Un article de l’any 1992 de la revista Aula explicava que els projectes de treball són una resposta a la necessitat d’organitzar els continguts des de la prespectiva de la globalització; avui, setze anys després, ho podriem aplicar molt semblant però sempre parlant de les competències. Estic llegint aquest article (rescatat del fons d’un vell armari-arxivador) i veig que poques coses han canviat en la seva eleboració.
- Fase d’elecció i organització: motivació, actitud favorable, implicació, argumentació.
- Fase de relació amb la informació:cerca, anàlisi, contrast, relació, interpretació,… per a transformar la informació en coneixement.
- Fase de síntesi i avaluació: elaboració d’un dossier individual del treball realitzat. Avaluació del procés. Valoració del treball i presa de decisions de posibles nous punts per al proper projecte.
En definitiva, es tracta de crear situacions de treball en que els alumnes puguin, a partir d’un plantejament inicial (relacionat amb els seus coneixements previs), buscar informació, seleccionar-la, comprendre-la, relacionar-la mitjançant diferents situacions, per a convertir-la amb posterioriatat en coneixement.
Creieu que els projectes que fem avui als nostres centres es diferencien gaire dels de fa setze anys?
El pas del temps pot anar variant les metodologies, que és un recurs per justificar que ens posem al dia en els canvis socials que ens envolten.
De totes maneres no sé si han canviat massa els interessos dels nens d´aquestes edats, que en definitiva han de tenir com a meta ser feliços.
Un poojecte és una intenció, que és a les nostres mans reconduir-la en funció dels resultats.
Tot allò que es fa amb ganes i bon fí acostuma a donar bons resultats.
Continua buscant.
Totalment d’acord amb el comentari de la rouse. A més a més a mi em toca dir-te continua buscant i EDITANT, ( prometo no saltar-me cap comentari).
Bon cap de setmana i fins dilluns
Angelina
La finalitat dels projectes crec que no ha canviat, l’important és que els infants siguin els protagonistes, escullin el que volen aprendre, cerquin informació, canviïn els aprenentatges erronis i adaptin els nous aprenentatges amb els coneixements previs que ja tenien.
El que si ha canviat és la facilitat per trobar molta informació amb les noves tecnologies.
Visca els projectes!