MÉS AMBIENTS!! 🙂
Continuant amb la dinàmica dels ambients, aquest segon trimestre hem estat treballant les parts de la casa, diferents objectes de la llar i també hem repassat dreta i esquerra i com donar indicacions senzilles en anglès! Això ho hem fet a través de jocs amb flashcards, memories, match, el pictionary, el twister, el clàssic penjat, the blind man/woman, l’ambient de relaxació i l’ambient de creació!!
______________________________________________________________
Als grups de 1r i 2n també ens estem iniciant en els ambients i hem de dir que ens agraden moltíssim!!! De moment tenim sis o set ambients fixos separats per centres d’interès d’aprenentatges. Així, tenim ambients on es treballa més l’expressió, altres on es treballa més la creació, altres on l’important és la comprensió, la lectura… Més avall es detallen un per un! A cada ambient es planteja una activitat que es va complicant a mesura que va pujant el nivell. Després de l’estona necessària per treballar cada ambient, l’alumnat rota i canvia a l’ambient següent de manera que tothom passi com a mínim una o dues vegades al llarg de cada unitat didàctica per cadascun dels ambients proposats. Cada unitat didàctica dura entre un i dos mesos (4 – 8) sessions d’ambients. Passat aquests temps, les activitats ofertes en cada ambient varien en relació a la nova unitat didàctica.
AMBIENTS
Un dels ambients que agrada més és el d’aproximació al vocabulari. En aquest ambient, l’alumnat pot manipular diferents materials, jugar amb ells i començar a pensar quina és la seva utilitat en la nostra unitat didàctica. A mesura que es va avançant, es van plantejant reptes per assolir amb els materials plantejats.
Tenim un ambient de joc en què, a partir de jocs de taula com “the shopping list” o d’algun joc concret com el “twister”, practiquem les estructures bàsiques amb què emprar el vocabulari de la unitat.
En el nostre ambient de “role playing”, es proposen espais com el restaurant, o les diferents “estacions” que hi ha al llarg del passadís per recrear situacions amb la màxima realitat possible per tal d’emprar l’idioma de manera competencial interpretant un cambrer, una clienta, un turista perdut, a tall d’exemple.
Tenim un ambient de lectura i escriptura en què fem diferents activitats amb “flashcards” i imatges, com ara elaborar el nostre propi menú!
L’ambient de jocs per parelles planteja diferents propostes d’activitats d’endevinar, de “memory”, de descriure característiques d’una imatge, amb els quals practiquem la comprensió oral, les estructures bàsiques de la llengua anglesa i l’expressió oral.
Un ambient que ens serveix per equilibrar energies, descansar i consolidar els aprenentatges anteriors és el “chill out”, on es proposen diversos materials de relaxació, massatges i on l’alumne/a pot descarregar les seves tensions!
Finalment, l’ambient de creació encara no està del tot consolidat, però estem pensant en una bona proposta per a la propera unitat didàctica en la qual hauran de decorar la seva pròpia casa a partir de diferents materials proposats i d’idees que podran extreure de jocs online interactius projectats a la PDI.