AQUESTA ACTIVITAT FORMA PART DEL TREBALL FET AL SEMINARI “MENTS CURIOSES”
S’HA DUT A TERME AMB LA COL.LABORACIÓ DELS NENS I LES FAMILIES DEL CEIP PERE VILA DE BARCELONA
- L’ORIGEN DELS NOSTRES NOMSEsquema de la seqüència:CONVERSA AMB ELS NENS I NENES SOBRE L’ORIGEN DELS SEUS NOMS, SI SABEN QUE SIGNIFICA O PERQUE ELS HAN POSAT AQUEST NOM.
- ENQUESTA A LES FAMILIES SOBRE L’ORIGEN DELS NOMS I EL PERQUE ELS VAN ESCOLLIR.
- RECOLLIR PER ESCRIT LES RESPOSTES DE LES ENQUESTES A LES FAMILIES I DEMANAR QUE EXPLIQUIN ALS NENS I NENES EL CONTINGUT PER TAL QUE CADASCUN D’ELLS HO PUGUI EXPLICAR ALS SEUS COMPANYS A L’AULA.
- INVESTIGAR L’ORIGEN DELS NOMS QUE LES FAMILIES NO CONEGUIN EN LLIBRES PRESTATS DE LA BIBLIOTECA DEL CENTRE.
- LOCALITZACIÓ EN UN GLOBUS TERRAQUI DELS PAÏSOS D’ON PROVENEN TOTES LES FAMILIES.
RECERCA SOBRE ASPECTES PROPIS DE CADA PAIS. - FER UN LLISTAT DEL NOMS CLASSIFICATS PER IDIOMES I VEURE DE QUIN N’HI HA MÉS, DE QUIN MENYS, ETC.
- ELABORAR UN LLIBRE AMB TOTES LES INFORMACIONS RECOLLIDES I FER UN PRÈSTEC A LES FAMILIES DE FORMA ROTATIVA PER TAL QUE ELS INFANTS L’ EXPLIQUIN A CASA.
- REPARTEIXO 23 ENQUESTES I ME’N RETORNEN 10. A LES DUES FAMILIES PAQUISTANESES ELS HO PREGUNTO EN UNA ENTREVISTA A TRAVÉS DEL TRADUCTOR.
EN TOTAL SÓN 12 ENQUESTES CONTESTADES. - VAIG FENT EL LLIBRE A MESURA QUE EM VAN PORTANT LES INFORMACIONS I L’ANEM MIRANT A DIARI I PARLANT-NE A LA “ROTLLANA”.
- ANEM A LA BIBLIOTECA I ELS ENSENYO EL LLIBRE QUE UTILITZARE PER A BUSCAR ELS NOMS.Objectius:De l’escola:Propiciar, possibilitar una situació d’aprenentatge rica, amb mols referents, lligada a l’entorn més proper, a la pròpia identitat (la de cada nen/a) i a la de cada família com a integrant d’un col·lectiu més ampli.
Integradora de cultures i tarannàs.De la familia:
Aportar saber, formar part en el procés d’aprenentatge dels seus fills.
Partícipar a l’escola .
Integrar-se a l’escola i al barri.dels infants:
Protagonitzar el seu propi aprenentatge.
Aportar el saber a l’escola i a casa
Construïr i afirmar la seva propia identitat
Conèixer la seva procedència i afirmar la seva pertenença al grup.