DIA INTERNACIONAL DE LES DONES I LES NENES A LA CIÈNCIA

L’11 de febrer de 2022, Dia internacional de les dones i les nenes a la ciència, l’alumnat més gran de l’escola ha participat en la trobada anual #100tífiques (iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació) amb l’objectiu d’impulsar les vocacions STEAM, especialment entre les nenes.

L’alumnat de 6è ha tingut l’oportunitat de conèixer l’Olivia Tort, investigadora en diferents àmbits i, en l’actualitat, fent de project manager a una institució de recerca (IRB Barcelona) on s’estudia la metàstasi. Treballa també en un projecte que uneix els millors investigadors europeus en el camp de la metàstasis.

La xerrada ha estat molt interessant doncs ens ha parlat de temes que s’han tractat a classe (què és un virus, diferències entre virus i bacteris, tipus de virus…). Ens ha mostrat fotografies i vídeos relacionats amb el VIH; ha donat resposta a les preguntes relacionades amb el tema  del càncer; ens ha parlat de diferents sortides professionals, de la seva trajectòria professional, de la seva vida d’estudiant… En resum, ha donat resposta a tot el llistat de preguntes que els i les alumnes de 6è havien  preparat per aquesta estona.