  collage de la diada de Sant Jordi fent servir l’aplicació PicCollage. El collage havia de combinar imatge, lletra i el títol “Sant Jordi 2015”. També contemplava la possibilitat d’afegir una presentació amb veu dels pòsters dissenyats.

rosa2rosaPer a incloure imatges, les podien buscar en un cercador d’internet, o fer-ne una ells mateixos amb l’aplicació  iRosa.

Per al text tenien diverses possibilitats, podien afegir-hi poemes, dites o embarbussaments extrets d’internet  o inventar-ne ells mateixos.

Una vegada finalitzat el pòster, l’havien d’enviar al correu electrònic de l’Institut i aquestes es projectaven directament a la pàgina web.

L’activitat es va valorar molt positivament: els alumnes van gaudir realitzant les seves produccions i va permetre que cadascú dissenyés un pòster segons les seves possibilitats i necessitats. Projectar els pòsters al web de l’institut va crear molta motivació per part de l’alumnat, ja que implicava exposar la seva feina a la resta de companys i/o públic de la xarxa.

El fet de realitzar el pòster amb la tauleta també els va motivat molt, és una eina nova en aquest context, que no estan habituats a utilitzar-la. L’aplicació iRosa, encara que de forma molt simple, els va permetre aproximar-se al concepte de Realitat Augmentada.

Es poden veure els productes resultants a: https://plus.google.com/photos/112677376242263940974/albums/6142828045144224001?banner=pwa

Apps utilitzades:

pic collage  irosa