EL LLIBRE DELS NOMS

AQUESTA ACTIVITAT FORMA PART DEL TREBALL FET AL SEMINARI “MENTS CURIOSES”
S’HA DUT A TERME AMB LA COL.LABORACIÓ DELS NENS I LES FAMILIES DEL CEIP PERE VILA DE BARCELONA

• L’ORIGEN DELS NOSTRES NOMSEsquema de la seqüència:CONVERSA AMB ELS NENS I NENES SOBRE L’ORIGEN DELS SEUS NOMS, SI SABEN QUE SIGNIFICA O PERQUE ELS HAN POSAT AQUEST NOM.
  • ENQUESTA A LES FAMILIES SOBRE L’ORIGEN DELS NOMS I EL PERQUE ELS VAN ESCOLLIR.
  • RECOLLIR PER ESCRIT LES RESPOSTES DE LES ENQUESTES A LES FAMILIES I DEMANAR QUE EXPLIQUIN ALS NENS I NENES EL CONTINGUT PER TAL QUE CADASCUN D’ELLS HO PUGUI EXPLICAR ALS SEUS COMPANYS A L’AULA.
  • INVESTIGAR L’ORIGEN DELS NOMS QUE LES FAMILIES NO CONEGUIN EN LLIBRES PRESTATS DE LA BIBLIOTECA DEL CENTRE.
  • LOCALITZACIÓ EN UN GLOBUS TERRAQUI DELS PAÏSOS D’ON PROVENEN TOTES LES FAMILIES.
    RECERCA SOBRE ASPECTES PROPIS DE CADA PAIS.
  • FER UN LLISTAT DEL NOMS CLASSIFICATS PER IDIOMES I VEURE DE QUIN N’HI HA MÉS, DE QUIN MENYS, ETC.
  • ELABORAR UN LLIBRE AMB TOTES LES INFORMACIONS RECOLLIDES I FER UN PRÈSTEC A LES FAMILIES DE FORMA ROTATIVA PER TAL QUE ELS INFANTS L’ EXPLIQUIN A CASA.
  • REPARTEIXO 23 ENQUESTES I ME’N RETORNEN 10. A LES DUES FAMILIES PAQUISTANESES ELS HO PREGUNTO EN UNA ENTREVISTA A TRAVÉS DEL TRADUCTOR.
    EN TOTAL SÓN 12 ENQUESTES CONTESTADES.
  • VAIG FENT EL LLIBRE A MESURA QUE EM VAN PORTANT LES INFORMACIONS I L’ANEM MIRANT A DIARI I PARLANT-NE A LA “ROTLLANA”.
  • ANEM A LA BIBLIOTECA I ELS ENSENYO EL LLIBRE QUE UTILITZARE PER A BUSCAR ELS NOMS.Objectius:De l’escola:Propiciar, possibilitar una situació d’aprenentatge rica, amb mols referents, lligada a l’entorn més proper, a la pròpia identitat (la de cada nen/a) i a la de cada família com a integrant d’un col·lectiu més ampli.
    Integradora de cultures i tarannàs.

De la familia:

Aportar saber, formar part en el procés d’aprenentatge dels seus fills.
    Partícipar a l’escola .
    Integrar-se a l’escola i al barri.

dels infants:

Protagonitzar el seu propi aprenentatge.
    Aportar el saber a l’escola i a casa
    Construïr i afirmar la seva propia identitat
    Conèixer la seva procedència i afirmar la seva pertenença al grup.