En Pau Morales a Ràdio Salt

Entrevista Pau Morales,29 de novembretrobada-teatre-14-de-novembre-2010-1001trobada-teatre-14-de-novembre-2010-113trobada-teatre-14-de-novembre-2010-1221trobada-teatre-14-de-novembre-2010-1251

Des de la comissió d’audiovisuals es treballa el text periodístic. Els alumnes confeccionen unes preguntes que les utilitzen per fer de periodistes a Ràdio Salt. Aquesta vegada el  personatge escollit  ha estat un dels 3 il·lustradors que dibuixaran el Conte Farga 2010-11, en Pau Morales.

Si llegeixes aquest article i tens curiositat per saber què li van preguntar els alumnes de 4t a n’en Pau pots llegir-ho a l’arxiu adjunt.

Si vols saber què va contestar pot escoltar-ho clicant aquí:

Gràcies Pau per dedicar-nos tantes estones del teu temps!

El projecte Biblioteca 2010-11 comença amb força

tots-els-escenaris-en-un-document

5-bloc-avui2

6-bloc-avui3

Tots els alumnes i mestres de la Farga estem escrivint i dibuixzant una història.

Voleu saber on hem decidit que passi la història

a Ei, CI i CM?

Doncs a EI a l’habitació d’un nen i una nena, a CI en un castell, a CM en un bosc i a

CS….És tan divertit i alhora tan difícil d’explicar que per saber-ho

haureu de llegir l’arxiu adjunt.

Els nostres il·lustradors van recollint els treballs dels nens i nenes i ja van preparant els seus dibuixos.

3-bloc-avui1-bloc-avui1

Què trobem quan som dins la pàgina de la Mil·lènium?

massa-ovelles4

lanyell5papa-tatuado5

A la banda dreta  i a sota de Recomanats hi veurem tots els nous registres que s’han comprat  pel curs 2010-11. Si cliquem dins la portada de cada llibre hi trobarem la informació necessària respecte al tema i nivell al qual va adreçat cadascun dels llibres.

el-viaje-de-chihirodonde-viven-los-monstruoswallc2b7e

A la banda esquerre hi trobarem 6 guies de lectura:

Dues que fan referència a pel•lúcules: Filmoteca Farga (les que recomanem) i Noves pel•lícules (2010-11).

Tres més que presenten les noves maletes viatgeres d’aquest curs:   els llibres d’imaginació, els de  coneixements i les pel•lícules.

Una sisena guia és pels llibres que estaven a recomants el curs anterior.

L’Àlex Martín i el còmic

alex-2alex-3

L’Àlex Martin va arribar a l’escola amb un dossier  de 5 fulls on hi havia una primera part teòrica respecte el còmic i s’acabava amb un espai en blanc on convidava a  cada nen dibuixés el seu propi còmic.

La sessió que els nens de 6è va començar ser un viatge teòric cap el món de la vinyeta passant pels diferents plans ( general, primer pla, pla mig, pla sencer, pla detall i primeríssim pla) per continuar amb la representació de les escenes i accions que fan els personatges dins les vinyetes i s’acabava amb l’anàlisis del text de les diferents vinyetes. Una bona lliçó teòrica que va ser capaç de comunicar als nens les ganes de dibuixar històries, de fet mentre ell explicava molts dibuixaven!

Una tarda màgica on el dibuix, la paraula de l’Àlex, de volum més baix del que estan acostumats a escoltar i el respecte mutu entre alumnes i professors va fer que compartíssim tots plegats dues hores un l’objectiu comú: aprendre.
alex-5alex-7

Antoni Planes il·lustrador i autor de 4 contes

antoni-21antoni-1

Antoni Planas. un ingenier tècnic que després de jubilar-se escriu i il·lustra contes. Un exemple real de que mai és tard per escriure i dibuixar.

Els alumnes de 3r i 5è havien treballat prèviament els personatges del conte: El tren petit de Palamós.

Quan va venir a la Farga va explicar molt de passada la trobada d’en Tou amb en Dalí i es va centrar en la construcció gràfica dels personatges.

Va explicar el treball per capes per poder passar les imatges en format pel·lícula i van fer un treball molt detallat de la perspectiva.

Els alumnes de 3r i 5è van comprovar que la perspectiva és la manera de dibuixar les coses sobre un pla de manera semblant de com les veiem, com si tinguessin profunditat. Van poder veure que quan un dibuix s’ha fet amb perspectiva, els objectes que estan lluny són més petits que els que estan a prop.

Al costat d’Antoni Planes els nens i nenes han fet una aproximació a les proporcions i distàncies de les imatges i també a la creació d’imatges per fer pel·lícules.

antoni-31antoni-4

Pau Morales il·lustrador i animador infantil

pau-41pau-31

La primera setmana de juny en Pau Morales va venir a explicar una història imaginària mentre la dibuixava. Un exercici molt interessant i motivador per tots els nens i nenes!

Va emocionar a petits i grans per la seva creativitat tan gràfica com corporal i musical.

Amb el conte dels Tres porquets a EI i  Si tu vas al cel a CI, va saber partir del món dels nens per demostrar la força del text i la imatge.

Els nens van escoltar, mirar, ballar i cantar i els va engrescar per atrevir-se a explicar i dibuixar històries.

Hem experimentat una vegada més la força de les històries explicades a través de diferents llenguatges.

pau-11pau-61

Els padrins expliquen el conte als fillols

31colxoneta2

 La tarda del dilluns 10 de maig és una tarda màgica!

Les classe de P5 i 4t s’omplen de padrins i fillolls!

A cada classe hi haurà la meitat de P5 i la meitat de 4t.

Els tutors s’han distrubuït un a cada classe de manera que a alguns alumnes  no els hi toca el seu tutor.

Procuraran captar al màxim l’atenció del seu filloll i intentaran fer-ho el màxim d’entenedor i divertit. Un cop acabat el conte el dibuixaran.

 

nabila212

Trobada de padrins i fillols de contes

ludoteca-p5b-0443

S’explica a les respectives classes (P5 i 4t) què vol dir serpadrins i fillols.

Els alumnes de 4t escriuen una carta als de P5  dient que volen ser els seus padrins, els de P5 contesten que ells també volen ser els seus fillols i per tant hauran de buscar un dia i un lloc per trobar-se.

Els alumnes de 4t  pensen el dia (un dilluns a la tarda) i un lloc ( el Parc Monar). Perquè la tarda sigui més divertida preparen jocs.

Els padrins van a la Biblioteca i amb l’ajuda del mestre escullen el conte que explicaran al seu fillol.

Mentrestant els respectius tutors es reuneixen i concreten les parelles.

Es fa una trobada al Parc Monar perquè cada padrí conegui el seu respectiu fillol i viceversa.

ludoteca-p5b-102   ludoteca-p5b-0812