Setmana Cultural – DIMECRES

La comunitat de mitjans ha centrat aquest tercer dia en la BIOLOGIA. En primer lloc, cada grup ha trobat un sobre amb moltes peces, a partir de la observació i el diàleg, han deduït que es tractava de diversos trencaclosques que havien d’agrupar i muntar. Ens hem adonat que tots es tractaven d’animals i per tant, hem après que la biologia és la ciència que estudia els éssers vius i la seva evolució. Hem treballat en equip, amb molta atenció i dedicació, i finalment hem aconseguit resoldre els trencaclosques. Un cop posats en comú quins animals teniem, hem escoltat els seus sons i els hem identificat amb cada imatge. Cliqueu la imatge per veure algunes de les fotografies!

Més endavant, hem jugat a ser biòlegs, tot classificant-los segons els criteris que creiem més adients. Ens hem adonat que els podem agrupar segons una gran varietat de criteris: pel seu desplaçament, pel medi on viuen, pel nombre de potes, etc.

Per acabar aquesta jornada, hem realitzat una activitat filosòfica sobre els animals. Què en pensem del zoo? Ens permet veure de prop animals que viuen molt lluny? Haurien de viure tots els animals en llibertat? Aquells que estan en perill d’extinció els hem de cuidar i per tant han de viure en captivitat? Ha estat un estona de reflexió i conversa, on tothom ha pogut aportar la seva opinió i veure que teníem una gran quantitat d’arguments! Hem volgut reflectir-los en un mural, enganxant totes les opinions que han sorgit en post-its de diferents colors. Per veure’l, cliqueu la foto!

Paral·lelament, al llarg de dia d’avui hem tingut el plaer de gaudir d’una activitat musical anomenada CERCLES DE PERCUSSIÓ. Cada grup ha participat en l’activitat organitzada pel Pau, on a partir de l’experimentació i del joc, hem pogut sentir el ritme i divertir-nos amb la música! Per acabar la jornada, tota l’escola ens hem reunit al pati per participar en un gran cercle de percussió! Gràcies famílies per compartir amb nosaltres aquest moment! Cliqueu la imatge per veure les millors fotografies!

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Setmana Cultural – DIMARTS

Durant el matí de dimarts, tots els nens i nenes de l’escola hem participat en la

FIRA CIENTÍFICA. Els alumnes de 3r fins a 6è han estat durant molts dies buscant, provant i realitzant experiments en petits grups. Durant el matí de dimarts, cada grup va preparar una parada per a que els seus companys puguessin veure els experiments i els van donar la corresponent explicació científica. Els nens i nenes de P3 fins a 2n, barrejats en diversos grups, van poder passejar, tocar i observar els experiments que els seus companys gran havien preparat. Va ser una activitat encantadora i plena de ciència! Si cliqueu a la imatge podreu veure les fotografies de tots els experiments!

Per la tarda, els nens i nenes de la Comunitat de Mitjans van realitzar una activitat filosòfica relacionada amb la robòtica a partir del material WONDER PONDER, YO PERSONA. A partir d’unes imatges, van poder reflexionar, conversar i opinar sobre diferents aspectes com…

• Com saps que no ets un robot?
  • Tenir un amic robot és igual que tenir un amic persona?
  • T’agradaria tenir un germà robot?
  • Qui seria millor mestre/a, un robot o una persona?
  • Un robot pot aprendre?

I vosaltres, què en penseu?

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

Setmana Cultural – DILLUNS

Avui ha estat un primer dia de setmana cultural molt intens! Hem fet una gran varietat d’activitats, a més de celebrar la diada de Sant Jordi.

Per endinsar-nos de ple en la setmana cultural, la comunitat de mitjans ha fet una primera activitat de presentació anomenada ABECEDARI CIENTÍFIC. A través de diverses targetes, hem pogut conèixer una gran quantitat de científics que han fet una gran tasca al llarg de la història. Gràcies a aquest abecedari, hem après que dins la ciència, existeixen una gran quantitat de disciplines molt diverses.

Aquí podeu veure un recull de fotografies sobre com s’ha desenvolupat aquesta activitat en els tres grups.

Seguidament, ens hem endinsat en el món de la ROBÒTICA. Hem pogut veure diversos vídeos sobre robots molt diferents i amb funcions molt diverses. Hem estat conversant i  reflexionant sobre quins robots tenim a prop, si ens ajuden, com funcionen, si substitueixen les persones,… Finalment, cadascú ha imaginat i dissenyat un robot del futur, posant-li un nom i explicant quina funció tindria. El resultat ha estat sorprenent!

A la tarda, tots els nens i nenes de l’escola han participat en l’activitat CAMINS DE LECTURA. Aquesta activitat consistia en que padrins i fillols, poguéssin passejar i voltar per diferents racons de l’escola trobant i llegint contes i llibres de diverses temàtiques. Ha estat una estona de lectura compartida entre grans i petits molt agradable! Aquí podeu veure algunes fotos dels millors moments de la tarda.

Per acabar el dilluns i acomiadar la diada de Sant Jordi, cada nen i nena ha pogut endur-se una ROSA feta per algun company o companya de l’escola, totes elles fetes amb diferents tècniques plàstiques. Precioses! A més, els de sisè han fet una gran feina durant tot el dia a la seva paradeta de roses i llibres!

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari