El món de la publicitat

La publicitat es pot definir com la informació que proporciona l’anunciant als consumidors sobre els productes que fabrica (calçat, automòbils…) o els serveis que ofereix (tintoreries, bancs…) per augmentar-ne les vendes. L’objectiu fonamental és persuadir, convèncer o seduir el públic cap a un determinat bé de consum o cap a un determinat servei.

 

Se’n diu anunci de cadascun dels missatges concrets que dirigeix l’anunciant als consumidors sobre els seus productes a través d’un suport visual o auditiu. Aquesta definició podria crear una certa confusió respecte al significat de la paraula publicitat, que es defineix al principi, però es diferencien entre elles perquè el terme anunci es refereix a un fet, més concret (engloba l’anunci i el suport amb què es difon), mentre que publicitat té un caràcter més ampli o general (inclou els anteriors i molts altres més elements del món de la comunicació comercial).

 

Sectors que intervenen en la publicitat En el món de la publicitat participen tres elements molt importants, als quals se’ls denomina subjectes publicitaris, que són:

  •  Anunciant: és la persona en l’interès de la qual es realitza la publicitat (generalment, qui fabrica el producte o proporciona el servei).
  • Agències de publicitat: són les empreses que elaboren els anuncis, ja que, per regla general, l’anunciant no realitza directament l’anunci, sinó que l’encarrega a una agència de publicitat.
  • Mitjans de difusió: són les empreses que difonen la publicitat a través dels suports o mitjans de comunicació (televisió, ràdio, premsa, tanques, etc.)