Tal i com vàrem quedar, aquest cap de setmana heu de fer un comentari per valorar la lectura col.lectiva de “Quinito…”
Heu de “parlar” sobre els següents temes:
– Fer un breu resum de l’argument del llibre: personatges,
temps històric, lloc, etc.
– Comentar les vivències i aventures del personatge
principal, algunes anècdotes, etc.
– Destacar el perquè us ha agradat, quins valors li doneu al
llibre, perquè el recomanaríeu…
– També podeu parlar sobre el mètode de lectura que hem
seguit. Ha estat bé? Us hagués agradat llegir-lo d’una
altra manera?…
– Acabeu amb una breu conclusió a tall de final.
El vostre text pot constar de 3 o 4 paràgrafs, en total
unes 12 línies.
Reviseu, de veritat, el treball, sobretot l’ortografia,
amb la fitxa dels “imperdonables” al davant.
El termini serà fins dissabte a la nit. La meva resposta la
llegireu entre el dissabte i el diumenge, com a molt, el
dilluns a la tarda.
Hola Josep:
El llibre del Quinito, tracta sobre el que va viure l’autor d’aquest conte en la seva infància, fem servir el sobre nom de Quinito.
Els capítols tracten sobre el que fa durant el curs i la seva juventud com per exemple anar a casar granotes, agafar anguiles, construir un Rai…
També ens ensenya una mica com eren les coses en la seva època, (l’època de Franco), fa una descripció molt complerta i detallada de com es vivia en altres temps fins i tot ho pots arrivar a imaginar.
En Quinito té una germana que sempre, quan ell fa una cosa malament ella li diu als seus pares.
També en aquella època hi havia una classe del nois grans i una altre nois petits.
Per acabar haig de dir, aquest compte m’ha agradat molt i me sentit una mica identificada perquè, a mi m’agraden molt les aventures, descobrir, anar amb les meves amigues etc.
El métode de lectura crec que ens ha anat bé, a mi m’agradaria que quant finalitzem un capítol algun de nosaltres sortís a explicar un petit resum.
Bon cap de setmana Josep.
14032014
JOSEP (21:59:23) :
Hola, Carla:
Has fet un molt bon treball. Has seguit bé el meu guió i has parlat de diversos
aspectes del llibre. Celebro que t’hagi agradat. De fet, potser a les nenes no
us hauria d’agradar tant, ja que us deixa una mica de banda, a causa també de
l’època històrica.
Respecte a l’ortografia, està ben treballada, doncs hi ha poques faltes.
D’altra banda, prenc nota de la teva proposta per fer lectura col.lectiva.
Bon cap de setmana!
Josep
15032014
Lamia (10:35:21) :
Hola, Josep
El llibre d’en Quinito va de la vida de l’autor, és a dir, la vida de la seva
infància.
En Quinito tenia una colla i sempre se li ve al cap alguna travessura i són
molt aventurers, vol dir que fan moltíssimes coses sense al permis dels
seus pares.
Durant el curs amb la seva colla : agafaven granotes, van construir una cabaña,
un rai etc…
També surtien coses que la gent es posava com per exemple : la falldia, les
sabates, la roba etc…
I havia algunes vegades que no captavem el més important, és a dir que teniem que llegir
i anar captant tot e imaginar com ho feien . El conte explicava tot el que feien.
A l’escola d’en Quinito hi havia 3 grups : els grans , els mitjants, i els petits ,
doncs la seva germana si havia vist alguna cosa que no fa bé li chiva els seus
pares.
Les coses que ens vam fer riure era : el pà que tenia de bimbo i els altres no, lo de
faldilla, l’escuma etc…
Jo volia que el dilluns encenies el dibuix del meu germà Moha que en Miquel
li va firmar i dibuixar , igual que l’autor li va firmar també
m’hargradaria enceniar-lo a la classe.
Jo vull dir que aquest llibre m’ha agradat molt ja que parla molt
de nens i de nenes no, però m’ha agradat més el llibre que vam llegir
a 5è que era “ LA MÀ NEGRA “ però també m’ha agradat molt
aquest llibre.
Ah i l’època era de Franco.
Espero que t’agradi el meu comentari.
Fins dilluns, Bon cap de setmana.
Lamia.
15032014
JOSEP (22:07:47) :
Hola, Lamia:
Sí, sí, el teu comentari m’ha agradat molt. Està ben treballat, t’hi has dedicat
i has posat esforç. Has fet un bon treball i has seguit força bé el guió.
Et faig algunes correccions importants:
– ENTREMALIADURES (i no travesuras)
– CABANA (i no cabanya)
– ENSENYIS (i no encenies)
Respecte al dibuix del teu germà, cap problema, el portes i l’ensenyarem
a tota la classe.
Bon cap de setmana i bon estudi de Castellà.
Josep
15032014
Meritxell Lillo Campoy (11:18:36) :
Hola Josep :
RESUM:
En Quinito ( Joaquim Haro ) ens porta per els records de la seva infancia, tot redacta amb les anecdotes més divertides que a tingut.
PERSONATGES:
Quinito :
En Quinito és el nostre protagonista. El que ens portara er les seves divertides aventures.
La colla:
La colla està formada per en Peris, Josep Mª i en Carles.
La senyoreta ( Glòria ) :
Segons en quinito la senyoreta, és
la millor mestra que ha tingut fins ara.
ANÈCDOTA :
Una de las meves preferides va ser quan en Quinito va agafar l’escuma seca netejadora que utilitza la mare quan neteja la catifa, i fa “neu” a casa seva
VALORACIÓ :
M’ha agradat el llibre per què estava basat en les aventures que havia tingut en Quinito ( Joaquim Haro ).
Recomano aquest llibre per que és molt divertit, entretingut i facil de llegir.
MÈTODE DE LLEGIR :
A mi m’agrada aquest mètode que hem utilitzat és el que més i és el que més utilitzem.
Per acabar m’ha agradat molt aquest llibre.
Àdeu i fins dilluns, Josep.
Meritxell
15032014
JOSEP (22:12:31) :
Hola, Meritxell:
El teu treball està bé, segueixes el guió que vaig indicar.
Però, MOLTA ATENCIÓ! El text ha de ser en paràgrafs seguits,
sense cap titulació, és a dir, com sempre l’has fet.
Suposo que m’entens, no?
Jo us indico el guió en forma d’apartats, però això només ha de ser
un ordre que us ajudarà a confeccionar el text.
Bon cap de setmana i bon estudi de Castellà!
Josep
15032014
borja (12:20:16) :
hola Josep.
Resum:
És el darrer curs d’en Quinito a l’escola. Ell i la seva colla es van fent grans, però continuen fent entremaliadures. Sempre en tenen alguna de pensada: posar tritons al calaix de la mestra; fer una pista de neu a la cuina de casa amb l’escuma seca netejadora; experimentar amb ratpenats; capbussar-se a la piscina per mirar les nene
Explica molt be l’epoca de franco ,elsdesitjos i sentimens dels protagonistes i que jugeven amb la seva imaginació
Per ultim,es un llibre llarget,pero molt entretingut.
Adeu
borja
Tambe vull dir que per a mi es unavmica lls…
16032014
JOSEP (16:36:00) :
Hola, Borja:
La veritat és que no m’ha agradat gaire el teu comentari,
perquè crec que has copiat la sinopsi de la contraportada.
Això és el que NO HEM DE FER, Borja. L’escrit ha de ser teu,
ha de ser de producció pròpia.
D’altra banda, observo moltes faltes, faltes de tota mena.
Com es nota que no has revisat el treball.
CONCLUSIÓ. Torna a fer el text!. Si llegeixes la meva resposta,
el fas avui mateix; si no, el faràs demà.
Espero que la pròxima vegada estiguis més disposat a fer TU
la feina.
Fins demà!
Josep
15032014
pau (15:09:32) :
Hola Josep
El llibre d’en Quinito és el que va viure en “Joaquim Haro”.
A sigut un llibre molt divertit i amb moltes anècdotes. No
m’estranya que renyessin estava tot el dia al carrer jugant i
fent el burro amb la seva colla clar.
Era una època molt diferent a aquesta els nens no podien
jugar amb les nenes. La part que em va agradar més va ser el de la faldilla va ser boníssim.
En Quinito té una germana que li xiva tot el que fa malament en Quinito als seus pares, però no ho entenc molt aquesta
part diu : és l’ultim curs d’en Quinito a l’escola i la seva germana s’ho xiva llavors vol dir que està a la mateixa
escola…
ELS PERSONATGES
Quinito,
en Mantega,
la colla,
la mare,
el pare,
la germana,
les nenes de l’escola…
Aquest és un dels llibres que més m’ha agradat llegir,en
resum un molt bon llibre.
Bon cap de setmana Josep
Pau
16032014
JOSEP (16:41:23) :
Hola, Pau:
Has fet un bon treball. Veig que has tingut cura de l’ortografia,
doncs has fet poques faltes.
Tornes a parlar de la contradicció que vam comentar a classe sobre
el dubte que teníem respecte a la germana. Bé, si tenim ocasió, ja
li farem un correu, a veure com s’ha de resoldre aquest tema.
Fins demà!
Josep
15032014
Nada Hajaja (16:27:03) :
Hola Josep
El llibre d’en Quinito tracta sobre la vida de l’autor del llibre. Aixó li va passar a la seva infància. El llibre d’en Quinito, tracta sobre ell i la seva colla que sempre fan travessures. A l’escola d’en Quinito hi han 3 grups, un dels grans, un altre del mitjans i dels petits. I la germana d’en Quinito anava al grup dels grans, i la germana quan vella alguna cosa que feia malament, s’anava a dir-ho als seus pares. Aquest llibre tracte sobre en Quinito que fa moltes coses, per exemple: lo de la cuina, que tota estava plena d’espuma, lo de atrapar les granotes, lo de la faldilla de la nena silvia,…
A mi aquest llibre m’agradat molt ha sigut molt divertit i feia una mica de gracia, però el que no entenc es que el il.lustrado perquè els dibuixa sense boca i amb un peus molt grans. I també les aventures que feia i les travessures.
ELS PERSONATGES:
El Quinito: el protagonista
La seva colla
La senyoreta (Gloria)
La seva Germana
A mi m’agradat el metode de llegir que hem fet a classe.
ADEU JOSEP
BON CAP DE SETMANA
DE LA NADA
16032014
JOSEP (16:46:46) :
Hola, Nada:
Has fet un bon treball. En general, has seguit el guió que vaig donar.
Et comento algunes errades:
– ENTREMALIADURES (i no “travesures”)
– ESCUMA (i no “espuma”)
– L’IL.LUSTRADOR…
Sobre la manera de dibuixar de l’il.lustrador, és bastant personal.
Es una manera de destacar altres parts del cos. En fi, li hauríem de preguntar.
Llàstima que no hagi vingut.
Fins demà.
Josep
15032014
alejandro (16:48:53) :
Hola,Josep
En principi et vuldria dir el resum.
El llibre de “QUINITO…,QUIN CURS EL TEU!” és un llibre creat per Joaquim Haro. Joaquim Haro amb aquest llibre jo crec que vol expresar la seva vida, les seves anecdotes, les seves aventures…
I d’aquest surt un altre que és “QUINITO…,UN NOU CURS! tinc ganes de llegar-lo com será quins nervis.
VALORACIÓ:
M’ha encantat molt aquest llibre perquè les anecdotes no les entenia fins que me les explicàveu i quan me les explicàveu i jo les entenia.
COM LLEGIM:
Jo crec que llegim bé. Però tindriem que escollir llibres que després de llegar el/els capitol/capitols puguem fer comprensió lectora i ja quan acabem el llibre fer com un examen del llibre que hem llegit i estudiar amb les fitxes que fem de comprensió lectora i també fer un dossier amb les fitxes, amb tapa i index.
BON CAP DE SETMANA
ALEJANDRO
16032014
JOSEP (16:50:11) :
Hola, Alejandro:
Has fet un bon treball. Es nota que t’hi has dedicat, que has pensat el que volies dir.
És possible que hagis buscar per Internet el títol de la segona part?
Perquè crec que no el vaig dir. A veure si el busco i el poso a la biblioteca de la classe.
Prenc nota de les propostes que fas sobre la lectura col.lectiva. Totes són interessants.
Fins demà!
Josep
15032014
jose (17:11:06) :
Hola Josep,
el llibre tracta de la vida es a dir la infància de l’autor.En aquella època era la època de 1968-1969.Aquell any era any que governava Franco va nèixer a Ferrol La Coruña,l’ay 4 de desembre de 1892 i va morir a Madrid el 20 de novembre de 1975.En aquella època tambè les mestres/es
podien pegar als nens/es si els pares/es li donavem permis.
El llibre m’agradrat molt perqu`e feia molta gràcia.Jo recoman-ho que llegeixem la segona part siusplau!!
El ritme ha estat bè.(Crec)…
Gràcies per el que ens has dit!!! Adeu Josep!!!
Jose
16032014
JOSEP (16:55:40) :
Hola, José:
He llegit el teu text de valoració i crec que hi ha de tot una mica.
Hi ha parts bones i correctes. En canvi, crec que hauries d’haver parlat
més del llibre, i no d’en Franco (no calia)
Una altra cosa important, Jose, és que has d’esforçar-te a revisar els
textos. Trobaries faltes que tu mateix corregiries.
Fins demà!
Josep
15032014
Ricard (17:40:35) :
Hola Josep.
Primerament crec que hauriem de felicitar a en Joaquim Haro i a en Miquel Rabert.
El llibre tracta de l’història d’en Quinito,un nen entremaliat,que està en l’últim any d’escola.Ell vol passar el seu millor any a l’escola,a vegades volen o sense voler es fica en un munt de problemes.Tot això passa en l’època Franquista on els nens i les nenes estaven separats i hi havia certes limitacions a la societat.En Quinito vivia a un barri de treballadors de fàbrica.
En Quinito amb la seva colla:en Peris,en Josep Maria i en Gabriel.Es fiquen en problemes ja sigui deixant malament o no a la gent.La colla,amb molta,imaginació fan i construeixen coses impensables.
M’ha semblat un llibre molt entretingut perquè quan el llegies volies seguir fent-ho.Recomanaria aquest llibre a la gent que li agrada llegir i divertir-se fent-ho.
M’ha agradat aquest llibre i m’agradaria llegir la segona part.
Bon cap de setmana.
16032014
JOSEP (17:00:45) :
Hola, Ricard:
He de dir-te que has fet un molt bon text. Has seguit, en general, el guió
que vaig donar i arribes a desenvolupar els temes que tractes.
Està bé que mencionis que en Quinito vivia a una barriada que pertanyia
a la fàbrica on treballava, doncs sembla que ens havíem oblidat d’aquest
tema.
A veure si és possible que llegiu, individualment, la segona part.
Fins demà!
Josep
15032014
Alvaro (18:01:04) :
Hola Josep hami el llibre del quinto m’ha paregut molt i molt gracios el personatge és molt gracios yo crec que en quinto es un personatge. Molt gracios i molt entremailat. El llibre m’ha paregut molt divertit i a vegades hi havia una mica de intriga. Hami hem va agradar el capitul deu ha estat la bomba de gracios,buenu el llibre ha estat molt interesant i a sigut la bomba.Adeu Josep bon cap de semana.
16032014
JOSEP (17:05:52) :
Hola, Alvaro:
He llegit el teu comentari de valoració i crec que has de procurar
ordenar i endreçar una mica més les teves idees. Has de posar més signes
de puntuació, com per exemple, comes.
Fixa’t que tampoc no has fet paràgrafs.
Potser si haguessis revisat el text, haguessis fet correccions.
Segurament, t’haguessis adonat d’algunes errades.
Fins demà!
Josep
15032014
DAVID SEDÓ (20:21:19) :
Hola Josep !!!
el llibre de en Quinito és de Joaquim Haro , és un llibre fet sobre la seva vida.
En Quinito és un nen entremaliat i curiós , capaç de de fer coses que algúns no arribem a fer.
Els nens de ara no fan lo maiteix que abans , la diferencia
és que els de ara amb les noves tecnologíes els nens i nenes
la majoria nens es passen la majoria de temps jugant a la consola ( wii , playstation 3 etc..
I la diferencia amb els de abans és que aprofitaven el terreny i jugaven pel bosc etc, perquè no tenien res de
aixó.
Per cert encarà era la época de Franco ????
Lo que em sembla ridicul es sepRr nens i nenes no se perquè,
per què influeixen ???? no crec , es més crec que ajuden.
Lo que més em va agradar de el llibre es quan en Josep Maria i en Carles li vaixen la faldilla a la Silvía .
En resum el llibre es molt bo , el recomano molt !!!!
Bon cap de setmana Josep .
16032014
JOSEP (17:12:16) :
Hola, David:
Has fet un bon treball. Menciones temes interessants, com les enormes
diferències que hi ha entre les activitats dels nens i nenes d’aquella època
i de la nostra època.
Sí, era l’època en què governava Franco, i hi havia separació de nens i nenes.
La manera de pensar dels franquistes era molt repressiva cap a tot el que
fos relació natural i normal entre nens i nenes.
La propera vegada has de revisar el text, doncs trobaries errades que
podries autocorregir-te.
Fins demà!
Josep
16032014
Eric (08:50:52) :
Hola Josep.
L’autor Joaquin Maro escriu les seves vivències de la vida al llibre.
A mi m’agradat molt el conte del ”Quinito quin curs el teu”
Aquest llibre explica que el Quinito té una colla d´amics (que són el Qunito en Peris en Josep Maria…) aquesta és molt entremaliada per exemple: posan una granota al pupitre de la seva mestre ; en Quinito llençar tota l’escuma per tota la casa i ell i la seva germana ho van tenir que netejar(etc); també fan dos cabanes però li surten malament, però van tenir que fer una tercera que finalment li van sortir bé , el material per fer aquesta última cabana ho va comprar un soci capitalista que es deia Sergi el fill del cap de la fàbrica.
En estiu van fer com una barca,també van jugar a la piscina amb els seus amics.
Jo ho recomanaria per al pròxim any,perquè fa molta gràcia ja que fan moltes entremaliadures i moltes coses més.
A mi m’agradat molt llegir en col.lectiu.
A mi m’agradaria llegir la segona part.
Adéu Josep.
16032014
alex (09:21:39) :
Aquet llibre ha sigut un dels que mes m’han agradat.
M’ha agradat per que ens reflexsa una mica per que nosaltres tambe aquet any tambe pasarem a l’eso i tambe cam biarem d’escola.
Tambe feia una mica de gracia en accions com la de la baixada de la faldilla o cuan van fer la cavana i el aliat era massa grass i no podía puja…
no he acabat de entendre que edat tenia la seva germana suposo que ho descobrirem.
tambe pensó que l’expressio de la cara es molt acertada per que no tenia boca.
M’ha semblat molt be.
16032014
Ivan Perea Martin (11:51:13) :
Hola Josep!!!
VALOACIÓ:
El llibre d’en Quinito,quin curs el teu… es molt guaï i
moltdivertit a mes el Joaquim Haro i el Miquel Rebert an
convinat molt be els dibuixos amb la part escrita,peró
molt be a mi el llibre me ha agradat molt com a la resta de
companys crec yo,si en joaquim haro era aixins de petit
imagine’tal ra un terremor i un bixu imaginat a la seva
mare tot el dia emprenyada i el seu pare…
LLEGIM COPERATIVAMENT:
Jo crec que llegim molt be tots i totes pero hi ha als
algu que hauria de practicar una mica mes la lectura.
Dons res Josep fins dema!!!
ADEU JOSEP!!
IVAN PEREA MARTIN
16032014
Adrià (20:18:46) :
Hola Josep.
El llibre tracta sobre una hisoria de un nen que es diu Quinito , que , amb la seva colla farán entremaliadures,
riuran, gaudiran, patiran, i a les nenes…
Es el seu ultím curs a l’escola i el vol gaudir amb el seus amics.
Aquest llibre no m’ha agradat perquè explicava molt les coses i ja podies saber el que podria passar a l’historia.
Jo no vull llegir la segona part del llibre quan en Quinito va a l’eso i aquest llibre al menys jo no el recomanaria a ningú. Només m’ha agradat el principi em pensava que tractaria que en Quinito faria moltes entremaliadures amb els seus amics i que faria una de ben grosa.
20032014
Enol (17:20:36) :
Hola Josep!
En aquest llibre van apareixent molts personatges: Carles, Josep Maria, la mestre, etc. Però el personatge més important es en Quinito. Esta le seva germana, la seva mare, el seu pare, els seus amics, etc.
El llibre es com la biografia infantil de l’autor, ja que explica com va ser l’ultim any de la escola publica de nens i nenes.
Aquest llibre es de la época de quan Francisco Franco era un nen.
El personatge principal (en Quinito) es d’una pandilla que es dedica a fer bromes pesades als alumnes de l’escola, quedar per construir o fer qualsevol cosa. El Quinito la lia sol a casa, per exemple : va agafar un producte de neteja perquè volia experimentar amb ell i veure com era, se li va trencar la maneta per on sortia l’escuma i va plenar la majoria de la casa d’aquesta escuma.
Als seus amics i a ell li agradava molt fer moltes coses junts, i una d’elles era mirar capbusats a l’aigua a lea nenes quan es tiraben amb el trampolí.
Constuien moltes coses, per exemple : una cabana a un arbre, una barca pirata, etc.
Aquest llibre m’ha agradat una mica perquè m’ha animat a quedar amb els meus amics i liarla. Si aquest llibre s’ho tingues que recomenar a algú seria a un nen o una nena de la meva mateixa edat.
El metode de lectura que hem seguit a mi em sembla el millor perquè així ningú termina abans que ningú, thotom o la majoria de la clase llegeig, llegar dos capituls sensers per tu sol es molt avorrit en una classe o en una casa.
Al final del llibre, enQuinito pensa el mateix que pensó jo quan estic en el seu cas : ”una altre vegada el cole, les Classes, els deures i el treball. QUIN ROTLLO!!!!!!!!!!!!
Nens i nenes de 6è.B:
Tal i com vàrem quedar, aquest cap de setmana heu de fer un comentari per valorar la lectura col.lectiva de “Quinito…”
Heu de “parlar” sobre els següents temes:
– Fer un breu resum de l’argument del llibre: personatges,
temps històric, lloc, etc.
– Comentar les vivències i aventures del personatge
principal, algunes anècdotes, etc.
– Destacar el perquè us ha agradat, quins valors li doneu al
llibre, perquè el recomanaríeu…
– També podeu parlar sobre el mètode de lectura que hem
seguit. Ha estat bé? Us hagués agradat llegir-lo d’una
altra manera?…
– Acabeu amb una breu conclusió a tall de final.
El vostre text pot constar de 3 o 4 paràgrafs, en total
unes 12 línies.
Reviseu, de veritat, el treball, sobretot l’ortografia,
amb la fitxa dels “imperdonables” al davant.
El termini serà fins dissabte a la nit. La meva resposta la
llegireu entre el dissabte i el diumenge, com a molt, el
dilluns a la tarda.
Esforceu-vos a fer una bona feina!
Josep
Hola Josep:
El llibre del Quinito, tracta sobre el que va viure l’autor d’aquest conte en la seva infància, fem servir el sobre nom de Quinito.
Els capítols tracten sobre el que fa durant el curs i la seva juventud com per exemple anar a casar granotes, agafar anguiles, construir un Rai…
També ens ensenya una mica com eren les coses en la seva època, (l’època de Franco), fa una descripció molt complerta i detallada de com es vivia en altres temps fins i tot ho pots arrivar a imaginar.
En Quinito té una germana que sempre, quan ell fa una cosa malament ella li diu als seus pares.
També en aquella època hi havia una classe del nois grans i una altre nois petits.
Per acabar haig de dir, aquest compte m’ha agradat molt i me sentit una mica identificada perquè, a mi m’agraden molt les aventures, descobrir, anar amb les meves amigues etc.
El métode de lectura crec que ens ha anat bé, a mi m’agradaria que quant finalitzem un capítol algun de nosaltres sortís a explicar un petit resum.
Bon cap de setmana Josep.
Hola, Carla:
Has fet un molt bon treball. Has seguit bé el meu guió i has parlat de diversos
aspectes del llibre. Celebro que t’hagi agradat. De fet, potser a les nenes no
us hauria d’agradar tant, ja que us deixa una mica de banda, a causa també de
l’època històrica.
Respecte a l’ortografia, està ben treballada, doncs hi ha poques faltes.
D’altra banda, prenc nota de la teva proposta per fer lectura col.lectiva.
Bon cap de setmana!
Josep
Hola, Josep
El llibre d’en Quinito va de la vida de l’autor, és a dir, la vida de la seva
infància.
En Quinito tenia una colla i sempre se li ve al cap alguna travessura i són
molt aventurers, vol dir que fan moltíssimes coses sense al permis dels
seus pares.
Durant el curs amb la seva colla : agafaven granotes, van construir una cabaña,
un rai etc…
També surtien coses que la gent es posava com per exemple : la falldia, les
sabates, la roba etc…
I havia algunes vegades que no captavem el més important, és a dir que teniem que llegir
i anar captant tot e imaginar com ho feien . El conte explicava tot el que feien.
A l’escola d’en Quinito hi havia 3 grups : els grans , els mitjants, i els petits ,
doncs la seva germana si havia vist alguna cosa que no fa bé li chiva els seus
pares.
Les coses que ens vam fer riure era : el pà que tenia de bimbo i els altres no, lo de
faldilla, l’escuma etc…
Jo volia que el dilluns encenies el dibuix del meu germà Moha que en Miquel
li va firmar i dibuixar , igual que l’autor li va firmar també
m’hargradaria enceniar-lo a la classe.
Jo vull dir que aquest llibre m’ha agradat molt ja que parla molt
de nens i de nenes no, però m’ha agradat més el llibre que vam llegir
a 5è que era “ LA MÀ NEGRA “ però també m’ha agradat molt
aquest llibre.
Ah i l’època era de Franco.
Espero que t’agradi el meu comentari.
Fins dilluns, Bon cap de setmana.
Lamia.
Hola, Lamia:
Sí, sí, el teu comentari m’ha agradat molt. Està ben treballat, t’hi has dedicat
i has posat esforç. Has fet un bon treball i has seguit força bé el guió.
Et faig algunes correccions importants:
– ENTREMALIADURES (i no travesuras)
– CABANA (i no cabanya)
– ENSENYIS (i no encenies)
Respecte al dibuix del teu germà, cap problema, el portes i l’ensenyarem
a tota la classe.
Bon cap de setmana i bon estudi de Castellà.
Josep
Hola Josep :
RESUM:
En Quinito ( Joaquim Haro ) ens porta per els records de la seva infancia, tot redacta amb les anecdotes més divertides que a tingut.
PERSONATGES:
Quinito :
En Quinito és el nostre protagonista. El que ens portara er les seves divertides aventures.
La colla:
La colla està formada per en Peris, Josep Mª i en Carles.
La senyoreta ( Glòria ) :
Segons en quinito la senyoreta, és
la millor mestra que ha tingut fins ara.
ANÈCDOTA :
Una de las meves preferides va ser quan en Quinito va agafar l’escuma seca netejadora que utilitza la mare quan neteja la catifa, i fa “neu” a casa seva
VALORACIÓ :
M’ha agradat el llibre per què estava basat en les aventures que havia tingut en Quinito ( Joaquim Haro ).
Recomano aquest llibre per que és molt divertit, entretingut i facil de llegir.
MÈTODE DE LLEGIR :
A mi m’agrada aquest mètode que hem utilitzat és el que més i és el que més utilitzem.
Per acabar m’ha agradat molt aquest llibre.
Àdeu i fins dilluns, Josep.
Meritxell
Hola, Meritxell:
El teu treball està bé, segueixes el guió que vaig indicar.
Però, MOLTA ATENCIÓ! El text ha de ser en paràgrafs seguits,
sense cap titulació, és a dir, com sempre l’has fet.
Suposo que m’entens, no?
Jo us indico el guió en forma d’apartats, però això només ha de ser
un ordre que us ajudarà a confeccionar el text.
Bon cap de setmana i bon estudi de Castellà!
Josep
hola Josep.
Resum:
És el darrer curs d’en Quinito a l’escola. Ell i la seva colla es van fent grans, però continuen fent entremaliadures. Sempre en tenen alguna de pensada: posar tritons al calaix de la mestra; fer una pista de neu a la cuina de casa amb l’escuma seca netejadora; experimentar amb ratpenats; capbussar-se a la piscina per mirar les nene
Explica molt be l’epoca de franco ,elsdesitjos i sentimens dels protagonistes i que jugeven amb la seva imaginació
Per ultim,es un llibre llarget,pero molt entretingut.
Adeu
borja
Tambe vull dir que per a mi es unavmica lls…
Hola, Borja:
La veritat és que no m’ha agradat gaire el teu comentari,
perquè crec que has copiat la sinopsi de la contraportada.
Això és el que NO HEM DE FER, Borja. L’escrit ha de ser teu,
ha de ser de producció pròpia.
D’altra banda, observo moltes faltes, faltes de tota mena.
Com es nota que no has revisat el treball.
CONCLUSIÓ. Torna a fer el text!. Si llegeixes la meva resposta,
el fas avui mateix; si no, el faràs demà.
Espero que la pròxima vegada estiguis més disposat a fer TU
la feina.
Fins demà!
Josep
Hola Josep
El llibre d’en Quinito és el que va viure en “Joaquim Haro”.
A sigut un llibre molt divertit i amb moltes anècdotes. No
m’estranya que renyessin estava tot el dia al carrer jugant i
fent el burro amb la seva colla clar.
Era una època molt diferent a aquesta els nens no podien
jugar amb les nenes. La part que em va agradar més va ser el de la faldilla va ser boníssim.
En Quinito té una germana que li xiva tot el que fa malament en Quinito als seus pares, però no ho entenc molt aquesta
part diu : és l’ultim curs d’en Quinito a l’escola i la seva germana s’ho xiva llavors vol dir que està a la mateixa
escola…
ELS PERSONATGES
Quinito,
en Mantega,
la colla,
la mare,
el pare,
la germana,
les nenes de l’escola…
Aquest és un dels llibres que més m’ha agradat llegir,en
resum un molt bon llibre.
Bon cap de setmana Josep
Pau
Hola, Pau:
Has fet un bon treball. Veig que has tingut cura de l’ortografia,
doncs has fet poques faltes.
Tornes a parlar de la contradicció que vam comentar a classe sobre
el dubte que teníem respecte a la germana. Bé, si tenim ocasió, ja
li farem un correu, a veure com s’ha de resoldre aquest tema.
Fins demà!
Josep
Hola Josep
El llibre d’en Quinito tracta sobre la vida de l’autor del llibre. Aixó li va passar a la seva infància. El llibre d’en Quinito, tracta sobre ell i la seva colla que sempre fan travessures. A l’escola d’en Quinito hi han 3 grups, un dels grans, un altre del mitjans i dels petits. I la germana d’en Quinito anava al grup dels grans, i la germana quan vella alguna cosa que feia malament, s’anava a dir-ho als seus pares. Aquest llibre tracte sobre en Quinito que fa moltes coses, per exemple: lo de la cuina, que tota estava plena d’espuma, lo de atrapar les granotes, lo de la faldilla de la nena silvia,…
A mi aquest llibre m’agradat molt ha sigut molt divertit i feia una mica de gracia, però el que no entenc es que el il.lustrado perquè els dibuixa sense boca i amb un peus molt grans. I també les aventures que feia i les travessures.
ELS PERSONATGES:
El Quinito: el protagonista
La seva colla
La senyoreta (Gloria)
La seva Germana
A mi m’agradat el metode de llegir que hem fet a classe.
ADEU JOSEP
BON CAP DE SETMANA
DE LA NADA
Hola, Nada:
Has fet un bon treball. En general, has seguit el guió que vaig donar.
Et comento algunes errades:
– ENTREMALIADURES (i no “travesures”)
– ESCUMA (i no “espuma”)
– L’IL.LUSTRADOR…
Sobre la manera de dibuixar de l’il.lustrador, és bastant personal.
Es una manera de destacar altres parts del cos. En fi, li hauríem de preguntar.
Llàstima que no hagi vingut.
Fins demà.
Josep
Hola,Josep
En principi et vuldria dir el resum.
El llibre de “QUINITO…,QUIN CURS EL TEU!” és un llibre creat per Joaquim Haro. Joaquim Haro amb aquest llibre jo crec que vol expresar la seva vida, les seves anecdotes, les seves aventures…
I d’aquest surt un altre que és “QUINITO…,UN NOU CURS! tinc ganes de llegar-lo com será quins nervis.
VALORACIÓ:
M’ha encantat molt aquest llibre perquè les anecdotes no les entenia fins que me les explicàveu i quan me les explicàveu i jo les entenia.
COM LLEGIM:
Jo crec que llegim bé. Però tindriem que escollir llibres que després de llegar el/els capitol/capitols puguem fer comprensió lectora i ja quan acabem el llibre fer com un examen del llibre que hem llegit i estudiar amb les fitxes que fem de comprensió lectora i també fer un dossier amb les fitxes, amb tapa i index.
BON CAP DE SETMANA
ALEJANDRO
Hola, Alejandro:
Has fet un bon treball. Es nota que t’hi has dedicat, que has pensat el que volies dir.
És possible que hagis buscar per Internet el títol de la segona part?
Perquè crec que no el vaig dir. A veure si el busco i el poso a la biblioteca de la classe.
Prenc nota de les propostes que fas sobre la lectura col.lectiva. Totes són interessants.
Fins demà!
Josep
Hola Josep,
el llibre tracta de la vida es a dir la infància de l’autor.En aquella època era la època de 1968-1969.Aquell any era any que governava Franco va nèixer a Ferrol La Coruña,l’ay 4 de desembre de 1892 i va morir a Madrid el 20 de novembre de 1975.En aquella època tambè les mestres/es
podien pegar als nens/es si els pares/es li donavem permis.
El llibre m’agradrat molt perqu`e feia molta gràcia.Jo recoman-ho que llegeixem la segona part siusplau!!
El ritme ha estat bè.(Crec)…
Gràcies per el que ens has dit!!! Adeu Josep!!!
Jose
Hola, José:
He llegit el teu text de valoració i crec que hi ha de tot una mica.
Hi ha parts bones i correctes. En canvi, crec que hauries d’haver parlat
més del llibre, i no d’en Franco (no calia)
Una altra cosa important, Jose, és que has d’esforçar-te a revisar els
textos. Trobaries faltes que tu mateix corregiries.
Fins demà!
Josep
Hola Josep.
Primerament crec que hauriem de felicitar a en Joaquim Haro i a en Miquel Rabert.
El llibre tracta de l’història d’en Quinito,un nen entremaliat,que està en l’últim any d’escola.Ell vol passar el seu millor any a l’escola,a vegades volen o sense voler es fica en un munt de problemes.Tot això passa en l’època Franquista on els nens i les nenes estaven separats i hi havia certes limitacions a la societat.En Quinito vivia a un barri de treballadors de fàbrica.
En Quinito amb la seva colla:en Peris,en Josep Maria i en Gabriel.Es fiquen en problemes ja sigui deixant malament o no a la gent.La colla,amb molta,imaginació fan i construeixen coses impensables.
M’ha semblat un llibre molt entretingut perquè quan el llegies volies seguir fent-ho.Recomanaria aquest llibre a la gent que li agrada llegir i divertir-se fent-ho.
M’ha agradat aquest llibre i m’agradaria llegir la segona part.
Bon cap de setmana.
Hola, Ricard:
He de dir-te que has fet un molt bon text. Has seguit, en general, el guió
que vaig donar i arribes a desenvolupar els temes que tractes.
Està bé que mencionis que en Quinito vivia a una barriada que pertanyia
a la fàbrica on treballava, doncs sembla que ens havíem oblidat d’aquest
tema.
A veure si és possible que llegiu, individualment, la segona part.
Fins demà!
Josep
Hola Josep hami el llibre del quinto m’ha paregut molt i molt gracios el personatge és molt gracios yo crec que en quinto es un personatge. Molt gracios i molt entremailat. El llibre m’ha paregut molt divertit i a vegades hi havia una mica de intriga. Hami hem va agradar el capitul deu ha estat la bomba de gracios,buenu el llibre ha estat molt interesant i a sigut la bomba.Adeu Josep bon cap de semana.
Hola, Alvaro:
He llegit el teu comentari de valoració i crec que has de procurar
ordenar i endreçar una mica més les teves idees. Has de posar més signes
de puntuació, com per exemple, comes.
Fixa’t que tampoc no has fet paràgrafs.
Potser si haguessis revisat el text, haguessis fet correccions.
Segurament, t’haguessis adonat d’algunes errades.
Fins demà!
Josep
Hola Josep !!!
el llibre de en Quinito és de Joaquim Haro , és un llibre fet sobre la seva vida.
En Quinito és un nen entremaliat i curiós , capaç de de fer coses que algúns no arribem a fer.
Els nens de ara no fan lo maiteix que abans , la diferencia
és que els de ara amb les noves tecnologíes els nens i nenes
la majoria nens es passen la majoria de temps jugant a la consola ( wii , playstation 3 etc..
I la diferencia amb els de abans és que aprofitaven el terreny i jugaven pel bosc etc, perquè no tenien res de
aixó.
Per cert encarà era la época de Franco ????
Lo que em sembla ridicul es sepRr nens i nenes no se perquè,
per què influeixen ???? no crec , es més crec que ajuden.
Lo que més em va agradar de el llibre es quan en Josep Maria i en Carles li vaixen la faldilla a la Silvía .
En resum el llibre es molt bo , el recomano molt !!!!
Bon cap de setmana Josep .
Hola, David:
Has fet un bon treball. Menciones temes interessants, com les enormes
diferències que hi ha entre les activitats dels nens i nenes d’aquella època
i de la nostra època.
Sí, era l’època en què governava Franco, i hi havia separació de nens i nenes.
La manera de pensar dels franquistes era molt repressiva cap a tot el que
fos relació natural i normal entre nens i nenes.
La propera vegada has de revisar el text, doncs trobaries errades que
podries autocorregir-te.
Fins demà!
Josep
Hola Josep.
L’autor Joaquin Maro escriu les seves vivències de la vida al llibre.
A mi m’agradat molt el conte del ”Quinito quin curs el teu”
Aquest llibre explica que el Quinito té una colla d´amics (que són el Qunito en Peris en Josep Maria…) aquesta és molt entremaliada per exemple: posan una granota al pupitre de la seva mestre ; en Quinito llençar tota l’escuma per tota la casa i ell i la seva germana ho van tenir que netejar(etc); també fan dos cabanes però li surten malament, però van tenir que fer una tercera que finalment li van sortir bé , el material per fer aquesta última cabana ho va comprar un soci capitalista que es deia Sergi el fill del cap de la fàbrica.
En estiu van fer com una barca,també van jugar a la piscina amb els seus amics.
Jo ho recomanaria per al pròxim any,perquè fa molta gràcia ja que fan moltes entremaliadures i moltes coses més.
A mi m’agradat molt llegir en col.lectiu.
A mi m’agradaria llegir la segona part.
Adéu Josep.
Aquet llibre ha sigut un dels que mes m’han agradat.
M’ha agradat per que ens reflexsa una mica per que nosaltres tambe aquet any tambe pasarem a l’eso i tambe cam biarem d’escola.
Tambe feia una mica de gracia en accions com la de la baixada de la faldilla o cuan van fer la cavana i el aliat era massa grass i no podía puja…
no he acabat de entendre que edat tenia la seva germana suposo que ho descobrirem.
tambe pensó que l’expressio de la cara es molt acertada per que no tenia boca.
M’ha semblat molt be.
Hola Josep!!!
VALOACIÓ:
El llibre d’en Quinito,quin curs el teu… es molt guaï i
moltdivertit a mes el Joaquim Haro i el Miquel Rebert an
convinat molt be els dibuixos amb la part escrita,peró
molt be a mi el llibre me ha agradat molt com a la resta de
companys crec yo,si en joaquim haro era aixins de petit
imagine’tal ra un terremor i un bixu imaginat a la seva
mare tot el dia emprenyada i el seu pare…
LLEGIM COPERATIVAMENT:
Jo crec que llegim molt be tots i totes pero hi ha als
algu que hauria de practicar una mica mes la lectura.
Dons res Josep fins dema!!!
ADEU JOSEP!!
IVAN PEREA MARTIN
Hola Josep.
El llibre tracta sobre una hisoria de un nen que es diu Quinito , que , amb la seva colla farán entremaliadures,
riuran, gaudiran, patiran, i a les nenes…
Es el seu ultím curs a l’escola i el vol gaudir amb el seus amics.
Aquest llibre no m’ha agradat perquè explicava molt les coses i ja podies saber el que podria passar a l’historia.
Jo no vull llegir la segona part del llibre quan en Quinito va a l’eso i aquest llibre al menys jo no el recomanaria a ningú. Només m’ha agradat el principi em pensava que tractaria que en Quinito faria moltes entremaliadures amb els seus amics i que faria una de ben grosa.
Hola Josep!
En aquest llibre van apareixent molts personatges: Carles, Josep Maria, la mestre, etc. Però el personatge més important es en Quinito. Esta le seva germana, la seva mare, el seu pare, els seus amics, etc.
El llibre es com la biografia infantil de l’autor, ja que explica com va ser l’ultim any de la escola publica de nens i nenes.
Aquest llibre es de la época de quan Francisco Franco era un nen.
El personatge principal (en Quinito) es d’una pandilla que es dedica a fer bromes pesades als alumnes de l’escola, quedar per construir o fer qualsevol cosa. El Quinito la lia sol a casa, per exemple : va agafar un producte de neteja perquè volia experimentar amb ell i veure com era, se li va trencar la maneta per on sortia l’escuma i va plenar la majoria de la casa d’aquesta escuma.
Als seus amics i a ell li agradava molt fer moltes coses junts, i una d’elles era mirar capbusats a l’aigua a lea nenes quan es tiraben amb el trampolí.
Constuien moltes coses, per exemple : una cabana a un arbre, una barca pirata, etc.
Aquest llibre m’ha agradat una mica perquè m’ha animat a quedar amb els meus amics i liarla. Si aquest llibre s’ho tingues que recomenar a algú seria a un nen o una nena de la meva mateixa edat.
El metode de lectura que hem seguit a mi em sembla el millor perquè així ningú termina abans que ningú, thotom o la majoria de la clase llegeig, llegar dos capituls sensers per tu sol es molt avorrit en una classe o en una casa.
Al final del llibre, enQuinito pensa el mateix que pensó jo quan estic en el seu cas : ”una altre vegada el cole, les Classes, els deures i el treball. QUIN ROTLLO!!!!!!!!!!!!
Adeu Josep! 🙂