Implementació a l’aula
3r ESO
A 3r de l’ESO he treballat:
- Realització vídeo holograma amb els motors tèrmics o mecanismes treballats a classe. Tot i que no forma part del projecte de qualitat d’aire a les aules, és un dels recursos facilitat a la formació i hem cregut que tenia potencial i per això s’ha inclòs.
Hem realitzat les dues opcions per poder visualitzar els vídeos holograma: la caixa negra i la piràmide. Totes dues opcions amb material reciclat ( cartó, fulls transparents d’enquadernació).
- Amb els alumnes de 3r de l’ESO, també, hem treballat el disseny 3D amb tinkercad. Els alumnes al 1r trimestre han construït una estructura de paper, en concret un pont. En finalitzar la construcció, els alumnes han dissenyat el seu pont 3D i han inclòs el seu disseny digital a la memòria tècnica amb l’esbós inicial.
- Amb l’alumnat de 3r, també hem treballat amb el full de càlcul. Al 3r trimestre fem pràctiques de full de càlcul i s’han aprofitat les dades de l’estació per poder fer fórmules, gràfics …
1r Batxillerat
Com a part del temari amb els alumnes de 1r de Batxillerat matèria optativa de robòtica s’ha treballat arduinobloks realitzant pràctiques bàsiques per a conèixer el seu funcionament. A partir d’aquí realitzem un projecte on l’alumnat fa un muntatge lliure i creatiu. S’ha aprofitat el fet de tenir dues estacions meteorològiques com a projecte final de la unitat d’Arduino bàsic. Els alumnes han calibrat els diferents sensors, han treballat les matrius 8×8, pantalla OLED, neopíxels per tal de deixar-les en funcionament i aprofitar les dades obtingudes per a treballar-les a 3r i 4t de l’ESO.
Després de realitzar el calibratge de les estacions, les movem pel centre per tal de poder obtenir dades en diferents aules per poder-les, posteriorment, analitzar amb els alumnes de 3r i 4t de l’ESO.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |