Aquest és el segon curs on els ambients d’aprenentatge són el nostre eix principal a l’àrea d’anglès. Creem espais dinàmics on es provoca un diàleg entre els materials, els espais i els infants.
Creiem que els ambients representen una organització on l’infant construeix el seu propi aprenentatge a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys i companyes explorant segons els seus interessos i motivacions. Els nens i les nenes prenen les decisions i cerquen estratègies per trobar solucions davant els reptes i situacions. L’adult es presenta com un guia i observador.
Volem provocar als infants per mitjà del joc, la curiositat, l’autoaprenentatge, tot potenciant la pedagogia de l’escolta.
L’objectiu principal és fomentar el pensament crític, el pensament creatiu i la presa de decisions assumint riscos i fent-se responsables.
Els ambients que duem a terme són els següents:
– L’ Espai de creativitat, on l’eix principal és la llibertat creativa per mitjà de diversos materials. Des de l’aquarel·la, l’escultura al collage.
– L’ Espai de joc simbòlic on es realitza un role play en el restaurant. Introduïm vocabulari per mitjà de la dramatització dels personatges: cook, waiter/waitress and customers.
– L’espai d’escriptura on es presenten diverses activitats que fomenten la pràctica d’expressió escrita. Es divideix en dues propostes: una de vocabulari i una altra d’escriptura.
– La mini xarxa d’aula dels continents. En aquest espai investiguem una diversitat de preguntes sobre els continents. Des de les llengües que es parlen, a les cultures passant per la història.
Finalitzem amb una autoavaluació que els hi fa reflexionar de la seva evolució en la matèria.