CONTES PER TELÈFON de GIANNI RODARI

Les mestres de cicle mitjà cada dijous enviem un conte  per whatsapp als nostres alumnes en diferents formats. Aquí els teniu!!!

1r conte: Anem a inventar números (teatralitzat)

2n conte: Moltes preguntes (explicat)

3r conte: El sol i el núvol (stop motion)

4t conte: Embolicant la troc (teatralitzat)

5è conte: A dormir, a despertar-se (explicat)

VIDEOPOEMA GAT DE CUA BLANCA

Les nenes i nens de cicle mitjà,  veient els videopoemes dels cracks de cicle superior, també s’han preparat un poema de Marià Manent que es diu el Gat de cua blanca.

Mireu, mireu que bé que ho han fet!!!!!

4t A

4t B

What do you want to do ?

New mail

PUNTS DE LLIBRE

Aprofitant el mes d’abril, mes literari, hem proposat als alumnes, des del confinament, fer un punt de llibre per al pròxim carnet de la biblioteca, és a dir, per al curs vinent. El dibuix que més ens agradi serà el nou punt de llibre de Cicle Mitjà i de Cicle Superior del curs 2020-2021.

La temàtica proposada és sobre DRACS.. Podeu inventar-vos qualsevol drac, això sí, ha de ser pintat o resseguit amb retolador negre o llapis de color negre.
Vinga, animeu-vos que segur que quedarà molt bé.

ALGUNS DELS PUNTS DE LLIBRE DE CICLE MITJÀ

VIDEOPOEMES DE CICLE SUPERIOR

Durant aquests dies de confinament, i essent l’abril un mes literari, els nois i noies de cicle superior de la Farga han fet uns videopoemes. Els han enviat per whatsapp a les tutores i tutors i hem decidit penjar-los en aquest bloc.

AVIÓ

TORTUGA

ELS BIGOTIS

TOCAR CEL

TODO ESTÁ EN SU SITIO

La Ratolineta del Mur Vermell

A 4t hem explicat un conte molt bonic. Es titula La Ratolineta i el mur vermell. Després d’haver fet tertúlia literària del conte, ens hem posat per grups i hem confeccionat titelles de pal, hem assajat el paper dels diferents personatges i finalment ho hem gravat i representat.  Esperem que en gaudiu tant o més que nosaltres.

El problema

Els nens i nenes de 3r han treballat aquest llibre.

A partir d’aquí i, a través d’una plantilla d’una planxa, cada nen i cada nena ha fet un dibuix ben diferent i molt bonic sobre aquesta forma cremada.
Aquí en teniu els exemples.

CONTES TRADICIONALS

Els alumnes i les alumnes de sisè han estat treballant contes tradicionals que no coneixien. Han jugat amb les endevinalles d’un llibre que es diu: Endevinacontes

A partir d’aquí van elaborar petites recomanacions perquè els nens i les nenes tinguin ganes de llegir aquests contes tan bonics.

Us animen a llegir-los!!!!!!

La venedora de llumins

Els follets sabaters

El gegant egoista

Els músics de Bremen

La lletera

En Peret i el rei golafre

El Peixet d’Or

El rei Mides

La rondalla d’un conillot

Finalistes del primer Biblioendevina del curs 2019-2020

FINALISTES DEL PRIMER BIBLIOENDEVINA DEL CURS 2019-2020

3r A
Anmol Preet, Oumar Kande, Douae Ouadih, Emmanuella Owusu, Abubakari Jabi, Muhamad Demba, Khawla Ben Youssef, Xiaofeng Zhu, Mariem Al Yahcoubi, Amira Fares i Mari Carmen Obono.

3r B
Manat Sandhu, Fatou Sawaneh, Nadia Hammani, Jeinabou Sidibay, Salma Daggbah, Mohamed El Mesaudi, Islam Mabrouk, Ibrahim Boubes, Israe Benali i Fatou Jaiteh.

4t A
Diango Niamadio, Hajar Bohadji, Cindy Obeng, Hugegi Sillah, Nathan, Malak Rahilou, Rayan El Fattouch, Tijani Turay i Cloes Rojas.

4t B
Donia Lakhdar, Star Darko, Mohamed Amin Chatib, Hawa Bah, Aisetu Sawaneh, Aayush Kumar, Romaysae Achi i Mirna Al Hussein.

5è A
Abdel Ali, Binta Jadama, Fatou Danso, Abrema Jaiteh, Doae Grain, Gerson Cabrera, Mohamed, Omar Setta i Souliman Boutaibi.

5è B
Wissal El Abdi, Xuqi Hua, Amine Aloui, Aliou Demba, Prab Kaur, Darek Paredes i Sayo Manneh.

6è A
Cisse Gumaneh, Fatou Konteh, Amal Lakhdar, Brahime Aloui, Ali Konateh, Fatou Bajaha, Nafi Fofana, Priscilla Owusu, Alex Florez i Ahmed Marouan.

6è B
Fadwua Ben Youssef, Abdoulaye Doumbia, Douae Boutjallikht, Rayan Dabihi, Ansatou Balde, Fatoumata Kandeh, Ishane Kassimi, Oumayma Ben Ouama, Abdoulie Tunkara, Musa Ceesay i Romaisae El Alilti.

COMENÇA EL PRIMER BIBLIOENDEVINA DEL CURS 2019-2020

MOLTA ATENCIÓ…
ETS ALUMNE DE LA FARGA?
FAS 3R, 4T, 5È O 6È DE PRIMÀRIA?
DONCS JA POTS CONTESTAR

PENSA BÉ ABANS DE CONTESTAR

XIPRESUS PARTICIPA

LLEGEIX BÉ LES BASES DEL CONCURS

Només cal clicar damunt del dibuix del nen BIBLIOENDEVINA que tens a la pestanya dreta del bloc.

Per respondre les preguntes cal clicar damunt de CICLE MITJÀ O CICLE SUPERIOR, dues pestanyes que són a sota mateix del dibuix.

Si estàs segur de saber contestar correctament, ENVIA

MOLTA SORT!!!!! 💡

CURS 2019-2020

Bones Farguistes,

Un any més la biblioteca Mil·lènium està a la vostra disposició carregada de boniques i sorprenents històries.

És per aquest motiu que us animo a totes i a tots a venir a la biblioteca a fer préstec.

Recordeu: Els nens i nenes de 2n a partir del Gener 2020. Els nens i nenes de 3r i 5è dins les sessions de biblioteca. Els alumnes i les alumnes de 4t cada dimarts i els de 6è els dimecres a l’hora del pati.