Propostes musicals pel cap de setmana!

Happy Boom és una obra on la dansa-teatre, el clown, el hip-hop i el flamenc (les castanyoles i les sabates són clau per retornar el somriure a la “titella ballarina”) s’uneixen a la música clàssica i contemporània per donar vida a la dansa Imaginària.

Un espectacle que ens farà somriure a tots, nens i adults. Una obra plena de màgia, misteri, riures, sorpreses i instants entranyables.

https://www.teatrebarcelona.com/espectacle/happy-boom

Kaixes és una barreja eclèctica entre música popular i cançó d’autor amb música original creada especialment per aquest espectacle. Cada cançó esdevé un joc a través del teatre d’objectes, on els instruments hi tenen un paper protagonista.

https://www.teatrebarcelona.com/espectacle/kaixes#section-opinions

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Ambients d’aprenentatge d’anglès a 1r i 2n

MÉS AMBIENTS!! 🙂

Continuant amb la dinàmica dels ambients, aquest segon trimestre hem estat treballant les parts de la casa, diferents objectes de la llar i també hem repassat dreta i esquerra i com donar indicacions senzilles en anglès!  Això ho hem fet a través de jocs amb flashcards, memories, match, el pictionary, el twister, el clàssic penjat, the blind man/woman, l’ambient de relaxació i l’ambient de creació!!

______________________________________________________________

Als grups de 1r i 2n també ens estem iniciant en els ambients i hem de dir que ens agraden moltíssim!!!  De moment tenim sis o set ambients fixos separats per centres d’interès d’aprenentatges.  Així, tenim ambients on es treballa més l’expressió, altres on es treballa més la creació, altres on l’important és la comprensió, la lectura… Més avall es detallen un per un!  A cada ambient es planteja una activitat que es va complicant a mesura que va pujant el nivell.  Després de l’estona necessària per treballar cada ambient, l’alumnat rota i canvia a l’ambient següent de manera que tothom passi com a mínim una o dues vegades al llarg de cada unitat didàctica per cadascun dels ambients proposats.  Cada unitat didàctica dura entre un i dos mesos (4 – 8) sessions d’ambients.  Passat aquests temps, les activitats ofertes en cada ambient varien en relació a la nova unitat didàctica.

AMBIENTS

Un dels ambients que agrada més és el d’aproximació al vocabulari.  En aquest ambient, l’alumnat pot manipular diferents materials, jugar amb ells i començar a pensar quina és la seva utilitat en la nostra unitat didàctica.  A mesura que es va avançant, es van plantejant reptes per assolir amb els materials plantejats.

Tenim un ambient de joc en què, a partir de jocs de taula com “the shopping list” o d’algun joc concret com el “twister”, practiquem les estructures bàsiques amb què emprar el vocabulari de la unitat.

En el nostre ambient de “role playing”, es proposen espais com el restaurant, o les diferents “estacions” que hi ha al llarg del passadís per recrear situacions amb la màxima realitat possible per tal d’emprar l’idioma de manera competencial interpretant un cambrer, una clienta, un turista perdut, a tall d’exemple.

Tenim un ambient de lectura i escriptura en què fem diferents activitats amb “flashcards” i imatges, com ara elaborar el nostre propi menú!

L’ambient de jocs per parelles planteja diferents propostes d’activitats d’endevinar, de “memory”, de descriure característiques d’una imatge, amb els quals practiquem la comprensió oral, les estructures bàsiques de la llengua anglesa i l’expressió oral.

Un ambient que ens serveix per equilibrar energies, descansar i consolidar els aprenentatges anteriors és el “chill out”, on es proposen diversos materials de relaxació, massatges i on l’alumne/a pot descarregar les seves tensions!

Finalment, l’ambient de creació encara no està del tot consolidat, però estem pensant en una bona proposta per a la propera unitat didàctica en la qual hauran de decorar la seva pròpia casa a partir de diferents materials proposats i d’idees que podran extreure de jocs online interactius projectats a la PDI.

Esperem que us agradin les fotos de la nostra comunitat!!!

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Ambients d’aprenentatge per aprendre anglès a 3r

Aquest és el segon curs on els ambients d’aprenentatge són el nostre eix principal a l’àrea d’anglès. Creem espais dinàmics on es provoca un diàleg entre els materials, els espais i els infants.

Creiem que els ambients representen una organització on l’infant construeix el seu propi aprenentatge a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys i companyes explorant segons els seus interessos i motivacions. Els nens i les nenes prenen les decisions i cerquen estratègies per trobar solucions davant els reptes i situacions. L’adult es presenta com un guia i observador.

Volem provocar als infants per mitjà del joc, la curiositat, l’autoaprenentatge, tot potenciant la pedagogia de l’escolta.

L’objectiu principal és fomentar el pensament crític, el pensament creatiu i la presa de decisions assumint riscos i fent-se responsables.

Tots els ambients tenen una durada d’un mes i els infants han d’haver completat la graella d’activitats finalitzant amb una presentació oral i una autoavaluació.

Els ambients que duem a terme són els següents:

L’ Espai de creativitat, on l’eix principal és la llibertat creativa per mitjà de diversos materials. Des de l’aquarel·la, l’escultura al collage.

L’ Espai de joc simbòlic on es realitza un role play en el restaurant. Introduïm vocabulari per mitjà de la dramatització dels personatges: cook, waiter/waitress and customers.

L’espai d’escriptura on es presenten diverses activitats que fomenten la pràctica d’expressió escrita. Es divideix en dues propostes: una de vocabulari i una altra d’escriptura.

L’espai de jocs en llengua anglesa.

L’espai de comprensió. Es divideix en dos ambients: la cançó i lectura de diferents formats.

– La mini xarxa d’aula dels continents. En aquest espai investiguem una diversitat de preguntes sobre els continents. Des de les llengües que es parlen, a les cultures passant per la història.

Finalitzem amb una autoavaluació que els hi fa reflexionar de la seva evolució en la matèria.

Aquí teniu un recull de fotografies dels nostres ambients.

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari