XIV Certamen Lectura en veu alta

Hola a tots i totes!

Enguany, l’Escola participarà en el XIV Certamen “Lectura en Veu alta” amb representants de tercer, quart, cinquè, sisè i de l’Aula d’Acollida.

Us expliquem una mica més de què es tracta:

“La Fundació Enciclopèdia Catalana vol contribuir, fins allà on pugui i amb tot el seu entusiasme, a la creació d’eines, camins i escenaris per a la cultura i l’educació. En aquesta línia, una de les nostres apostes més fermes és el CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA, dirigit a alumnes de tot Catalunya, perquè aquestes eines, aquests camins i aquests escenaris han de ser també de futur.

Des del curs 2012-2013, la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, tenen un acord de col·laboració per a l’organització d’aquest Certamen. Aquest acord neix de l’interès d’ambdues entitats per la promoció de la lectura i estem convençuts que l’estreta col·laboració que engeguem permetrà que el Certamen segueixi creixent en quantitat i en qualitat.

El Certamen també compta amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”, que hi participa des del curs 2009-2010″

(Informació extreta de www.lecturaenveualta.cat, consulteu si en voleu saber més)

Poc a poc ja us anirem posant al dia de com va la selecció dels participants.

Comencem els TALLERS ARTÍSTICS!

Al mes d’octubre s’han iniciat els tallers artístics de la comunitat de mitjans. Com a novetat, aquest any els tallers seran de lliure circulació, això vol dir que cada setmana els alumnes podran escollir quin taller volen realitzar. Tot seguit en podeu veure algunes experiències.

mural tallers

Taller de  CUINA

Al taller de cuina ens divertim preparant receptes, despertant a cada pas,  a través dels sentits el plaer de cuinar i de menjar.

Elaborem els nostres plats en equip i aprenem hàbits saludables d’alimentació.

Cuinem, parlem, calculem, observem, riem,… i sobretot… ens ho passem MOLT BÉ!!!

Taller de DANSA CREATIVA

A la Comunitat de Mitjans, un dels tallers artístics s’anomena “Dansa creativa”. Amb aquest taller pretenem que els alumnes expressin la seva creativitat de moviment desenvolupant la coordinació corporal, la pulsació i la coordinació amb altres membres del grup. També a crear i expressar mitjançant l’emoció que li pot provocar la música. Cap a final de curs es vol aconseguir que els alumnes siguin capaços de crear una coreografia de qualsevol tipus de música. Esperem que el gaudeixin moltíssim i també treballar el respecte deixant anar tots els seus complexos. De mica en mica us anirem ensenyant les seves creacions.

Taller ENFILEM L’AGULLA

Enguany, a l’escola oferim tallers de costura dins els Tallers Atístics. A la Comunitat de Mitjans, l’hem titolat “Enfila l’agulla”. Amb aquest taller pretenem que els alumnes expressin la seva creativitat tot desenvolupant la coordinació òculo-manual i destreses bàsiques de la costura a mà. Cap a final de curs s’iniciaran en la costura a màquina, si s’escau.

Desitgem que el gaudeixin moltíssim i ja us anirem ensenyant les seves creacions més endavant.

Taller de RECICLATGE

El taller de reciclatge parteix del desig natural de l’infant de crear i expressar mitjançant l’emoció que li pot provocar en aquest cas els materials que  se li presenten i dels quals pot disposar lliurement.

Taller de TEATRE I EMOCIONS

Al taller de teatre i emocions de la comunitat de mitjans ens ho passem pipa!  Mitjançant la relació entre la música i les emocions, fem molts exercicis d’interpretació corporal acompanyats de música amb els quals treballem l’atenció, la imaginació, la coordinació, la pèrdua de la vergonya, el gest corporal, l’expressió facial, l’engany, la simulació de situacions, la improvisació, l’entonació del text, el treball individual i en grup, el joc cooperatiu i moltes altres coses!

Taller ENFANGA’T!

En el taller d’Enfanga’t modelem el fang de maneres diferents fins que aconseguim una gran creació! Treballar amb les mans ens encanta!

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Benvinguts i benvingudes al nou curs 2017-2018!!

Publicat dins de General | 1 comentari